Translate

.

.

lördag 23 maj 2015

Grönsaksgratäng






Gjorde grönsaksgratäng med Västerbottenost och Grana Padano det blev inte så tokigt.




Denna ost finns på Lidl och är fruktansvärt god.



Ibland inte ofta vill jag ha fläskkött och här steker jag fläskkarré som jag steker länge och väl, köttytan måste få den rätta ytan annars är den oätlig enligt mig. ☺








Skall detta vara en glädjens dag? Jag har känt mig  både sur och ledsen, 
och jag som annars har lite andligt tänk har sällan känt mig så oandlig som idag.
 Hi hi, ja jag vet, jag är som kärringen mot strömmen. ☺


Ikväll håller jag ett finger för Måns och en tå för Norges bidrag som jag tycker är bra, kanske kan vi komma etta och tvåa ikväll? ☺



Kram, K



24 kommentarer:

  1. Det ser fantastiskt gott ut, tycker jag. Grönsaksgratäng är en av mina favoriter. :)

    Önskar dig en suverän lördag!

    Kram!

    You Rock!!!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack, det blev inte så tokigt. :)

      Suverän fortsättning av dagen!

      Kramen ♥

      Radera
  2. Grönsaksgratängen såg aptitligt ut :) Norges bidrag var inte alls dålig. Sveriges bidrag har ju enligt medier fått en del plagiatanklagelser, smutskastning och missunnsamhet bland de styrande i Eurovisionen Song Contest, folk i allmänhet, journalister och de tävlande. Bara därför blir det väl svårt för Måns att vinna... Jag tror att Australiens bidrag och även Rysslands bidrag kan slåss om första platsen... Har bara hört lite granna av Italiens bidrag och de liksom Norges och Rumäniens bidrag kan oxå ta sig långt i tävlingen... Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag läste detta... Ja, vi får se lite spännande skall det allt bli, nu bara några timmar kvar. :)

      Kramen ♥

      Radera
  3. Själv äter jag varken kött eller ost! :)) men soja i olika former, bön ost, havredryck, sojagrädde & havregrädde & såååå mycket annat växtbaserat mums! :))

    Hoppas du mår bättre snart <3 Har hört lite av Norges låt, mins inte riktigt hur den lät, men många säger att den är bra! själv gillar jag inte Hero, får ingen feeling alls för den, men själva numret är bra med den söta streck gubben som visst blivit lite knubbigare hi hi ;)

    Kramelikram till dej *hjärta*

    SvaraRadera
    Svar

    1. Men varför äter du inte ost Lena?
      Ha ha ha, streckgubben ha vuxit till sig, gapskatt...:)

      Kramen ♥

      Radera
  4. Men shit vad gott det där såg ut att vara! Och jag som är proppmätt... Haha!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha, ja det det blev gott, kom tillbaka när du blir hungrig, hi hi hi....

      Kramen ♥

      Radera
  5. Jag äter inte fläsk, och vissa andra typer av kött som t.ex. häst, men det evrkade gott. Speciellt gratängen ^^

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag äter inte häst heller, när jag äter kött vill jag gärna ha lamm. Men det blir mest fisk, kyckling typ....

      Kramen ♥

      Radera
  6. Mår du bättre nu? ♡♡
    Det gör jag äntligen!!!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nja, jag vet inte riktigt, idag när jag var ute var det trögt att gå och blev andfådd av ingenting, men det kan vara pollen också. Så svar: vet ej! :)

      Skönt att du är bättre.... ☺

      Kramen ♥

      Radera
  7. Då håller vi våra tummar får grannländerna :-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nja, vi måste ju ha kvar några tummar för Sverige också, hihi...

      Kramen ♥

      Radera
  8. Det där ser gott ut. Jag har inte heller varit på mitt bästa humör idag......men nu är det kväll och rumpan har tagit plats soffan och redo för Måns. Kram Anette

    SvaraRadera
    Svar

    1. Min rumpa tar också plats i soffan nu så nu tittar vi... :D

      Kramen ♥

      Radera
  9. Måns låt gav mig ingen segerkänsla men det brukar vara ett gott tecken. De låtar jag gillar försvinner meddetsamma :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, puts väck för dina gillande låtar. :-)
      Tyvärr har jag ingen vinnarkänsla med Måns låt heller utan jag förälskade mig i "Brinnande piano låten" :)

      Kramen ❤

      Radera
  10. Maten ser underbar ut! Hoppas att du snart kommer in i det positiva flödet igen... en annan som just nu simmar motströms finns här...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack, jag är nog i rätt flöde igen ☺

      Släpp taget vettja, och flyt med en stund så skall du se att du snart simmar rätt igen.. ☺

      Kramen ♥

      Radera
  11. Grönsaksgratänger tycker jag om och färgerna piggar upp. Alltihop såg väldigt gott ut. Bra tips att skära fläskkarrén i mindre bitar, det skall jag tänka på.
    Trist att du inte är så pigg...Men man måste ju få ha både toppar och dalar....Du får tänka på något, göra det som du blir glad av och mår bra av.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag är glad igen, ☺

      Att skära fläskkarrén i bitar istället för steka den i skivor blir godare enligt mig...
      Kramen ♥

      Radera
  12. Håll ut - det vänder . kära du . ..flödet krökar sig ibland .... härlig mat! och västerbottensosten ja, vad ska jag säga .. en västerbottning håller måttet . fast jag fuskar ju lite som inte är infödd utan inplanterad!
    :-)

    kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Detta var i går i dag är en ny dag och en glad dag.
      Inplanterad västerbottning, hi hi... Strunt detsamma du är lika god ändå, ha ha ha....

      Kramen ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥