Translate

.

.

söndag 10 maj 2015

Godis, frukt och sketen köttbullsmacka



En skål med något grönt och något mindre grönt är för det mesta påfyllt hos mig.
Nu skall jag berätta en hemlis: Apelsinkrokanten har legat orörd sedan jul och sista datum är i oktober i år. När jag velat bjuda någon på den så har alla tackat nej, så nu undrar jag: Är den förgiftad, finns det en förbannelse över den? Varför vill ingen annars äta den?
Tuggummi äter jag aldrig på dagen utan det är för att ha något att tugga på till kvällen, gör jag det så har jag inte plats för så mycket annat, kanske därför chokladen är kvar... ☺







En sketen köttbullsmacka som ser lite torr ut, men den var god bara den kom in dit den var ämnad för att komma. Att strö ekologiska kokosflingor över salladen är mums. 
Var på en liten shoppingrunda igår, det blev linnen, en tunn vindsjacka som är lätt att ha med sig i väskan och den tar ingen plats, eller så har man den bara som jacka om man har lust till det...









Idag är det grått väder här och det tycker jag är skönt, har lite annat som måste tas om hand.

En fin söndag på dig härliga varelse. ♥



Kram, K









12 kommentarer:

  1. Apelsinkrokant som är så gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm, ja jag vet... :-)

      Kramen ♥

      Radera
  2. Kan inte alls förstå att din apelsinkrokant inte lyckas bli uppäten. Jag tycker den är riktigt god.
    Även din kötbullsmacka såg lockande ut och det här med kokosflingor var nytt för mig. Måste provas!
    Grattis till dina nyinköp och jackan var verkligen snygg, dessutom väldigt praktisk och lätt att ta med sig.
    Inser att jag saknar en sådan....
    Även om du har lite sysslor inne så skickar jag lite sol som kommer framåt eftermiddagen. Kanske en promenad då?
    Kram från mig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi, nej Ditte jag förstår inte det jag heller... :-)
      Jag behövde en sån jacka och nu gick jag på den för ett bra pris så då slog jag till... :-)
      Dina soliga kan du behålla för här är det skönt molnigt men kramen den tar jag, hi hi hi....

      Stor kram ♥

      Radera
  3. Apelsinkrokant hade nog blivit liggande här också för den och mintcrisp är inte så uppskattad i flocken. Men annars så har choklad en strykande åtgång kan jag säga :-)

    Grattis till snygga jackan! Vilken härlig färg det är på den :-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag älskar den här färgen, kanske för att när man blir gammal så syns man inte och då får man hjälpa till med en färg, ha ha ha..... :-D

      Kramen ♥

      Radera
  4. Först till din fråga kära vän... Om du går in på min blogg och klickar på den lilafärgade där det står Live Traffic Feed så kommer du automatiskt in på FEEDJIT. Där hittar du instruktioner om hur du ska gå till väga. Du kan välja färg och storlek på den och jag tror att du kommer att lyckas med det :) Vindjackan var fin, jag har en likadan fast i svart och den står emot både vind och vatten. För övrigt så bara ÄLSKAR jag köttbullsmackor... Keep up the blogging och kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack snälla, nu har jag fixat detta...Så du har en likadan jacka, men då är vi tvillingar... :-)

      Kramen ♥

      Radera
  5. Snygg jacka i en härlig apelsinfärg.
    Hmm.....en förbjuden frukt?
    Mackor ÄR gott.

    Ha en skön söndag nu.
    Kramiz.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack snälla, jag älskar färgen. Ingen förbjuden frukt här inte, bara förbannelse, he he he,,,,

      Kramizen ♥

      Radera
  6. Hittade ingenstans att kommentera ditt förra inlägg men fattar att du bloggat en annan blogg, kan du inte lägga över på ett usb så du sparar?
    Apelsinkrokant har jag aldrig smakat .... Vilken ljuvlig orangea färg på den jackan, lätt som en fjäder ...sommarvind...
    Ha det apelsinkrokant orangea skönt! Kramis

    SvaraRadera

  7. Jag har bloggen kvar, den är bara inte offentlig längre.. men jag spar den såklart, vill jag kan jag öppna den när jag vill.. :-)

    Krokantkram ❤

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.