Translate

.

.

torsdag 7 maj 2015

Efter regn kommer sol... Solstorm med norrsken








Gult är inte fult.







Det blev en glad överraskning när det blev sol och vacker väder efter nattens regn i går.
Ser ni en knallblå himmel..



Idag blir en ännu varmare dag, jag planerar lite lätt lunch inför den, valnötsbröd med vitlök, räkor, skinka, avokado, valnötter, ägg och lite gurksallad och några jordgubbar. Det kom tomat också på tallriken men det kom efter jag fotade tallriken. ☺







När vi har en väderlek som vi har här så planerar jag livet efter vädret så gott jag kan, en solig dag vill jag vara ute och låta själen och allt i mig skall få njuta fullt ut av allt det vackra som mina ögon skådar. Vi har verkligen en underbar tid och mycket sker i atmosfären, var det någon av er som såg norrsken i igår kväll eller i natt? Läste att solstormen öste kraftigt med energier till Jorden, 
Jag tittade upp men just hos mig såg jag inget....


En fantasifull och bra dag till dig fina Du



Kram, K




En underbar bild som jag lånat från nätet.


28 kommentarer:

  1. Vilken härlig lunchtallrik :)
    Och passar bra en dag som denna
    Ta hand om dig
    Kram Sanna

    SvaraRadera
    Svar

    1. Lätt skall det vara att äta, he he....

      Sköt om dig, kramen ♥

      Radera
  2. Så gott och nyttigt ,-)
    Nej gult är inte fult ,-)) tvärtom mycket vackert och här är himlen lika blå ,-)))
    Ha det fortsatt jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nyttigt eller inte det skall vara gott att äta... :-D

      Kramen ♥

      Radera
  3. Jag älskar att se norrsken. Härlig bild. Hemma i Ångermanland fick vi ofta den naturupplevelsen. Med sprakande sken i olika färger, häftigt kunde det vara kalla nätter.
    Gult är en vacker färg, både i blommor och kläder, tycker jag.
    Den ser god och aptitlig ut din lunch, utom räkor, dom måste jag avstå ifrån.
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag läste i tidningen igår att det var norrsken över hela landet igår, p.g.a solstorm, i Stockholm skulle det kunnat ses runt 22:45 tror jag det var...

      Varm kram ♥

      Radera
  4. Nej, för mig blev det bara en enda blick på nordlyset och det var i början av januari. Det visade sig bara en kort stund. Men mina kollegor visade fina bilder på alla nordlys jag missat. Får väl fixa de rätta pappren och bege mig till Tromsö, där ska det ju vara nordlys ofta har jag hrt.
    Ha en fin och solig dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det skulle gått att se norrsken i Stockholm igår, men själv gjorde jag det inte... I Tromsö är det vanligt med nordlys... :-)

      Kram och en fin fortsättning på dagen ♥

      Radera
  5. Jag har norrskensbilder som skrivbordsbilder på min senaste laptop, så underbart!
    Gult är inte alls fult fast grönt är skönt.
    Du har bättre väder än mig, och jag planerar också utifrån vädret om jag inte har några måsten. Det är gott att kunna göra det.
    Din tallrik så våldsamt smarrig ut!
    Den bästa torsdagen till dig från mig på Latsidan. KL <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så bra, då kan du titta på norrsken när det behagar, hi hi hi...

      KL ♥

      Radera
  6. Nej, jag såg inget norrsken... Fast jag kanske tittade åt fel håll? ;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Du är inte i Sverige så det spelade ingen roll vilket håll du tittade åt. :-)))

      Kramen ♥

      Radera
  7. Hihi, där var en mix med lite av allt på tallriken. :) Men det ser himla fräscht ut! Jag har precis ätit frukost så lunchen får vänta lite.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Sen frukost som du får kalla lunch då....... :-)

      Kramen ♥

      Radera
  8. Nejdå, gult är vackert! Och solen är gul, som vi ser den...
    Och så bra det passar med en läcker "gourmettallrik" när det känns lite somrigt. Denna tid nu, mellan hägg och syrén är så ljuvlig och extra fin förstås om vädret är till belåtenhet.
    Njut av huvudstaden!
    Och visst längtar jag lite när jag ser dina bilder.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Som vi ser färgerna är den gul, men i verkligheten är den väl svart eller?
      Jag njuter även för dig i huvudstaden. :-)

      Kramen ♥

      Radera
  9. Ja, den där himlen var verkligen härligt blå! Ovanför mig är den just nu i olika gråa nyanser men solskenet ska väl hitta oss med...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Himlen var knallblå igår, så fin att man ville klättra upp och klappa på den. :-)

      Kramen ♥

      Radera
  10. Ser ju jätte smarrigt ut! :)
    Såg inget norrsken tyvärr!
    Ha en jätte fin kväll!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag såg inte heller ändå stod det att läsa i Aftonbladet om att det skulle synas över hela landet p.g.a solstormen...
      Ha en fin kväll du också.

      Kramen ♥

      Radera
  11. Jag såg absolut inget norrsken. Hade jag sett det, så hade jag nog gått "bananas". Vill så gärna se det.
    Tallrikens innehåll gör mig supersugen! Så himla gott! Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Gått bananas? :-) hi hi hi, det hade nog jag också gjort. :-))))

      Kramen ♥

      Radera
  12. Vilken god lunchtallrik!
    Och visst är det härligt med sol och blå himmel - då blir man extra glad :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Den satt fin den tallriken eller det som var på, he he....

      Kramen ♥

      Radera
  13. Har aldrig sett norrsken men vill. Här skiner solen men det blåser isiga vindar från norr, tror de är från norr.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera

  14. Det var synd, alla borde få uppleva norrskenet...

    Kramen ❤

    SvaraRadera

  15. Det var synd, alla borde få uppleva norrskenet...

    Kramen ❤

    SvaraRadera
  16. Först måste jag säga att jag ser en alldeles underbar stubbe på bild t.h .. är det en bild du tagit? Stubbar älskar jag och här är en i särklass... vackra bilder och det där med energi låt ju bra; ...
    kramar i norrsken och gult!

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.