Translate

.

.

måndag 25 maj 2015

Att erkänna saker för sig själv, hur svårt skall det va?








Idag blev det lax med zucchini och tomatgratäng, nu var det bara så att jag inte gillar zucchini men det glömde jag bort. Tomaterna var dock goda! ☺
En annan sak, jag känner mig fortfarande hungrig. ☻




Glömde vattna min hortensia igår igen och då blev det en vända in i duschen med den, nu står den upp igen och vattnet på fönsterkramen är borta. ☺






Hur svårt kan det vara att erkänna saker för sig själv? 

Jag, grunnar på en sak och vet så förbannat väl att jag (en liten del av mig) har hamnat i ett ofrivilligt tankemönster, ett mönster som jag inte gillar men samtidig roas av, hur gör man?
Hur kan man samtidigt ogilla något och på samma gång gilla det? 
Saker som vi tar för bagateller kan bli till stora elefanter om man kopplar på hjärnan. ☺

Ja, jag vet jag är kryptisk och ingen av er som läser förstår något av vad jag babblar om.
Men om du  mot all förmodan ändå skulle känna igen dig så får du gärna dela med dig. ☺


17 grader och moln


Kram, K








28 kommentarer:

  1. Akta dig för hortensia, de är torrbollar och inte alls sura ;)
    Jodå, jag kan gilla att blogga samtidigt som jag ville göra något annat i stället. Och mestadels gör jag något annat, en stund ;)
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nu tänkte jag djupt i mig och inte på bloggen, hi hi...

      KL ♥

      Radera
    2. Äsch, jag bara skrev "nåt", glöm det, förstod du var djup, men jag fattade inte dina tankegångar, jag är nog för hög ;)
      KL ♥

      Radera

    3. Det är inte lätt att hamna innanför pannbenet på någon, he he....
      Ibland händer saker som får mig att gå på djupet, gör jag inte det så upprepas sakerna enda tills jag har lärt mig.. KL ♥

      Radera
  2. Inte alls svårt förstå! Det är då det sker något .... ska du välja antingen eller, eller acceptera både och? Tankemönster är en fälla på två sätt, de får en känna sig misslyckat ... eller så är tanken ett sätt att reflektera? Den berömda balansen som är så viktig i våra liv kan vara knepig att uppnå - men obalansen i sig kan vara en del av det hela! Vi vill så gärna vara på topp jämt .. flow ...
    Du tar dig genom ... kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Precis, det händer saker och man får insikter som man kanske inte vill ha, ha ha... När jag börjar reflektera så måste jag till slut bli ärlig mot mig själv och då kommer det först ett motstånd sedan måste man släppa tagen och använda sig av det som satte igång "blockaden" och handla och verka annorlunda denna gång. Yes! :) Tack! ☺

      Kramen ♥

      Radera
  3. Maten såg ju smarrigt ut, men det var ju trist att du inte gillade allt och fortfarande är hungrig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja det var syn men nu får det bli ett par mackor på kvällen med en god salami, längtar... ☺

      Kramen ♥

      Radera
  4. Jag fattar nada, men maten såg väldans god ut :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi hi, det gör absolut ingenting! ☺

      Kramen ♥

      Radera
  5. Jag omvandlar det till "personliga" språket och förstår ramarna. Det där är du inte ensam om. Sedan beror det på vad det handlar om. Det finns två sidor. Ytterligheter som samtidigt kan höra ihop på ett knepigt sätt. Ungefär som kärlek och hat. På håll ser de ut som motpoler som inte alls hör ihop. Sanningen kan vara precis tvärtom. De söker kontakt och ger och tar. Bråkar med varandra i tanken och ibland i handling om man vågar släppa en spärr. Ibland är det viktigt att bryta barriärer. Då kan det komma något gott ur slutändan. Samtidigt. Hur vi än vänder och vrider på oss har vi ... är jag helt ute och reser/cyklar? :) Din hjärna bollar med två olikfärgade zuccinikusiner och samtidigt glömmer du bort att vattna och vilken mat du gillar och inte gillar. Du är väl inte kär i fel person? Sköt jag sönder ballongen? :) Kram Bosse amatörpsykolog

    SvaraRadera

  6. Du tolkar det bra Bosse, det finns inte bara två sidor av en sak utan flera sidor. Ju mer man tillåter sig att stanna i "sökande" desto flera sidor sidor hittar man. Svaren kan bli olika likaså sanningen. ☺
    Min mat hade ingenting med tankarna att göra, ha ha ha... Och jag är inte kär i fel person. ☺

    Ballongens luft pyser sakta ut... ☺

    Kramen ♥

    SvaraRadera
  7. Jag kan absolut känna igen mig. Men jag blir ändå nyfiken. Kram Anette

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi hi... Ja, jag kanske var lite elak som skapade nyfikenhet, ler stort. :)))

      Kramen ♥

      Radera
  8. Jag vet inte vad du vill ha sagt, men du gav mig ett gott skratt! Jag skulle ALDRIG glömma att jag inte gillar fiskbullar på burk! Kramar

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha, du skulle sett så snopen jag blev när jag kom på att jag inte gillade zucchini. ☺ blääää...
      Kramen ♥

      Radera
  9. Förstår att det inte var maten som var dubbelbottnad, både gilla och ogilla och den såg god ut.
    Dina tankar om att gilla och ogilla på samma gång, kan jag också känna igen.
    Jag är nog också lite inne på Bosses funderingar och kontraster kan dras till varandra och ställa till oreda tankar och känslor.
    Både vilja ha kakan och sedan inte ta den när den erbjuds.
    Inte värt jag funderar mer nu i kväll för då blir det svårt att sova.
    I alla fall igenkännande kramar från mig.




    SvaraRadera
    Svar

    1. Våra tankar lurar så lätt vår hjärna och hjärnan är för dum att inse det, he he he...

      Godnattkram ♥

      Radera
  10. Nu fick du mitt huvud och mina tankar att snurra med ditt inlägg...! ;)
    Svar: Vill bara säga att det redan står det på min lista!
    - att jag blev frisk till helgen! :)
    Kvälls kram!

    SvaraRadera
    Svar


    1. Jag mitt blindstyre missade det... ☺

      Godnattkramen ♥

      Radera
  11. Jag antar att det finns b.l.a vemod, lite ilska, rädsla och förvåning med i mixen av gilla och ogilla. Det är mycket som kan hända på kort tid och allt är förmodligen inte glittrande skönt med ditt tankemönster.Ändå är det något helt magiskt med det.... Kvälls/nattkram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det känns som jag böjar återgå till det normaltillståndet men en erfarenhet rikare.

      Godnattkram ❤️

      Radera
  12. Timmen är sen så jag säger "sov på saken" :-) Gonattkramen!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ny dag, önskar dig en fin sådan. ☺

      Kramen ♥

      Radera

    2. Ny dag, önskar dig en fin sådan. ☺

      Kramen ♥

      Radera
  13. Tankemönster kan vara väldigt knepiga och ibland förvånar man sig själv. På gott och på ont...

    God morgonkram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja visst gör man, det är så lätt att glömma bort det som är det viktigaste för en....

      Kramen ♥

      Radera

    2. Ja visst gör man, det är så lätt att glömma bort det som är det viktigaste för en....

      Kramen ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥