Translate

.

.

tisdag 14 april 2015

Telenor ändrar mitt avtal, är det värt det? 79 kr eller 199 kr/mån det är en stor skillnad...









Har haft ett abonnemang med obegränsad surf för 79 kr/mån nu fick jag detta brev idag och de vill byta ut mitt tidigare avtal till ett mycket dyrare som skulle kosta mig 199 kr/mån istället. Jag blev sur för jag har ett annat abonnemang som jag ringer med och mitt bredband hem, detta betyder att jag skulle jag vara uppe i ca 700 kr/mån för att surfa och det tycker är lite väl häftigt. Så nu har kan jag antingen säga upp Telenorabonnemanget eller fortsätta ha en fri surf där för 199 kr/mån, det är ju inte mycket pengar det handlar om men jag känner detta som ett litet övergrepp. hm...

Vad skall jag göra, hjälp!








Kram, K







20 kommentarer:

  1. Stor skillnad, jag hade inte gillat det ,-)
    KRAM och ha det bra ,-)
    Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag känner det som vi med de gamla abonnemangen får betala för att de skall höja surfen på sina abonnemang... Tror jag säger upp avtalet... Är så osäker det därför jag behöver höra vad andra tycker... Kram ♥

      Radera
  2. Dom får INTE ändra på det där viset. LÄMNA!!!

    Finns säkert nåt bättre där ute i djungeln...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns ingen som har obegränsat surf vad jag vet....

      Kram ❤️

      Radera
  3. Det var en stor skillnad tycker jag. Svar har du nog själv.

    Kramkram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svårt, för detta med obegränsat surf är värdefullt.. Men prishöjningen är grotesk... :-)

      Kram ❤️

      Radera
  4. Bedrövligt! Jag är sedan 2006 i fejd med Telenor, men då handlade det om ett telefonabonnemang där jag blev felaktigt informerad. Kanske kan du få bättre deal hos Tele2, Tre eller Telia. Väl värt att kolla upp.
    Sjuhundra kronor är fär mycket. Ofta kan man idag få en deal om fri surf, fria mms, fria sms och ringa hur mycket som helst för ett betydligt billigare pris.
    Stå på dig och lycka till.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Summan jag skrev är då inklusive bredbandet hemma. Jag har en annan operatör och bra avtal, Telenor använder jag bara för att surfa, att ha obegränsat med surf har gjort det enkelt för mig om jag varit någonstans som inte haft wi-fi. Jag funderar än, två hundra är ju inte mycket pengar och att få fri surf idag är nästan stört omöjligt.

    Kram på dig ❤️

    SvaraRadera
  6. Sådant är bara så irriterande! Har de verkligen rätt att göra så?

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror det, jag kommer ju att uppgraderas till 4G...

      Men ändå, hm..

      Kram ❤️

      Radera
  7. Ja tyvärr är det nog så för oss flesta som haft fri surf vårt gick upp från 199 till 269 för dem ser att det kostar för mkt att ha fri surf ...men 199 är billigt dock lycka till kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, att ha obegränsad surf är guld värd och ofta ligger mitt bredband nere... Vet fortfarande inte hur jag skall göra.... Kram ♥

      Radera
  8. Värdefullt med fri surf. Men inte till vilket pris som helst. SÅ får man inte göra.
    Svar på frågan har du nog inom dig. KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nej, jag har inte svaret inom mig, inuti mig finns båda ja och nej till detta.... KL ♥

      Radera
    2. Då är mitt råd att behålla Telenor som en testperiod, du kan alltid säga upp det sen, om du tycker du inte har nytta av så mycket surf.
      Faktum är att man klarar sig bra på 2 - 3 GB om du inte använder dig av wifi, som finns nästan överallt. Och man kan alltid köpa till GB tillfälligt.
      KL ♥

      Radera

    3. Ja, det har du rätt i... :-)))

      KL ♥

      Radera
  9. Det är verkligen stor skillnad, men kan tyvärr inte råda dej!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nej, det förstår jag ju... :-)


      Kram ♥

      Radera
  10. Usch, jag tycker det är så jobbigt att jämföra alla olika abonnemang, kolla kostnader, för- och nackdelar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag sitter inte och jämför utan jag har mina abonnemang sedan gammalt. Gillar inte när de plötsligt ändrar någon av dem och lägger på 150%
      Men men... Kram ❤️

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥