Translate

.

.

fredag 17 april 2015

Sibiriens soppkök









Ny dag, fåglarna kvittrar och rabatten börjar sakta få lite liv. Ute regnar det och då är det kanske bara att ta en städdag. Sedan kan jag gå ner till Sibiriens Soppkök och äta en god soppa. Just här är dom kända för sina goda soppor. Gillar du soppor?







Frejgatan under arbete...









Idag dammsuger jag för ute regnar det. Solen återkommer först på måndagen och då kommer värmen tillbaka, nu är det bara 5 grader ute...


Kram, K




20 kommentarer:

  1. Oh, ja. Jag gillar soppor!
    Din första bild var skön!
    Men, har dom flyttat min skylt till dig? Jag har ju en sån där Gående hänvisas till andra sidan, i min blogg idag, haha!
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det där med våra skyltar häpnade jag över när jag kom in till dig, hi hi hi.... Du får gärna mina och du kan få hela gatan också om du önskar, hi hi hi....

      KL ♥

      Radera
  2. Jag är ingen soppmänniska. Min mage gillar inte soppor. Blir nästan alltid illamående av soppa. Tyvärr, för det är både praktisk och billig mat. Kram! <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Detta är inga vanliga soppor, dessa är mustiga och gjorda med kärlek, man blir mätt och belåten efter att ätit dem. Men de kostar som en vanlig lunch,,,

      Kram ♥

      Radera
  3. En god hemlagad och lite matigare soppa tycker jag mycket om. Åt juste en sådan till lunch och i dag blev det fisksoppa!

    Ha en fortsatt bra fredag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Fisksoppa blev det för mig också... :-)

      Kram ♥

      Radera
    2. Jag åt fisksoppa igår kväll, som jag gjort själv! Mums. ♥

      Radera

    3. Fisksoppa är gott... Mums ♥

      Radera
  4. Ja ute blir det bara vackrare och vackrare.
    Städa ska jag också göra, borde varit igång NU ,-)))
    Soppa har jag tröttnat på efter 34 år av bara passerad soppa, när jag inte kunde svälj, nu äter jag mat ,-)))
    Hadet fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag är precis klar med städningen, skönt.... :-)))

      Jag förstår att du vill ha mat efter alla de åren, jösses... Kram ♥

      Radera
  5. Svar

    1. Hi hi, jeg med..... :-) Kram ♥

      Radera
  6. Jag tycker om soppa om den är krämig :)
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Krämig och mustig måste den vara, annars är det inte soppa utan vatten, hi hi hi... Kram ❤️

      Radera
  7. Riktiga soppor är toppen! Just nu har jag snöat in på en thaisoppa som heter massaman! MUMS!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thaisoppa är gott, mums.. :-)

      Kram ❤️

      Radera
  8. Jag gillar soppor av olika slag , helst krämigaoch jag gillar dessutom Sibiriens Soppkök. Hra varit där många gånger. Detta är lite av mina gamla hemtrakter som var Upplandsgatan 42, nästan vid Indiska i början av 2000 talet...
    Tycker om denna stadsdel...
    Hoppas regnet övergår i bättre väder tills i morgon men tills dess skickar jag soliga och varma hälsningar från mig.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då vet jag exakt var du bodde Ditte.. :-)
      Det skall regna hela helgen men på måndag vänder det... :-)

      Godnattkram ❤️

      Radera
  9. Soppa är ju gott.....men nåt jag sällan äter. Tack för påminnelsen och kanske det blir en soppa till lunch.
    Kramelikram.

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥