Translate

.

.

söndag 26 april 2015

Sara Varga





Sitter och tittar på morgon tv som idag gästades av Sara Varga, hon berättar hur hon gick in i väggen för 1,5 år sedan och om mörkret och om idag när hon på väg tillbaka... Lyssna på hennes låt nedan...





Även om jag så väldigt väl vet SVARET så undrar jag ändå tyst en kort stund: Varför, hon som har allt, musiken, skönheten och den stora gåva att få nå fram till människor genom sin musik? Varför?



Hoppas du får en fin söndag kära läsare.



Kram, K











40 kommentarer:

  1. Ha en riktigt finfin söndag du med!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Detsamma till dig Ama. :-)

      Kram ♥

      Radera
  2. Vi alla är inte mer än människor ..
    Önskar dig en mysig söndag, utan massa spöken nu :)
    KRAM Sanna

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, vi är alla bara människor...

      Kram ♥

      Radera
  3. Men... hur menar du nu? Bara för att hon fått allt som du säger, skönhet och en gåva att kunna framföra musik så behöver väl inte det betyda att man inte kan gå in i något slags mörker i livet. Lycka och framgång är kanske mörker för vissa när prestationen måste vara på topp nästan alltid. Eller så tolkar jag ditt inlägg fel. Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Va, vad har jag skrivit? Jag tyckte att jag skrev klart... Jag skriver ju att även om jag vet så undrar jag en "kort stund" Det är bara sådana tankar som ligger i djupet, dessa inte påverkar min kunskap om att vi alla kan hamna i mörker oavsett vad vi har.... Jag skriver så tokigt ofta, sorry...
      En fin söndag till dig fina, kram ♥

      Radera
  4. Jag instämmer med ovanstående, vi är inte mer än människor...

    Hoppas att du får en härlig söndag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vi kan alla hamna i mörkret och vi kan alla hjälpa varandra upp...
      Hoppas du också får en fin söndag.

      Kram ♥

      Radera
  5. Jag vet också att hon haft det tufft....nog en bidragande orsak till hennes mörker...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Javisst, har hon mycket som smärtar i ryggsäcken... ♥

      Radera
  6. Tittar oxå på morgon tv o såg det ...trist när det sker ha en skön dag kram

    SvaraRadera
    Svar


    1. Mm, ha en fin söndag Eva, kram ♥

      Radera
  7. Önskar dig också en riktigt fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera

  8. Tack, detsamma till dig Ami :-)

    Kram ♥

    SvaraRadera
  9. Tycker om henne. Hon gör fin musik och sjunger mycket känslofullt.
    Vem som helst kan ju gå in i väggen.....in i ett mörker.
    Livet prövas hela tiden för oss alla. Vi är olika stark.
    Livet handlar ju inte bara hur man har det, utan hur man tar det åxo.
    Så mycket vi inte vet om andra människor .

    Nu får du Ha en jättefin söndag.
    Tack för ett läsvärt inlägg.
    Kramelikram.

    SvaraRadera

  10. Så sant skrivet, vet av egen erfarenhet också....
    Bakom varje människa finns en historia. ♥

    Kramelikram ♥

    SvaraRadera
  11. Jag tror att det kan vara lätt hänt att gå i väggen om man är känd och berömd och har "allt".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så, alla kan vi möta väggen... Både yttre och inre omständigheter kan orsaka mötet med väggen. Kram ❤️

      Radera
  12. Det är inte lätt att leva upp till alla förväntningar och gärna vara lite bättre ändå och spränga gränser som man inte klarar. Då är den berömda väggen nära!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Eller också räcker det att ribban sätts för högt för sin egna person, eller yttre omständigheter....

      Kram ♥

      Radera
  13. Nej, du skriver inte alltid tokigt. Men ibland är det en tolkningsfråga det där skrivna ordet. Det som är ett givet skrivet ord för någon är kanske inte alltid ett givet läst ord för andra. Sorry, jag menade inget illa alls när jag kommenterade. Keep up the blogging och kram till dig! Tack för kommentaren förresten... Jag tog ju upp din tråd om energier...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Inget att sorry:a dig för, ha ha... Ja, jag läste och kommenterade det och berördes, mina egna minnen väcktes...

      Kramen ♥

      Radera
  14. tack snälla
    hoppas du har en fin kväll kraaam

    SvaraRadera
    Svar

    1. Fin kväll till dig också. :-) Kramen ♥

      Radera
  15. Det kan nog hända alla. Tror att det har mer att göra med vilken människotyp man är än vad man jobbar med eller hur framgångsrik man är. Kram! <3

    SvaraRadera

  16. Javisst är det så.... :-)

    Kram ♥

    SvaraRadera
  17. Nu har jag lyssnat på låten flera gånger, hade aldrig hört den tidigare, och den gav mig så mycket.
    Många tankar och känslor som passerat revy.
    Sara varga känner jag till, men ibkand vet jag att jag lyssnat men ändå inte lyssnat och förstått.
    Att hamna i ett mörker, att ha svårt att ta sig upp eller att inse att man befinner sig där; det är en del av livet.
    Man kan förstå utan att se och man kan se utan att förstå.
    Stor kram du fina.


    SvaraRadera
    Svar


    1. Precis, man kan se utan att se och lyssna utan att höra, bra skrivet...

      Stor kram på dig ♥

      Radera
  18. Tycker att det blir fler och fler artister som träder fram och vågar berätta att de antingen haft utmattningssyndrom eller att de har en utmattningssyndrom. Och det är bra att kändisar vågar berätta. Det kan hjälpa andra i samma situation att se att även kändisar kan drabbas och att det inte behöver vara nåt att skämmas över. Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tror det är allt fler överhuvudtaget som kör slut på sig själva idag....

      Kram ♥

      Radera
  19. Ja du, det är inte lätt att vara människa alla gånger. Men, jag är glad och tacksam att jag får vara det, med alla mina skavanker och fel. Resten lämnar jag med varm hand över till en högre makt.
    Varm kram till dig, goa Comsi Comsa.

    SvaraRadera
    Svar


    1. Så gör jag med, så gott jag kan just för stunden, resten lämnar jag över... :-)

      Varm kram goa du ♥

      Radera
  20. Vi har nog för många krav på oss och sätter ribban för högt ibland.
    Nu sparkar vi igång en ny vecka.
    Kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ny vecka i gångsparkad :-)

      Kram på dig ♥

      Radera
  21. Det kan drabba vem som helst.. oavsett. Ingen kommer undan om man kör för hårt med sig själv.
    KRAM

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så sant, är man inte rädd om sig själv så kan man förlora allt...

      KRAM ♥

      Radera
  22. Spring för livet kommer jag att tänka på. :-)
    kram

    SvaraRadera
    Svar


    1. Ler och undrar vad du menar? Kram ♥

      Radera
  23. Sjukt snygg tjej det där :) och utbränd tycker jag är som bullar till kaffet numer dvs alla får det tyvärr för mycket sress och prestationskrav

    Om du gillar badrums tips kan du kika in hos mig :)

    Ha en toppen vecka sköna böna.

    LOVE Maria Inredning – it’s Swedish for decor

    SvaraRadera
    Svar


    1. Håller med... :-) Ja, det är klart att jag tittar in till dig. :-)

      Kramen ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.