Translate

.

.

söndag 19 april 2015

Räkor, vi skalar alla dem lite olika....




Ingen har kommenterat att jag målat om här inte, har det blivit så förskräckligt fult tycker du? ☺
Jag vill ju gärna att bloggen skall vara behaglig för ögat och att du skall trivas och inte få panikångest här inne, hi hi hi..... Sedan har jag breddat bloggen lite och nu har jag bara sett den genom min laptop så den kanske ser konstig ut? Jag tar gärna mot synpunkter, både ris och ros men mest ros, hi hi hi...





Såg ett matlagningsprogram där klockan skulle skala räkor, hen lät all gegga vara kvar på räkorna, du vet den där mörka sörjan? Jag skulle själv aldrig stoppat de räkorna i munnen. Kanske är jag löjlig men själv rensar jag bort strängen på räkan också. Nu skulle jag vilja veta hur du gör? 





Kram, K

18 kommentarer:

  1. Du har fått en jättefin bild på din blogg. Och färgen är behaglig för ögat :)
    Jag tar också alltid bort strängen på räkan!
    Ha en fin eftermiddag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack Ami vad glad jag blir... :-)))

      Här lyser solen och mätaren visar 16 grader i skuggan, fast det blåser som attan...

      Kram ♥

      Radera
  2. Tjusig "header"! Jag känner mig nästan hemma! Och ommålningen tycker jag också om.
    Vad gäller räkor så är jag noga, mycket noga, med skalningen och de skall inte ha något svart eller sörjigt på sig.
    Rena och fina skall de vara...
    Tycker dina är helt perfekta!
    Soliga hälsningar från terrassen där middag skall ätas om en stund.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag gillar att förändra i bloggen, det ljusa står sig längst....
      Alltså räkorna som tv-kocken skulle bjuda på såg direkt motbjudande ut och jag såg att programledaren tyckte detsamma.... Det är därför jag undrar om folk vill ha räkorna sådär, eller om några kanske tror att räkbajset är en delikatess, hi hi...

      Solig och blåsig kram ♥

      Radera
  3. Jag äter inte gärna räkor, men jag brukar hjälpa Batman med att skala sina. Klart att bajsrännan ska bort!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tv-kocken bjöd på bajsrännan, jag tänkte: Aldrig att jag äter räkor som någon annan har skalat. :-)

      Kram ♥

      Radera
  4. Fint här är inne :) o jag skalar som du strängen åker alltid bort tvi ....ha en fin kväll kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack :-) En fin kväll till dig också! Kram ♥

      Radera
  5. Jag har allt sett ditt behagliga blogghem, men inte fått ur mig att tala om det! Kanske beror på att jag är något ego nu med allt ;) Nej, ibland noterar jag och så blev det inte mer, precis som att jag ska läsa en blogg och så glömmer jag kommentaren!
    Jag skalar räkor som du!
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag är också en sån som ser men glömmer att kommentera det jag ser, :-)
      Bra, då kan jag äta räkor hos dig, hi hi....

      KL ♥

      Radera
  6. Bajsrand bort! :-)

    Nog har du fint här inne :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Bort, bort med bajsranden. Hur kan man bara vilja ha det kvar? Skulle vara roligt att höra vad den som inte tar bort bajsranden har att säga. :-)

      Kramen ♥

      Radera
  7. Joårå.....nog märker en TantGlad om någon gjort fint med designen i bloggen allt.
    Glömde skriva om din nya färg i min förra kommentar.
    Tycker det är fräscht såhär på vårkanten. Du har fixat bloggen fin och behaglig. För märka färger blir dystert tycker jag. Viktigt med en bloggs utseende. Ja så Äre.
    Fiiiiiint hos dig nu. Tummen upp dubbelt.
    Kramkram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack TantGlad :-) - jag blev lite nöjd själv, tycker det är så roligt att sitta och byta utseendet på bloggen.

      Kramkram ♥

      Radera
    2. Byta utseende på bloggen gillar jag med.Gillar nog allt som hhar med design att göra så då kan det bli som så att man vill förändra lite då å då.
      Kramkram

      Radera

    3. Då delar vi ett intresse. :-)))

      Kramkram

      Radera
  8. Nu fick jag lite dåligt samvete för jag märkte det direkt! Det har blivit hur fint som helt så det blir tummen upp från mig :-)

    Kram <3

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥