Translate

.

.

söndag 12 april 2015

Nu kom jag ihåg att fota den.,,








En av de mest fotade plattorna i Stockholm glömmer jag jämt att fotografera, igår kom jag i håg och här kommer fotot på minnesplattan..



Denna natten befann jag mig på ett inneställe på Birger Jarlsgatan och när vi kom ut i taxin  sent på natten så spelades det sorgemusik och vi fick veta vad som skett. Glömmer aldrig denna natten. Minns du vad du gjorde? När stora saker sker så minns vi oftast exakt vem man var med, vad man gjorde, vad man kände och vad man tänkte....







Hoppas du har en fin söndag och är vid gott mod.

Själv har jag tvättstugan!


Kram, K



31 kommentarer:

  1. Jadå, jag minns vad jag gjorde. Och strax efter så var min väninna och jag iväg till Stockholm och fick se detta ställe, översållat med rosor. Lite kusligt, för vi var rädda att möta mördaren.
    Idag skiner solen, men det blåser halv storm, så jag har inte gått ut än, men ska ändå, hoppas jag är stabil.
    Ha en bra tvättstugedag. KL <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Oj,det måste ha blivit lite av en chock för er, hoppas ni fick en trevlig vistelse trots allt. Nu är allt rent och doftar ljuvligt... KL ♥

      Radera
  2. Jag var hemma och min mamma var här på besök. Husse var på en arbetsresa på Island... En sorgens dag då.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, alla var vi tilltufsade den dagen...

      Kram ♥

      Radera
  3. Jag var hemma och fick veta det på morgonen när jag slog på teven. Så otäckt och sorgligt!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Just så och overkligt var det också... Kram ♥

      Radera
  4. Jag var 11 år, i Finland, och minns att mina föräldrar ffa mamma var chockade. Jag visste ju inte ens vem han var...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja,just det, du är ju bara barnet :-) Kram ♥

      Radera
  5. Den plattan har jag stått och tittat på med sorg i hjärtat.Jag minns exakt vad jag gjorde när jag fick reda på det....

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag tror vi alla vet exakt vad vi gjorde om vi har åldern inne. Ett minne som huggit i sten. Kram ♥

      Radera
  6. Jag hade just fått ett stort privat bekymmer som innehöll sorg, det krävde tid och energi för att lösa. Chocken kom liksom dubbelt, det var två så så skilda saker att ta in.
    8 åringen varit här idag, det blev innebandy, lite skrivläxa och gemensam lunch. Nu ska jag äta en stor räkmacka. . Ha det; kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Åh, jösses det det räckte väl gott med det ena nu fick du en rejäl omskakning med sorg också. Räkmacka är gott, mycket räkor skall det va. :-)

      Kram ♥

      Radera
  7. Jag var tonåring och satt hemma " på natten " och såg en film som tv1 visade En film om en president som blev mördad. Filmen avbröts en stund efter att Palme hade blivit skjuten. Och nyheterna började sändas om vad som hade skett. " Filmen fortsatte inte att sändas på tv efter beskedet" Söndagskram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det där var ju nästan lite kusligt att du såg en sådan film precis samtidigt..... Söndagskram ♥

      Radera
  8. Ja nog minns man detta. Jag var 17 år när jag såg på tv vad som hänt. Jag trodde det var nåt sorts skämt. Men det var det inte.

    Ha nu en riktig skön söndagskväll.

    Kramkram.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det var svårt att ta in vad som skett länge efter, jag var ju några år äldre än du närmare bestämt 10 år... Kram kram ♥

      Radera
  9. Jag var bara lite över fyra år så jag har inga minnen. Men mamma har berättat att jag trodde det var de i barnprogrammet på tv som var döda då det inte sändes. Så ja, jag tog det väldigt hårt. ;)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nämen så gulligt, trodde du de i barnprogrammet hade dött? Åh gullegulle dig... :-)

      Kram ♥

      Radera
  10. Usch ja så hemskt! Man trodde ju inte det var sant när man hörde det!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Minns du vad du gjorde den natten, nej förresten du är nog för ung... :-)

      Kram ♥

      Radera
  11. Jag var i Idre på skidsemester när mordet skedde och jag vet att vi hörde på tv att statsministern var skadad och följande morgon hörde vi att han avlidit. Jag hade ett par dagar innan passerat hans hem i Gamla Stan och jag vet ju att han ofta rörde sig både i Gamla Stan och runt i Stockholm utan livvakter. Minns att jag länge funderade på hur detta kunde ske. Och ett antal år senare var det dags för Anna Lindh att bli mördad inne på NK.
    Man kan inte förstå hur dessa mord kunnat ske mitt i STockholm bland så många människor.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är svårt att förstå hur den kan ske i en stad så full av folk, men det hela är välplanerat och går så fort att ingen hinner blinka. Det är obegripligt och Anna Lindhs mördare var väl inte psykiskt frisk vill jag minnas... Man vet inte vad man råkar på ute på gatorna det kan vara en tickande bomb men så kan man ju inte tänka för då skulle man inte våga att leva.

      Kram ♥

      Radera

    2. Ditte, det finns ingenstans att kommentera inne hos dig, något har blivit fel på din sida..... Nattis...

      Radera
  12. Jag har heller inte kommit ihåg att fota den. Kanske blir någon gång.
    Jag vaknade på morgonen av nyheten på radion och sedan ringde min väninna och frågade om vi verkligen skulle gå till jobbet denna dag. Det var en lördag och vi hade satt in ett nytt datasystem på vår arbetsplats och hon och jag skulle dit och försöka sätta oss in i allt det nya, så vi var beredda då kunderna skulle komma på måndagmorgonen.
    Vi gick till jobbet på min inrådan.
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag går ju förbi stenen dagligen och borde hunnit med att tagit ett foto under alla år.
      Det var bra att ni gick till jobbet för så är livet, det går vidare....

      Kram till dig! ♥

      Radera
  13. Kommer i håg det som i går usch ja hoppas ditt tvättande går lätt kram å njut av dagen

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tvätten gick bra, tycker om att tvätta. :-)

      Kram ♥

      Radera
  14. Har oxå minnen från den morgonen då min son som sett på morgon TV kommer in i köket och säger: Mamma det har nog hänt nåt hemskt. De verkar så ledsna på Tv:n.
    Ha en fin dag. Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag minns att vi hela natten satt och ringde runt till vänner och släkt, alla var i chock....

      En fin måndag till dig ♥

      Radera
  15. Ja visst minns jag det, vi var hemma, men efter Olof Palmes död har inget blivit sig likt.
    Så sorgligt!
    KRAM Primrose

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, det var verkligen sorgligt.

      Kramen ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.