Translate

.

.

fredag 3 april 2015

Jag höll på att bli av med käppen.......







Tillbaka igen, på Blåkulla var det så mycket häxor och jag orkade inte riktigt med dem, en av dem började dra i min käpp och ville byta sin mot min. Hennes käpp var så fruktansvärt ful och gammal och den såg dessutom ut som den hade gjort sin sista resa. Så jag tog min käpp och  flydde hem. På hemvägen stannade jag till för att plocka upp ett par bloggare på en åktur men de hade stängt sina fönster med lås och beslag, så jag antar att de inte ville ha någon käpptur, he hehe...







Glad Påsk Finaste Du


Kram, K


23 kommentarer:

  1. Men du fick en pratstund med mig, där på Blåkulla, haha! Jag kom lyckligt hem igen och nu gör jag mig iordning för dagens begivenhet. Imorgon drar jag ihop mig i mitt skal igen, haha, skojar.
    KL <3 Fin låååångfredag!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Måste tydliggöra att det inte var du som var den elaka häxan som ville ha min käpp, :-)))

      En fin låååångfredag till dig.

      KL ♥

      Radera
  2. Skönt att du kom hem välbehållen från din utflykt. :-)

    Önskar dig en riktigt Glad Påsk!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Glad Påsk på dig! :-)

      Kram ♥

      Radera
  3. Det gäller att hålla hårt i sina ägodelar ;-)

    Glad Påsk till dig med :-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, det gör det verkligen, fy vilken elak häxa jag råkade på....

      Påskrkamar ♥

      Radera
  4. Ha hahaha ja du vilken tur du hade, jag hade gärna följt med, men hit kom du inte?! ,-)
    Men måste säga att du ser härlig ut på bilden, full fart på kvasten ser jag ,-)))))
    Ha det fortsatt fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag kramphöll min käpp och insåg att det var bästa att fly innan jag blev av med käppen.... Nästa år kommer jag förbi och tar dig med på en åktur... :-)

      Påskkramar ♥

      Radera
  5. Glad Påsk till dig med! :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Glad Påsk och välkommen hem jag skriva, fast det skulle ju bli lite fel.. :-)

      Påskkramar ♥

      Radera
  6. Iofs hade vi låst dörr. Men va fään. Balkongdörren var öppen. Jag som har turbokvast och allt...
    kramis

    SvaraRadera
    Svar

    1. Attans också nåja, det går fler tåg läs kvastar... :-)

      Kramis ♥

      Radera
  7. Vad trist att Blåkulla inte blev som du väntat dig! ;)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi hi, det kan inte alltid bli som en stackars häxa vill. :-)
      Men det blev en fin tur. :-))

      Påskkram ♥

      Radera
  8. GLAD PÅSK!!!! :)))

    Attans att jag glömde låsa upp fönster & dörrar!! annars hade jag glatt hoppat upp på kvasten & hängt med!! :)))

    Önskar dej en skön & fin helg <3 & en Varm kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha, det är jag säker på att du gjort lilla "systerhäxa" :-))

      Påskkramen ♥

      Radera
  9. glad påsk på dig . hoppas du får en super mysig helg.
    här blir det hemma mys med barnen bara kraam

    SvaraRadera


  10. Glad Påsk på dig!

    Kramen ♥

    SvaraRadera
  11. Borta bra men hemma bäst, hi hi... Påskkram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Just det, hi hi hi... :-)

      Kramen ❤️

      Radera
  12. Jag stod här och var beredd och hade även plockat fram en lykta. Balkondörren var öppen, men kanske var det svårigheter med landningstillståndet här på Söder. Och någon egen kvast att flyga med hade jag inte. Men du, ring nästa gång du far förbi.
    Och den där häxan som ville ha din kvast, vilket tilltag. Puh, man kan bli matt för mindre. Absolut lugnare hemma.
    Kramar från mig.

    SvaraRadera

  13. Ja, det var en dum häxa som försökte lura på mig hennes skruttfärdiga käpp.. :-)

    Nästa år ringer jag så det bara är att öppna fönstret och kliva på käppen.. :-)

    Kramis ❤️

    SvaraRadera
  14. Vilka vackra blommor:) hoppas att du haft en lika härlig och solig påsk som oss i Götet.

    Ny post ute...En makalös sovrumsrenovering:)

    Ha en fin ny vardagsvecka

    LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.