Translate

.

.

torsdag 30 april 2015

Gatans Lindar knoppar....







Nej detta är inte himlen i dag för idag är den grå. Lindens knoppar är på väg att slå ut och det går med en rasande fart. Om några veckor är träden fullt utslagna och då slipper jag insyn från grannarna över gatan. Träden är annars en mardröm för bilisterna, bilarna får en kladdig seg yta på sig...

Idag är det som vi vet sista april och Valborgshelg, många åker bort och till er vill jag önska en fin helg, var rädd om dig och klä dig varmt.

Till er andra som inte åker bort så tjatar vi på som vanligt, hi hi....




Kram, K



21 kommentarer:

  1. Härliga bilder :) jag önskar dig en härlig valborg på alla vis kramen

    SvaraRadera
    Svar

    1. Detsamma till dig fina Eva. Kramen ♥

      Radera
  2. I bland kan det vara skönt att inte ha hel insyn från grannarna. I och för sig spelar det inte mig så stor roll men ändå.

    Trevlig Valborg!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hos mig är det för nära till grannarna över gatan, det känns som de är inne i lägenheten nästan. Lite för nära....

      Trevlig Valborg på dig.

      Kram ♥

      Radera
  3. Härlig Valborg till dig, finaste ♥
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar


    1. Härlig Valborg till dig också, fina... KL♥

      Radera
  4. Vi kommer att vara "hemmavid" känns bäst så, majbrasa, i så fall på TV.
    Ha en finfin Valborgsmässoafton.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nu var det länge sedan jag såg en majbrasa, vädret har inte varit det bästa men i år kanske det blir bättre.... En fin Valborg till dig fina Wiolettan ♥

      Radera
  5. Öndkdr dig en alldeles underbar Valborg
    Kram Sanna

    SvaraRadera

  6. Dem bästa Valborg till dig också, hoppas det inte blir alltför kallt ute.... :-)

    Kramen ♥

    SvaraRadera
  7. Önskar dig en trevlig Valborg!
    Kram från ett soligt men kallt Helsingborg!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Trevlig Valborg Ami!

      Kram från ett 12 + och sol just nu. ♥

      Radera
  8. Jag kommer att susa till jobb i kväll, så jag hoppas verkligen inte att jag får se några eldar! ;)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha, du e för härlig. :-))

      Trevlig jobbkväll och kram ♥

      Radera
  9. Lindarna är verkligen vackra och du har fångat dem så fint på bild.
    Men att bilisterna inte är så förtjusta vet jag. Det var inte jag heller när jag parkerade i "din stadsdel" under åren jag bodde där och jagade parkeringsplats.
    Här har det varit strålande sol på eftermiddagen och +23. Lunch på restaurang med vänner och kaffe med glass nere på Paseon med havsutsikt och nu i kväll får vi väl ta den där sillfrukosten som inte blev av i morse.
    Men visst "tjatar" vi på som vanligt.
    Trevlig "Valborg" och jag skickar lite sol och värme.
    Kram!

    SvaraRadera

  10. Precis lagom varmt 23+ :-) här hade vi 13 + idag, blåsigt och för kallt att sitta ute.
    Sillfrukost går lika bra på kvällen. Smaklig måltid :-)

    Kram på dig ❤️

    SvaraRadera
  11. God morgon .....hoppas du hade trevligt i går & får en skön 1 maj kramen

    SvaraRadera
  12. Trädet Lind är vackert - och klibbigt värre på cykel och bil, men vad gör det! Här tjatas på med fyra lediga dagar :-)
    H a det fint du med!
    LIndkrams

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då tjatar vi vidare, hi hi...

      Kramen

      Radera
    2. Då tjatar vi vidare, hi hi...

      Kramen

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.