Translate

.

.

lördag 4 april 2015

Bounty









Inte bytte de färg till rosa inte, däremot växer det "inplanterad" Bounty i tulpanerna. :-) Vet ni just nu snöar det lite ute, solen försöker tränga fram och mätaren visar +3 och inte nog med det för det är PÅSKAFTON också. :-) (bara som info) :-)

Dagen igår blev ingen lång dag och den slutade med en natt med fullmåne. Märkte av det för jag vaknade ofta till ljud från folk ute i farten och ibland för att det var för varmt.
Har lite feber och är förkylt, äter en Ipren och en Alvedon detta kom efter huvudvärken tidigare så jag vet faktiskt inte vad som härjar i min kropp eller knopp.
Hade en tanke på middag med några men det får bli senare och efter påsk.



Lite musik som inte har något med påsk att göra men är en fin låt med bra text från en bra sångare.








Glad Påskafton fina Du


Kram, K










16 kommentarer:

  1. Ja, just det. Jag sov oroligt inatt och var varm om vartannat. Annars brukar jag inte ha ont av månen.
    Nu får jag kliva ur morgonrocken och göra nåt vettigt som gå ut exempelvis.
    Kryakramar <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag tror inte - Fel: jag påverkas absolut av fullmånen, i både tankar, känslor och handlingar :-)
      Nu verkar Ipren och Alvedon så nu är jag riktigt piggelin...

      KL ♥

      Radera
  2. Jag sov också lite oroligt, men jag tror mer att det beror på tidsomställningen, fullmånen brukar inte påverka mig :-)

    Ha en härlig påskafton och krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Troligen tidsomställningen som spökade för dig, men lite av månen också kanske... :-)

      Påskaftonkram ♥

      Radera
  3. Du vet att man kan göra eget bounty med va, bountybollar. Helt galet gott, haha! Jag brukar göra dem till jul. :)
    Glad påsk!

    SvaraRadera
    Svar


    1. Neeej, inte lura mig till att göra bountybollar också, himmel o pannkaka, nej! :-))

      Glad Påsk, kramis ♥

      Radera
  4. sv: Jag hade funderingar på att ta kvasten istället för flyget, men Anders vägrade... ;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha, förstår att Anders inte ville åka på häxkvasten med alla dem andra häxorna, full förståeligt, ha ha ha....

      Radera
  5. Hellre en Bounty än ett färgbyte! Den saken är säker :-)

    Hur gjorde du kycklingarna i din kommentar om man får fråga?

    Glad Påsk!

    SvaraRadera
    Svar

    1. När jag kommenterar med iPhone så har jag smileys där och på Wordpress kan lägga in smileys. :-)

      Glad Påsk! ♥

      Radera
  6. Lyssnar på låten medans jag kommenterar, ingen låt jag känner igen, men fin ,-)
    Hoppas du kryar på dig, går så mycket så man vet inte riktigt vad det är, Jag har fått tillbaka min halsont.
    Snö hos dig och några mil norrut hittar vi gullvivor ,-)))
    Ha det så fint du bara kan. KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag är ganska pigg nu efter intag av Ipren och Alvedon. Snön som kommer försvinner direkt och vi har även gullvivor här. :-)))

      Vädret spelar oss ett spratt och det gör även min förkylning. :-)

      Kramis ♥

      Radera
  7. Fullmåne förvisso, men jag sov som en stock. Skönt!
    Så bra med en "bounty" i tulpanerna och då kan man ha överseende med att färgen inte växlar.
    Länge sedan jag smakade på en. Bounty alltså.
    Hoppas att din "opasslighet" är övergående och att du snart är pigg igen.
    Kramar från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi hi hi, Ditte, jag förstod att det inte var en tulpan som du
      smakat på. :-)))

      Kramis ❤️

      Radera
  8. Vi hade en total månförmörkelse där jag är och det var läckert att se. Den kallades för blodmåne, för en kort minut var den helt röd! Bounty är gott!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Wow fick du se blodmånen? Vilken upplevelse, ja gud så häftigt det måste ha varit....

      Kramen ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.