Translate

.

.

tisdag 21 april 2015

Besatthet











Jag har en ny telefon som jag håller på att lära mig och allt fungerar inte ännu, jag är en sån som vill kunna allt direkt och helst igår... Men jag tror jag är supernöjd bara jag får mitt SIM-kort aktiverat också, manuellt fungerade det inte så jag väntar på att det aktiveras automatiskt.
Sedan är jag inte säker på att göra rätt heller, det tog en väldans tid innan jag begrep var jag skulle sätta in SIM-kortet, sedan känner jag mig lite skeptisk till att Google ser allt jag gör, även om jag inte för några konstigheter för mig så känner jag mig iakttagen hela tiden. Men detta är inget nytt för så har det ju varit länge nu.

Sedan vill jag ta upp lite av detta med besatthet, jag blir besatt av nya telefoner, datorer, tv-apparater, jag kan hålla på i timmar med dem utan att veta vad jag gör, jag blir helt okontaktbar, marken skulle kunna öppna sig under mig utan att jag reagerade, jag plågas av detta och blir väldigt stressad så det är tur det väldigt sällan kommer en ny produkt  i min ego. Efter timmar igår så vaknade jag med utslag i ansiktet, (stressutslag) Nu har jag varit ute och besattheten börjar släppa taget om mig och jag blir åter igen mig själv... ☺

Nu skall jag åta lite lunch, rester från igår. Solen skiner och det är 14 grader i skuggan.


Kan du bli besatt av något?


Kram. K


26 kommentarer:

  1. Lycka till nu, hoppas den kommer att funka bra .-)
    Såg inte det här inlägget, fast det visade att du hade satt in den, men Nu syns den ,-)))
    Eller INTE, skulle inte den ha handlat om böcker tyckte det stod så.............
    Besatthet...............ja av att sitta framför datorn har nog blivit en besatthet ,-)))
    Måla kan jag bli besatt av, kan inte sluta, eller vill inte...............
    Kolla in när valpen ska komma fast jag vet är jag besatt av, och CHOKLAD ,-)))) som jag fortsätter att äta, borta är mina tankar på att sluta. eller byta mot mörk, jag bara njuter!
    Ha det fint KRAM Primrose ,-))

    SvaraRadera
    Svar

    1. Den är underbar, men jag har inte fått mitt SIM-kort aktiverat än.... När du väntar en valp så är det en levande varelse du längtar efter, den känslan är inte besatthet utan vara en otålig väntan. :-)))

      Kramen ♥

      Radera
    2. Ja men CHOKLADEN gills väl ,-))))

      Radera

    3. Chokladen vågade jag inte nämna.... :-) Ville vara snäll, he he... :-)))))

      Radera
  2. Visst är det roligt när man får en ny telefon....men en himla mass jobb när allt ska föras över från den gamla.
    Ha en fin dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har inte fört över något ännu, :-) Men har haft fullt upp ändå med den... :-D

      Kram på dig ♥

      Radera
  3. Tror Google håller extra koll på Samsungtelefonerna. Min man har en platta därifrån och de har koll var ,man är. Upplever inte dettta med min gamla "ajfån".
    Vad gäller besattthet så kan jag känna igen mig. Jag vill att saker och ting genast skall fungera perfekt och kan hålla på hur länge som helst. Envis är jag och ger inte up förrän jag måste.
    Låter bra med lunch och sedan kanske det blir en promenad med telefonen i det vackra vädret.
    Kram från mig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har iPhone också och där är det bättre, men med Samsung skall Google vara med i allt, irriterande milt sagt... Jag är också envis och det kan bestraffa sig för mig med att jag kan göra allvarliga misstag, nu har nu inte dessa misstag inträffat ännu, he he... Inte vad jag vet iallafall, hi hi hi...

      Kram från mig ♥

      Radera
  4. Jädrar a nåda ... besatt --- men nog tar det tid med en ny sak ... förr blev jag stessbesatt men nu inte - jisses det får ta den tid det tar. Jag är alltid osäker ... men så funkar det ändå, eller så är det jag som inte begriper :-) och när det inte funkar så tänker jag vad hände? var god omkoppling sker var god dröj!
    kram och lycka till!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har blivit så att jag inte vill ha något liggande ogjord och i en mobil måste allt vara i ordning, här är jag petig när det gäller appar och att de skall fungera som jag vill (inte som de vill) Här blir det ofta konflikter mellan mig och apparna, ha ha ha...

      Kram på dig ♥

      Radera
  5. Det där känner jag igen! Jag kan och jag kan själv och det SKA GÅ och jag ger mig INTE.
    Jag tror att vi har en del gemensamt just på den här punkten i alla fall.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar

    1. Precis så... :-) Jag vet med mig att om jag bara går ifrån en stund och andas så blir besattheten mindre, men det är just det som jag inte kan, jag sitter som en stirrande galning och kör på... :-)

      Kram på dig ♥

      Radera
  6. Det kan jag bli men inte av telefoner! Jag låter Husse sätta sig in i den sedan så får han ge mig lightversionen ;-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha ha, så smart gjort! :-)

      Kram ❤️

      Radera
  7. Jag blir inte besatt, utan illa berörd, av alla tekniska manicker. Jag känner att jag borde behärska dem men ger liksom upp innan jag ens börjat. Så kommer ångesten. Rör mig i väldigt liten begränsad liten sfär med min nuvarande smartphone och undviker till varje pris att byta...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Då gör du tvärt emot vad jag gör, jag ger mig in på allt, blundar och hoppas att det skall funka, :-)
      Har jag tur så behöver jag inget vidare förstånd, hi hi hi....

      Kramen ♥

      Radera
  8. Hahaha, känner så väl igen mig i din beskrivning, jag vill också kunna allt på en gång. :) Jag kan bli besatt av allt möjligt och eftersom jag vet det så undviker jag vissa saker för jag vet att det skulle ta alldeles för mycket av min tid. :) Scrapbooking är en sådan sak som jag inte vågat börja med för jag är övertygad om att jag skulle fastna i det. :)

    Kram, du härliga!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Skönt att höra att jag inte är ensam om detta, hi hi... Scrapbooking skulle inte jag heller våga mig på, herregud nej jag skulle fastna....

      Kramen på dig fina du ♥

      Radera
  9. God kväll!
    Jag är likadan, bara fråga min stackars man alltså.
    Jag har väldigt lätt för att snöa fast på något, och sen bli helt låst fixerad. Ha ha
    Kram på dej

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ännu en likadan, härligt.. :-)))

      Kram på dig ♥

      Radera
  10. Haha.....Jadu....nog vill jag lära mig nya manicker och helst i går.
    Besatthet ja......jag kan nog bli lite besatt i det jag tycker är kul. T,ex som i datorer och bloggen. Kan försvinna i datorvärlden utan att jag hör vad som händer runt omkring mig.
    Jag är en besatt perfektionist då det gäller design och sånt. Kan sitta och leka med färger på datorn i timmar. Rätt som det är så här flera timmar försvunnit bara....bara sådär. Ja Ojne vojne.
    Ha en fin kväll.
    Kramkram.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Känner så väl igen mig, he he... Detta med att sitta leka med design och färger är nästan som terapi, jag vilar på riktigt när jag håller på med sådant.

      Kram och godnatt när det passar :-) ♥

      Radera
  11. Besatt? Jag? Näe. Ny mobil? Näe, inte jag, haha! Jodu, jag väntar en likadan. Och jag kommer att pilla lääänge på den. Älskar nya tekniska prylar. Inte för inte hade min Pusselbit och jag 4 datorer var och 4 mobiler var med olika abonnemang.......
    Google har alltid sett dig, man slipper inte undan i iPhonen heller, vad jag hört, det finns alltid en storebror som ser, för att allt ska fungera och synkas.
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den dom väntar på något gott väntar aldrig för länge.. Dom stängde av min ena telefon idag men jag fick inte i gång den nya, får se vad som händer i morgon..
      KL ❤️

      Radera
  12. Tyvärr vill jag kunna allt utan att behöva lära mej, hi,hi! Kan inte experimentera med teknik, vill att någon visar mej, för jag tror jag är för korkad för att kunna själv. Andra saker är jag bra på, men inte teknik. Beundrar de som kan experimentera och lära sej! Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag bara trycker igång och börjar, utan den mista vetskap om vad jag gör, men det brukar konstigt nog bli bra, den är som någon annan i mig vet vad den gör, skumt det där.... :-)

      Kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.