Translate

.

.

torsdag 23 april 2015

Att vänta är att.....










Tränade för första gången nere i sjukgymnasternas gym igår, där var riktigt fräscht och allt så nytt ut. Armen har blivit så mycket rörligare och starkare, men än har jag en lång väg att gå men det värsta är över.

Nu får jag se om jag får mitt Sim-kort aktiverat idag, hoppas, hoppas.....
Undrar också hur det går att blogga med Samsung? Med Iphone var det lätt som en plätt....














Det känns som att jag alltid går och väntar på något, det är alltid något som jag väntar på...
- "så fort jag startar väntandet så lämnar jag nuet för att kliva in i framtiden" för det är där som väntandet är....  Detta glömmer jag ofta, men det är i nuet som jag vill vara för det är där som det är stilla och fridfullt. Det är i nuet som jag hittar det jag söker, det ligger varken i baktid eller framtid.


Hoppas du får en fin dag fina du.


Kram, K






20 kommentarer:

  1. Jadu, jag väntar också, väntar och väntar, på läkning, på drömprinsen, på mobilen, hahaha!
    Men nu reser jag bort från väntan.
    Ha en fin väntans dag!
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag väntar inte längre, hi hi hi,

      KL ♥

      Radera
  2. Så skönt att du är bättre i din arm. Jag känner det just nu som om jag inte väntar på någonting. Allt bara rullar på liksom. Jobbet tar på kropp och knopp. Inte har jag i heller haft någon riktig koll på min vanliga bloggvandring. Öken råder hos mig nu och kanske är det så att jag väntar ändå... Väntar på att min ökenvandring ska ta slut så jag får energi till att blogga igen. Angående din bloggning från mobilen så vill jag bara tala om att jag bloggar alltid från min Samsung. Det är så smidigt och lätt tycker jag. Hoppas att du får det likadant med din nya IPhone. Ha det fint!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ökenvandringen har kanske något att säga, lyssna inåt. Jag hoppas att du snart skall laddas igen :-)
      Jag har Samsung nu och hur jag bloggar med den skulle jag gärna vilja veta... :-)

      Kram ♥

      Radera
  3. Härligt att armen känns bättre!
    Och hoppas att du får ditt nya sim-kort aktiverat idag :)
    Ha en fin dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag är aktiverat nu, jippie jag är kontaktbar och når ut till världen. :-)

      Kram ♥

      Radera
  4. Jag har aldrig haft Samsung, men det låter ju väldigt konstigt om det inte ska gå att blogga från den.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nu funkar det och jag är glad... :-)

      Kram ♥

      Radera
  5. Vilken läcker panoramabild :-)

    Jag har en Samsung men kan inte blogga från den. Därmed inte sagt att det inte GÅR - jag har tillräckligt svårt att skriva sms på den fånen pga klumpfingrarna, så jag har inte ens provat att blogga...
    :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Med Iphone är det så enkelt att blogga så enkelt tror jag inte det blir med Samsung, under tiden fortsätter jag blogga men Ajfånen :-)

      Kram ♥

      Radera
  6. Nuet är trots allt det enda som är säkert vilket är viktigt att tänka på. Men samtidigt så ska vi inte sluta att drömma eller längta!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nej, fortsätta drömma måste vi såklart göra... :-)

      Kram ♥

      Radera
  7. Nu ser jag att det är nytt här också på bloggen! Gott att det värsta är över och du kan träna din arm nu! Det där med att ständigt hålla sig i nuet ...inte gör det något om du blickar lite i framtiden heller tänker jag - en är där en är tänker jag.
    :-) kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har märkt att vi inte uppdateras som vi skall... Jag tittar lätt för långt in i framtiden och då förlorar jag nuet och det vill jag inte för jag trivs i nuet. :-) Men jag kan ju alltid tjuvkika lite in i framtiden, hi hi hi....

      Kram ♥

      Radera
  8. Skönt att armen och du gör framsteg tillsammans. Och räning ger färdighet, helt klart.
    Vad gäller simkoretet undrar jag varför det skall ta tid att aktivera det. Borde ju gå att göra genast. Men visst håller jag tummarna för att det redan är klart nu på eftermiddagen.
    Jag bloggar oftast från min lilla "macbook" för jag ser bättre där på skärmen. Men från "ajfånen" har jag bloggat ibland. Men visst måste det gå utmärkt från din nya telefon.
    Att vara i nuet tränar jag också på och ibland lyckas jag. Men det är lätt att vara på väg...
    Kram till dig från mig!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har kvar min iPhone så jag bloggar med den tills jag lärt mig blogga med Samsung. Med ajfåen är det så enkelt och så kommer det nog inte bli med Samsung.

      Jag märker att när jag far iväg så tappar jag balansen, jag blir stressad och tappar hela mig liksom...

      Kram till dig ♥

      Radera
  9. Inte så lätt att förklara kanske men jag gör ett försök. Om du går ut på internet med din telefon och skriver in den adressen (som du normalt gör i datorn) som du bloggar ifrån så blir det samma sak som om du bloggade från din dator. Alltså, skriv in administrationsadressen som vanligt i webbläsaren så kommer du till ditt bloggforum. Där loggar du sen in med ditt användarnamn och lösenord (precis som du gör via datorn). Sen är det bara till att blogga. Hör gärna av dig igen antingen du fixade det eller ej. Jag ska försöka hjälpa dig igen om det inte går. Hoppas att det hjälpte dig. Den bevingade sitter fortfarande kvar i min balkongdörr :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack, jag fick till det :-))) Nu blev jag extra glad. :-D

      Radera
  10. Oftast försöker jag att göra ingenting när det känns så här tomt. Men städenergin kom till mig i eftermiddags så två rum blev i alla fall städade. Får väl ta resten i morgon antar jag. Tack för kommentaren och ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Mm, men det är när man stannar kvar i tomhetskänslan som det händer saker inom en tycker jag, fast är man inte ute efter en aha upplevelse så är städning bra, för det blir fint och man kan njuta... :-)

      Kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥