Translate

.

.

söndag 15 mars 2015

*** Vi är stjärnorna ***






Tänk att allt i universum är levande.
Jorden, stjärnorna, Vintergatan och andra galaxsystem är levande organism. 

Fantastisk och lite skrämmande om ni frågar mig. 


"Det vi kallar naturlagarna är i själva verket en förnimmelse av Varats tankar" skrev Deepak Chopra.

Detta kan jag känna men jag har inte förstått vad jag känner eller vilken stämning jag hamnat i utan trott att jag ibland bara blivit upplyft och fyllts med information som jag som sagt inte kunnat sätta ord på långt mindre förklara.
I dessa tider är det skönt att kunna gå utanför det vardagliga tänkandet. Det gör mig stark, glad och kraftfull.

Tänk att vi är stjärnor som går runt här på jorden. :-)
-tänk att vi alla är av samma stoft...
.....skrot och korn, hi hi hi....

Varför kriga?

Häftigt! :-)

Kram, K ♥


Bilden lånad från nätet

16 kommentarer:

  1. Häftigt med allt det "stora"
    Mäktigt.
    Håller med, samma skrot och korn ,-))))) det gillade jag ,-))9
    så precis, varför kriga!
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag älskar att söka "inåt" i det okända :-) Ja, det är mäktigt....

      Kram på dig Primrose ♥

      Radera
  2. Deepak Chopra's bok har jag läst. Boken ligger i bokhyllan. Älskar att läsa vettiga böcker.

    Universum är värkligen intressant. Så oändligt men så nära på nåt sätt.

    Kram och en fin ny vecka till dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Visst är det intressant? :-)

      Kram och jättefin ny vecka till dig ♥

      Radera
  3. Vissa saker har jag svårt att förstå som var tar rymden slut och kan något vara stort i evighet?

    Nåja, mot sängen nu så god söndagskväll!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har inte svaret men jag är säker på att att det inte finns något slut. En evighet är kanske en annan evighet.... hm

      Godnattkramen ♥

      Radera
  4. Det är hisnande tankar. Skrämmande, men samtidigt tröstande.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Detta nya tänkandet är svårsmällt, speciellt om man försöker förstå det intellektuellt, vilket är nästan omöjligt för vi vill själva lägga pusslet och förstår inte att pusslet redan är lagd.

      Kramis ♥

      Radera
  5. Sv: ja bilderna är i från dagen. Vi har en hel del snö kvar lokalt hos oss. I Sundsvall Äre som gott som borta. Hos mig två mil norrut så här vi en del snö å is kvar.

    Nattikram❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Oj, men var försiktig, isen håller inte för altid och tantglad vill väl inte blöta ner sig, hi hi hi..... ♥

      Radera
  6. Vi var på ett planetarium idag. Och - ännu en gång - sa vi ALDRIG mer. Haha! Vet inte hur många gånger vi har sagt det, men vi verkar aldrig lära oss... :-)

    Förutom på planetarier så är stjärnor helt underbara i alla de former :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vissa behöver bara lite längre tid på sig. :-) GAPSKRATT :-D

      Vill du se en stjärna, så se på mig... Var det en som sjöng... :-)

      Kramis ♥

      Radera
  7. Ja ibland tänker man längre då kan det bli som här :) finns mkt intressant därute :) fin dag till dig kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, visst gör det det... :-)

      Solig kram och ha en fin dag ♥

      Radera
  8. Hallå!! är du snäll & skriver hela din bloggadress till mej, så jag kan lägga in den i min bloggspalt!! skicka den på FB eller på bloggen, & sedan är du så snäll & aldrig byter blogg nått mer!! ha ha ha ha ;)

    Jag är inet "fan" av Måns låt som vann, men så är det, det kan ju inte passa alla ;)

    Kram & fin måndag på dej!! *hjärta*

    SvaraRadera
    Svar


    1. Japp, nu har jag gjort det.... :-)

      Solig måndag och kramis ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥