Translate

.

.

lördag 7 mars 2015

Upptäckte detta med Ellos reklam







Detta vackra hus står på Djurgården, bilden är tagen av mig men inte i år.

Jag tog mig en semesterdag igår, som kanske märktes på noll uppdatering.
Jag läste dock bloggar och såg att en bloggare hade beställt så fina sängkläder på Ellos.
Jag gick in och kollade, tittade även på skor, men det var sent så jag beställde ingenting utan loggade bara ut.
Nu på morgonen så gick jag in för att kommentera på en helt annan blogg och då kom denna reklam upp på sängkläderna och skorna  som jag tittade på igår.
Sparar de vår ip adress eller vad är det som sker?








Lördagen har startat för fullt och jag är lite sen har lite
 att pyssla med så jag önskar dig en fin lördag.

Deltagarna i Lets dance i går var fantastiska.
 Kul att Camilla dök upp och överraskade Simon totalt.
Det är kärlek det! ☺






Bilden lånad från nätet

32 kommentarer:

  1. Goförmidda! Jag såg oxå på Let's Dance igår, men bloggade inte om det.
    Jo du, det är så illa, att det du kollar på, det sparas och poppar upp sen! Det går inte att värja sig, det klistrar sig fast segare än tuggummi. Så blunda bara, haha!
    Jag tar semester på mitt sätt nu, har avbokat lite saker.
    Ha en fin lördag, kära vän, och KL <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klokt val av dig, nu är det vara några få dagar kvar så det skulle varit dumt att vara ute bland mycket folk. KL ❤️

      Radera
  2. Härligt med lite semester från bloggen :)
    Hoppas du får en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, trevlig fortsättning på kvällen. Kram ❤️

      Radera
  3. Det där händer alltid mig, kollar jag upp något på nätet, skor resor vad som helst, så dyker det upp i reklamen överallt!
    Let`s dance är helt fantastiskt, dom är så duktiga, kul med Camillas överraskning! .-))
    Ha en härlig Helg! KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också märkt detta och förstått men jag reagerade extra mycket på det idag.

      Kvällskram ❤️

      Radera
  4. Ja, så är det tyvärr. Allt jag kollat på t ex på Zalando eller Bokus spökar på min dator, både Facebook och bloggen, i månader. Inte kul. Det måste vara IP-adressen eller min e-mail. Känns som personligt påhopp.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tycker det kändes obehagligt, snart får vi nog frågor angående saker vi googlar på, hemska tanke...

      Kram ❤️

      Radera
  5. Ja, det verkar verkligen inte bra. Såg på min facebook reklam för ett hotell jag varit inne och tittat på. Hur hittar de mej på min privata Fb!?! Läskigt!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det var inte trevligt, ja, hur hittar de din privata FB? Bara att inse att idag är vi officiella privatpersoner. :-)

      Kram ❤️

      Radera
  6. Klart att dom sparar vår ip adress. Detta har jag märkt när jag varit inne på Ellos och klickat på olika kläder. När jag sedan surfar vidare på en helt annan sida i ett helt annat syfte så ligger de kläder i en sakta mak surrande i nederkanten på sidan. Allt för att jag inte ska glömma bort dom. Likadant när jag lagt kläder i deras varukorg UTAN ATT VARA INLOGGAD, så kommer det ett mail från dom dagarna efter att: Du vet väl om att du fortfarande har varor i varukorgen som du ännu inte köpt. Snart köper man väl utan att man vet om det. Skrämmande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En gång skickade ellos mina uppgifter helt öppet, personnummer och allt, fick en ursäkt där de beklagade. Har inte varit inne där sedan dess före igår då jag fick reklam på allt jag visat intresse för.

      Kram ❤️

      Radera
  7. jag har märkt det på olika köp sidor sen ser man att det man kollat på följer en smart affärs ide ....ja visst var det bra igår lets dance o i kväll mello :) här blir det räkor o smått o gott kram njut av kvällen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Räkor är alltid gott! :-)

      Trevlig kväll o kram ❤️

      Radera
  8. Vilket härligt hus - är det en fyr?

    Hoppas du haft en fin semesterdag och att helgen är trevlig för dig
    kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Måste erkänna att jag faktiskt inte vet, har ställt mig i skamvrån.

      Kram på dig ❤️

      Radera
  9. Jodå. Dom spar cookiesar så dom kan ge direktverkande reklam. Jag brukar få reklam på vissa bloggar från booking.com. Antingen på hotell jag varit inne och kikat på, eller på såna där jag just då befinner mig :-)

    Jag tycker också att det är hög kvalitet på dansarna i år.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, det är ju så det är. Allt vi söker på kommer tillbaka till oss.
      Dansarna är fantastiska i år, vill vara med...
      Nu börjar melodifestivalen...

      Kram ❤️

      Radera
  10. De har koll på allt! Jag har kollat runt en del på resor och boende och gissa vad jag får upp reklam på sen...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Behöver inte gissa ens... :-)

      Kramen ❤️

      Radera
  11. Ja, vi är verkligen övervakade på nätet för att annonser och innehåll ska kunna riktas mot vårt intresse.

    Njut den här kvällen!

    You Rock!!!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Eftersom vi är så övervakade så borde vi ju vara skyddade från spam och annat otäckt, he he.... :-)

      Kram och godnatt ♥

      Radera
  12. Visst har de koll! Allt jag googlar på ligger som reklam när jag besöker någon sida... Så är det bara :-(

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, antar att det bara är att gilla läget men acceptera det tänker jag inte göra... :-)

      Kram ♥

      Radera
  13. Det där huset med tornet är ett av mina favorithus. Jag är otroligt svag för hus med torn. :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Javisst är det fint, vet du vad det är för hus? Själv har jag ingen aning.... Kram ♥

      Radera
    2. Jag har för mig att det är någon ambassad som har lokaler där. Men jag kan titta när jag går förbi nästa gång, det står utanför vad det är. Men jag har glömt...

      Radera

    3. Jag kan ju också titta när jag kommer dit, :-) Jag vet att jag läste vad det var men jag har också glömt.... :-)

      Radera
  14. Jag sitter inte vid datorn hela dagen så därför publicerade jag inte din kommentar omgående...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Aha, då försvann den inte. När jag skrev slutet så loggades jag ut samtidigt som jag skulle publicera kommentaren så det var därför jag undrade... :-)

      Godnattkram ♥

      Radera
  15. Härligt hus:) hoppas ni haft en lika vårsolig helg som här i GBG, nu ser man hopp efter mörker.

    Vill du se ett annat UNDERBART tornhus kan du kika in min blogg:)

    ha en fin ny vecka

    LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja jag vill gärna se ett annat tornhus så jag tittar in till dig. :-)

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥