Translate

.

.

fredag 20 mars 2015

Igår var det två program som fångade mig, det ena: Berg & Meltzer och Greklandsresan










Först tittade jag på ett program om 18 pensionärer från ett äldreboende som förutom om hög ålder  och många sjukdomar, cancer, demens och mycket mer.
Dem skulle åka ner till Grekland för att bada, sola, dansa och ha kul.
Resan blev så lyckad och de var så lyckliga.

Så ni den? Annars lägger jag ut länken 



Efteråt tittade jag skräckslaget på Berg & Meltzer som
är så underhållande, älskar dem.

Under kan ni sett ett klipp.





Idag är det grått och 7 grader visar mätaren, men det är, 

(((FREDAG)))


Önskar dig en fin dag med många skratt.


Kram, K




22 kommentarer:

  1. Husse som inte brukar se den sortens program fastnade helt vid det och var minst sagt lyrisk! Så kanske får jag titta i efterhand...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Du måste bara se den, de är helt makalöst underbara....

      Kramis ♥

      Radera
  2. Jag sov igenom en del ;)
    Såg först på Godkväll och reklamen för Greklandsresan, tittade sedan kl 20 och som sagt, somnade som vanligt i fåtöljen och vaknade upp till "något" program, hua så overkligt det blir på kvällarna.
    Alla äldre borde få komma till Grekland ♥
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Du måste se båda.... Ja, alla äldre borde få komma iväg på semester... KL ♥

      Radera
  3. Nej, vi såg inte det. Men kan ju kika nu i efterhand i stället :)
    Ha en fin fredag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Rekommenderar varmt att se den....

      Fin fredag och kram ♥

      Radera
  4. Pensionärerna såg jag inte, tack för länken ,-)
    Härligt för dom att få komma ut och resa! .-))))
    Berg&Meltzer såg jag , jättekul program ,-)))))
    Modig hon är Berg!
    Ha det fint Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar


    1. Båda är modiga :-) Kramis ♥

      Radera
  5. Låter som en härlig programide! Mera kärlek och glada kärleksfulla program åt folk!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Glädje och kärlek till folket.... Kramen ♥

      Radera
  6. Jag såg pensionärerna som fick åka till Grekland. Helt underbart program. Vilka eldsjälar det finns som sätter igång ett sådant projekt och fullföljer det, för att äldre som har tråkigt ska få se och uppleva något annat. Mycket bra.
    Sköt om dig och hoppas att du får en bra fredagseftermiddag.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Visst var den härlig? Man såg glädjen och buset tändas i ögonen på dem.... Kramar ♥

      Radera
  7. Missade båda igår, men de finns ju på Play, så jag ska kolla där. :-)

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Titta på play du bara... :-)

      Kvällskramen ♥

      Radera
  8. Jag får kika på Greklandsresan sen. Den gick på tv igår och några av de gamla på jobb tittade på den och berättade om vad de fått uppleva. Det verkade vara en helt otrolig resa som de fick!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, alla var så glada och tacksamma för att dem fått uppleva resan... :-)

      Kramis ♥

      Radera
  9. Jag såg "Greklandsresan", vilket häftigt och fint program. Jag blev så glad av att sedet. I helgen skall jag se Berg och Meltzer på play. Gillar dem båda...
    Grått här idag, men solen måste ju få ha lite paus. Har fixat hemma och funderat och det senaste tar tid.
    Ännu inte så många skratt så jag får skynda på nu....
    Kram! Men jag blir alltid glad av att titta in hos dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hoppas detta fina program kan smitta av sig så flera äldreboende tar efter, ingenting är omöjligt. :-)
      Att skriva ner sina tankar brukar vara bra, för mig blir det som om jag plockar bort några tankar från huvudet och det är bra.

      Hoppas att du fått något skratt och jag tycker om att läsa hos dig också. Du skriver så mjukt och behagligt och väldigt vackert.

      Kramis ♥

      Radera
  10. Ska absolut kolla på Pensionärs resan! lät underbar och vacker <3 Meltzer och Berg verkar åxå kul, men inte sett något avsnitt ännu.

    Här blötsnöar det för fullt och ALLT är vitt urk burk :(

    Kram och fin kväll på dej <3

    SvaraRadera

  11. Lena, här snöar det också, försöker putta upp den igen, lyckades för stunden, hi hi hi....

    Kramen ♥

    SvaraRadera
  12. Jag titta väldigt sällan på TV men Greklandsresan låter som ett program helt i min smak.

    Önskar dig en helt suverän helg!

    You Rock!!!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vissa program vill man bara ha fler av, dessa är två av dem.

      Suverän fortsättning på helgen!

      Kramis ❤️

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.