Translate

.

.

måndag 9 februari 2015

Vilken frisyr skall jag välja?


Det fanns bara yngre ansikten när jag sökte på frisyrer, så nu
får man tänka på att det är en äldre variant som skall bära denna frisyr.


Här måste jag klippa av så det blir lugg, snyggt men jag vill gärna ha kvar
det långt fram, tycker det är lättare med lång fram men kanske inte fullt så klädsamt för mig.


Hm, detta kanske är lite väl kort med tanke på en gamlings hals. ☺


Lite för snällt....




Här får jag klippa upp luggen till kindbenen, hm...


Som ni förstår går jag i klippningstankar, brukar fixa detta själv
 men nu går det ju inte med en arm.



Raderade fotot









Kram, K






23 kommentarer:

  1. Tycker inte du ska ha lugg. Du ska öppna upp för ditt ansikte. Du har en fin form och ett fint ansikte.
    Tycker du ser fin ut.

    Lycka till och Kramkram.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nä, ingen lugg... Tack för att du tycker jag ser fin ut men jag behöver en förändring, hi hi hi....

      Kram kram ♥

      Radera
  2. Absolut nr 1 super snygg och du vet väl att en skönhet klär i allt ;) så oavsett kram & lycka till

    SvaraRadera
    Svar

    1. Den första är bra.... Kramen ♥

      Radera
  3. Men så svårt ,-)
    Du skulle passa i alla det tror jag säkert!
    Men vilken blir bäst...............som "jag"tycker ,-)))
    Du kan ha lugg om den är gles, tycker också du har ett sånt fint ansikte,
    Jag säger den som du tyckte var för snäll, eller den man ser snett bakifrån ,-)
    Inte lätt att välja!
    Ha det fint och den du väljer den hoppas jag du trivs med ,-)
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Den man ser från sidan har jag haft tidigare. hm....
      Men jag vill inte se så där löjligt snäll ut så den frisyren går bort....

      Kramen ♥

      Radera
  4. Jag tycker de två första frisyrerna var snyggast men så har jag en förkärlek till lite längre hår. :)

    Önskar dig en underbar måndag!

    Kram!

    You Rock!!!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har haft mitt långa hår så länge, så för ett tag sedan tog jag saxen och kortade ner det så nu är det bara axellångt men tråkigt...

      Kramen ♥

      Radera
  5. Jag tycker den översta frisyren! Tjejen på bilden har samma ansiktsform som du så den skulle absolut passa dig, och du behöver inte klippa upp luggen så långt. Kram! <3

    SvaraRadera
    Svar


    1. Mm, tack för tipset skall fundera vidare... Kram ♥

      Radera
  6. Jag håller nog med om nr1 om du inte vill ha lugg.
    Själv har jag svårt för när håret hänger ner över ögonen. Jag har haft kort hår i hela mitt liv och vill helst bara ruska till huvudet lite efter duschen istället för att föda och dona :)
    Ser fram emot ett foto när du har fixat till frisyren :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag skall visa foto när jag väl har bestämt mig och hittat en frisör för det senaste är heller inte lätt. :-)

      Kramen ❤️

      Radera
  7. Jag tyckte att alla frisyrerna var fina utom kanske den sneda boben. Lugg är ursnyggt, men mitt självlockiga hår tillåter inte det...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har nästan alltid haft lugg eller något luggliknande :-) något som ligger på pannan. :-) för några år sedan fick det växa ut och jag är rätt nöjd med det, men nackdelen är att det blir så enkelt att samla ihop allt i en tofs och det både ser och är väldigt trist. Svårt det här... :-)

      Kram ❤️

      Radera
  8. Jag klippte av mig mitt långa hår för några år sen och det har jag absolut inte ångrat! Slå till på en kortare frisyr. Alternativt kan du ju göra en hårförlängning. Haha!
    :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha ha, hårförlängning? Efter att jag klippt det redan minst 20-25 cm. :-) Mitt hår är enklare att sköta om det är lite långt, idag gör jag ingenting förutom att tvättar det.
      Ditt hår har lite självfall och är kanske lättare att sköta när det är kort.

      Kram ❤️

      Radera
  9. Klippa mig själv har jag inte gjort sedan jag förstörde en lugg och då med två händer. Med en hand hade jag inte ens vågat försöka...

    Kram och lycka till med frisyrvalet!

    SvaraRadera
  10. Nu tänker jag inte ens tanken att klippa mig själv. :-) Vi får se vad det blir, måste hitta en frisör och det är lika svårt om inte svårare än att välja frisyr. :-)

    Kram på dig ❤️

    SvaraRadera
  11. Gör inget förhastat bara, utan ta hellre bara topparna nu och fundera på något annat när armen läkt ordentligt. Ofta känns det helt annorlunda när man "blir sig själv" igen :)
    Kram

    SvaraRadera
  12. Tack Ami, jag tror du har rätt. Det kanske är så att jag vill ut ur mitt hus (läs kropp) :-)

    Jag väntar lite till...

    Kramen ❤️

    SvaraRadera
  13. Hej, Frisyr nr 3 gillar jag. Tro att du hade passat i den. Jag har den och den är så lättskött. Ha en fin dag?

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nr 3 är jättefin, tänker fortfarande.... :-) Väntar lite med klippning tills armen är lite bättre så jag inte fattar något galen beslut... Kramen ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.