Translate

.

.

söndag 22 februari 2015

Vår - Jon & Iza - blomflugor



Söndagen är här, rosorna står och luktar kaffebönorna. :-)
Jag dricker kaffe och har inmundigad en härlig frukost.



På nyheterna säger dem att nu är våren här metrologiskt sett, 
väljer att tro på detta och inte bry mig så mycket om snön på bilarna för det är nog 
bara en sista hälsning från snön. :-)






Köpte stenar till den trista jorden, är det okej eller förstör jag växten?
Den var lite övervattnat och det hade blivit lite blomflugor av det hela, jag lät den torka ut ordentligt sedan dammsög jag jorden, satt ut en skål med vinägerblandning med honung och en droppe diskmedel, nu får jag hoppas de hyresfria hyresgästerna är borta för alltid.






Jon & Iza gick vidare, bra enligt mig.
Tyckte det var bra framträdanden, några var bättre än andra men ingen
så dålig att de skall hånas eller bara dömas ut.


Go söndag på dig fina DU


Kram, K



31 kommentarer:

  1. Missade hela tävlingen så jag får väl se den i dag och bilda mig en egen uppfattning :-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Du får ta hand om dig och krya på dig... :-)

      Kram ♥

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  2. Håller helt med dig angående mellon. Isa är en duktig tjej som kommer att bli en stor artist. Jon var en duktig kille som stack ut. Ha en fin söndag och visst tror vi på en sista hälsning från snön och att det är vår på väg till oss.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Våren är här, jippie nu känns det i luften även om det bara är fem grader ute... :-)

      Kram ♥

      Radera
  3. Jag missade tävlingen men får försöka att se den i natt när den går.
    Blomflugor är ju bara så irriterande, hoppas att du blir av med dem!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Har fått bukt på blomflugorna... Var det ingen här som såg melodifestivalen? :-) Hm....

      Kram ♥

      Radera
  4. Här ser skönt ut skall på en promenad sen inget mello så igår då det var jobb ...hoppas du får en skön söndag kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Inte du heller? Är det bara jag som såg den? ☻

      Kram ♥

      Radera
  5. Även denna lördagen missade vi melodifestivalen. (Helt frivilligt) Så jag har ingen koll alls på vem som är med :)
    Kram och trevlig kväll

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag märker att du överlever trots allt, hi hi...

      Kramen ♥

      Radera
  6. Ett enkelt och bra tips mot blomflugor är att sätta ner en (eller i stora krukor två) tändstickor i jorden med fosforet neråt. För mig har det funkat varje gång. Kram! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dör inte växten då?
      Gjorde det en gång och då gulnade och tillslut dog växten?

      Kramen ♥

      Radera
  7. Jag tror att jag håller på att bli botad från schlagern. Såååå dåliga låtar! Isa var väl ok, men jojken var inget för mig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag började följa schlagern för några år sedan och nu har jag blivit för gammal för att botas från den. :-)

      Kramen ❤️

      Radera
  8. Visst är det skönt med söndagar? Bara vara och lalla runt lite som man vill på hemmaplan.

    Önskar dig en suverän kväll!

    You Rock!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skall ge dig för "lalla runt" :-)
      Här har jag varit igång med både det ena och andra så säger du att jag lallat runt, fy skäms på dig, ha ha... :-)

      Kram på dig, (lallat runt) :-) ❤️

      Radera
  9. Jag valde bort mellon. Tycker inte att det är något vidare. Blir bara irriterad. Då är det bättre att slå av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, irriterad vill vi ju undvika bli... :-)

      Kramen ❤️

      Radera
  10. Såg mellon och var nöjd!
    Nattakramen nu, är jättetrött, har förkylning i kroppen igen. <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Neeeej, ingen förkylning igen. :-(

      Nattkramen ♥

      Radera
  11. Visst är våren på väg. Nu blir det bara varmare framöver.

    En skön måndag till dig.
    Kramkram.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Årets första vårkram :-) ❤️

      Radera
  12. Joo, lite vår är det allt, trots snön som kom igår natt.
    Jag lyssnade inte på melodifestivalen, men bra om rätta låtar gick vidare.
    Fina rosor.
    Varm kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar


    1. Nu skall vi visst få några soliga fina dagar.... Älskar våren! :-)

      Varm kram ❤️

      Radera
  13. Kikarin & önskar dig en härlig dag kram

    SvaraRadera
  14. Tyckte oxå att Mello var rätt okej den här gången. Dammsög du jorden??? Men att lägga dit stenar är nog bara bra för då kanske jorden behåller fukten längre.
    Ha nu en fin Måndag. Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag lät jorden torka ut ordentligt, sedan dammsög jag över jorden, den är hård och bara det översta skiktet följer med, blommflugor kryper ovanpå jorden och nu är de borta. Kastade dammsugarpåsen direkt såklart. :-)

      Kram ❤️

      Radera
  15. Jag tyckte att bidrag nummer sex skulle gått direkt till finalen. Den låten kommer antagligen att växa för varje lyssning för mig. Passar kanske inte in här. Jag gillar att ha sett nya busiga sidor hos Sanna. De två är ett bra team. Någon praktikant är inte jag i behov av. :) Visst är det härligt att våren är på väg. För mig är den så efterlängtad. Måndagskram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig och tänkte detsamma gällande Sanna, som förvandlades till en tuff, busig och rolig tjej. :-)

      Kram ❤️

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥