Translate

.

.

fredag 20 februari 2015

Fönsterstickers






Igår var det  nästan 10 grader ute och jag kunde inte stå emot så jag
 putsade fönstret i köket och sovrummet, men bara ute och inne för jag kan
inte skruva isär dem med bara en arm, den andra armen når inte så högt, bara till min haka.

Hade några fjärilsstickers hemma så jag satte på fönstren.
Jag ville ju prova utan gardiner men för stunden har jag vita tunna genomskinliga
gardiner som bara hänger ner på var sin sida och fönstret är helt fritt.










Nu är det vardagsrummet kvar och där får jag hjälp, har tunga växter och annat som jag inte kan ta bort med en hand.


Jag gjorde en annan sak också i går, nämligen rensade avlopp.










Mätaren visar 6 grader och ute är det grått.



Den bästa fredagen till dig fina varelse ☺

Kram, K



16 kommentarer:

  1. Men ÅH så varmt ,-)))) Våren närmar sig alltså med stormsteg! ,-)
    Fjärilarna i fönstret blev ju jättefint!
    Förstår att det måste vara svårt att tvätta fönster med en arm, men du är ju kanonduktig, tycker det är ett av det värsta att göra "tvätta fönster"
    Snyggt med gardiner som inte tar så mycket "plats"
    Ha en härlig Helg.
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. En härlig helg på dig med... :-)

      Kramen ♥

      Radera
  2. Det är verkligen imponerande vad du kan klara av med bara en arm! Även här borde fönsterna putsas men jag är nog för förkyld för den sortens aktiviteter ;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Dumma förkylning, måtte den snart lämna dig ifred....

      Krya på dig kram ♥

      Radera
  3. Vilka söta Fjärilar. Ta det lite lugnt med armen bara.

    Önskar dig en suverän fredag!

    You Rock!!!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, jag skall lugna mig lite, fick veta att om ca en vecka får jag börja belasta armen lite.... :-)

      Kram och en härlig fredag. ♥

      Radera
  4. Vilken glamour du hade igår... Men det är ju så skönt att ha det gjort!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det var ju efter fönstertvätten som glamouren visade sig, blink, blink.... :-)

      Kramen ♥

      Radera
  5. I städtagen riktigt. Jag har duschat hunden, ett jobb för sig. Men han börjar bli bättre, första gången var hela badrummet blött, dörren skog sig.
    Trevlig fredag kväll!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha, du måste sköta det varsamt, mycket varsamt.... :-)

      Kramen ♥

      Radera
  6. Oj, du är duktig som putsar fönster. Men var rädd om din arm!
    Kram och trevlig kväll!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag använde bara den friska armen, men jag skall vara försiktig för om bara en vecka får jag börja belasta armen lite smått.... :-)

      Kramen ♥

      Radera
  7. Inte illa med bara en arm!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nej, jag fixade det, jippie... :-)

      Kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.