Translate

.

.

torsdag 5 februari 2015

Detta var nog det värsta krig jag varit med om för att bekämpa snön. :-)





Jag fick beröm från sjukgymnasten i går också, men hon var oroad över att jag har sådan värk.
Allt har ju varit så svullet både utanför och inuti armen så egentligen är det nog precis som det skall.
Jag märker att jag har kort stubin och saker får inte gå mig emot för då går ett lufttryck genom mitt huvud som får håret att resa sig rakt upp.




Ute i landet har det som vi alla vet snöat som det sällan numera gör och på vissa ställen har det inte varit så mycket snö på 50 år.

Här i Stockholms innerstad tog de till till med allt vad de hade, det var ett sådan liv så jag var tvungen att kliva upp och spela in lite av det som skedde....
Har ni tid så titta videosnutten är väldigt kort....









Den bästa av resten av dagen önskar jag dig fina du!


Kram, K

18 kommentarer:

  1. Här har vi inte fått nån snö, men jösses vad kallt det är. Inte ens 6 grader i morse och sen blåser det som bara den... Får hoppas att det tar sig framåt dan :-)

    Vad duktigt av dig att få beröm för sjukgymnasten igen :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Sex grader var inte mycket, säg till om jag skall skicka varma kläder.... :-))))))

      Kramen ♥

      Radera
  2. Men så smart sätt att få upp snön ,-))
    Älskar när plogbilen kör upp o ner för gatan och ljusen blinkar. så mysigt, det påminner mig om kalla snöiga vintrar när jag var barn ,-)))
    Här har vi härligt med snö.
    Bra att sjukgymnasten är nöjd, hoppas värken ger med sig, värk stressar ju kroppen och suger energi så det är inte konstigt att du lätt blir otålig.)
    Hörde du att i Voss Norge hade dom fått 4 meter snö!!!
    Husen riskerade att rasa.
    Där snön kommer i år kommer den tydligen rejält!
    Ha det nu så fint du bara kan ha! KRAM från mig Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Värk gör att man kan bli smått galen, man vänjer sig och gör motstånd mot den och med motståndet kommer de andra mindre tilltalande sidorna fram i mig. :-/

      Har inte läst om husen skall göra det och nu fick jag bråttom, fy så hemskt!

      Kramen ♥

      Radera
  3. Bra jobbat :) snö nja enbart ytligt här men kyla japp kallt har vi ...fina bilder o minnen är alltid kul kram på dig

    SvaraRadera
    Svar

    1. Minnen är kul, både riktiga och minnas när man tar fram fotoalbumet... Kramen ♥

      Radera
  4. Det är vackert med ett snölandskap men jag ser hellre en blå himmel och friskt grönt gräs.
    Snösvängen kostar.
    Nu ska jag ut på stan och kika lite, inget bestämt ärende, baravara.
    Så fint du sköter dig med armen, men klart, du vill ju bli ÅTERSTÄLLD!
    KL ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Såklart jag vill bli ÅTERSTÄLLD - Hemska tanke att jag aldrig mer skulle kunna byta en glödlampa....

      KL ♥♥♥

      Radera
  5. Så bra att hon var nöjd med dig och nu hoppas vi bara på att värken ska släppa taget också.

    Kram

    SvaraRadera

  6. Ja, om denna värk fortsätter så vet inte jag... Känner mig väldigt kort i stubinen och vid minsta motgång så svär och skriker jag som den värsta galning.

    Kramen ♥

    SvaraRadera
  7. Gött att snösvängen fungerar.
    Otrevligt med håret - som står rätt upp.

    SvaraRadera
  8. Ha ha ha, jag är inte ilsk hela tiden så ibland lägger håret sig ner. :-)

    Kramen ❤️

    SvaraRadera
  9. Tur att du inte är ilsk hela tiden, för det är ju inte så snyggt med hår som står rätt upp jämt. Snö har det kommit massor här medan vi varit borta. Tur vi har gulliga grannar som hållit gården ren från eländet. Nu laddar vi för Fredagen och sen är jag ledig igen...
    Kramelikram

    SvaraRadera
  10. Då blev det lite mjukstart för dig, det var ju bra. :-) välkommen hem förresten. :-)

    Kramen ❤️

    SvaraRadera
  11. God morgon vännen ...hur har du det? hoppas du slipper för mkt smärta så du kan njuta av fredagen stor kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Just nu är det rätt okej, tack. Solen kom fram nu så jag skall sticka ut och njuta av den lite....

      Kram på dig ♥

      Radera
  12. Usch ja, det där med humöret känner jag igen här också.
    Ännu en sömnlös natt, huvudvärk och irritationen ligger nära tillhands.
    Snön har börjat smälta bort lite på dagarna i solen.
    KRAM

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥