Translate

.

.

torsdag 29 januari 2015

Taxi eller buss?








Idag blir det sjukgymnastik, har inte bestämt mig om det blir taxi eller buss dit.
Bussen kan bli jobbig om det är mycket folk och jag får stå, kanske någon knuffar till mig och ha ha ha det värsta kan hända. :-)
Åker jag buss då kan jag kanske passa på att gå in i en affär och köpa mig en filofax.






Åker jag taxi så är det värsta köer kanske med en rasande chaufför  som skäller som en hund.
Trafiken i Stockholm på eftermiddagstid är inte att leka med, på Kungsholmen är det rena trafikkaoset, de tutar, de skriker, de hoppar ut ur sina bilar och lyfter sina knytnävar.





Skall äta lite sen får jag se hur och vad jag skall resa med.


Kram, K

12 kommentarer:

  1. Få se vad det blev då, taxi eller buss ,-))
    Bra citat av Einstein ,-)
    Skönt att få komma på sjukgymnastik.
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Buss med sittplats blev det. :-)

      Kramen ♥

      Radera
  2. Svårt val. Får se vad du valde nu då. Lycka till! Träning gör susen.
    Goaste KL <3

    SvaraRadera
  3. Det låter lite som att välja mellan pest och kolera. Men det blir nog bra, hur du än tar dig dit. Får du sjukgymnastik redan? Ska det inte läka ihop först? Kram! <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är två och en halv vecka sedan jag halkade, det är bara pyttesmå rörelser jag fick göra, inte mycket mer än vad jag gjort för mig själv hemma... Kram ♥

      Radera
  4. Är är trafiken rätt vild den med. Men det är inte samma intensitet som i Stockholm när det gäller köer.

    Hoppas det gick bra, oavsett vad du nu valde :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt gick bra, lite för bra å då blir jag ju lite misstänksam. Ha ha.. ;-)

      Kram ❤️

      Radera
  5. Vilket bra citat och visdomsord du valde. :-)

    Tror att du valde rätt som tog bussen.
    Ha en trevlig kväll !
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Citatet passade bra idag. Kram ❤️

      Radera
  6. Jag ser att allt avlöpte väl och att det blev buss med sittplats. Nog så viktigt för min kollega trillade när bussen startade och det resulterade i en bruten handled :-( Så nu är det sjukgymnastik även för hennes del.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men sicken otur för din kollega.

      Fick sitta på hemvägen också. :-)

      Kram ❤️

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.