Translate

.

.

onsdag 21 januari 2015

Men Gud så stort...




Röntgen från igår efter operationen.
Träffade läkaren vid halvfyra, han var relativt nöjd med operationen. Gav mig instruktioner, information. Armen är i slunga inte gipsad. Kan duscha på anordningen de satt på armen.

Tog en taxi hem, duschade och intog morfin, smärtan är nästan den största möjliga. Det känns som jag får gå igenom operationen i vaket tillstånd utan bedövning. Gick och lade mig vid sju, vaknade elva, gick upp och åt och borstade tänderna och gick och lade mig igen för att vakna sex på morgonen.

Värken är idag mildare, tack gode Gud för det, mina ögon såg ut som en galnings ögon igår.

Idag har jag sminkat mig, druckit kaffe och ätit tunnbrödsrulle med brunost.

Funderar på om jag är klar nog för att börja ringa viktiga samtal.


Här är min roliga rumskompis som har samma namn som mig och som gärna ville vara med på bild, hon ser ut att vara färdig för fotografering, hon målade upp sig och blev skitsnygg och lyste upp salen med hela sin person. :-)
Annat med mig som såg ut som en gammal sliten galning, he he...






Tack alla för allt stöd, era kommentarer går rakt in i hjärtat och ni har gett mig mycket mer än vad ni någonsin kommer att förstå.


Stor kram, K (((❤️)))

24 kommentarer:

  1. Finaste raringen, du är fantastisk!
    På sätt och vis skönt du slapp gipset, för att kunna duscha, det är viktigt. Nu är bara läkning som gäller.
    KrameLuttar ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snällaste du för de orden. :-)
      Duschen är det viktigaste, tänk om jag skulle behövt hjälp med den? Tacksam att jag klarar den själv...

      Kram ❤️

      Radera
  2. Vad skönt att det är gjort. Hoppas smärtorna försvinner också!
    Krya på dej!

    SvaraRadera
  3. Åh jag är ledsen för att jag inte hunnit varit inne här då jobbet är fullt upp men jag har tänkt på dig o hoppas det är bättre stor kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen fara, jag har känt dina tankar :-)

      Kram ❤️

      Radera
  4. Den där plattan känner jag igen från min mammas armbrott för något år sedan. Hoppas läkningen ska gå planenligt nu och att du inte har alltför ont.

    Kram och välkommen hem <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas det är en bra kam, platta och kula med skruvar. Undrar om jag väger mer nu? :-)

      Kram ❤️

      Radera
  5. Välkommen hem!
    Skönt att vara hemma i sitt eget igen förstår jag! Hoppas nu att smärtan håller sig någorlunda borta, så du slipper ta alltför starka tabletter.
    Och kul med nya vänner :)

    Men jag är mäkta imponerad att du klarade byta sängkläder med en hand??? Otroligt!
    Fortsätt nu att krya på dig
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag är impad själv över att jag drog över påslakan med en hand, shit så jag är bra, ler stort.....

      kramen

      Radera
  6. Intressant bild på en del av dig. Skönt att du slapp att bli gipsad utan att det kan läka ändå med det som de har gjort, de kan så mycket nu för tiden, läkarna.
    Härligt se´n då värken mattas av för att sedan försvinna.
    Välkommen hem och varm kram till dig, du tappra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, tänk nu visar jag lite av mitt innersta, hi hi hi....

      varm kram

      Radera
  7. Vad skönt att allt har gått bra och du har fått komma hem. Hoppas att den där dumma värken ger med sig å det snaraste.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. värken blir sakta lite mildare, men när den är på topp så vill jag inte riktigt vara med...

      kram

      Radera
  8. Usch för det du får stå ut med. Skickar styrkekramar till dig.
    Bamsekram och en fin kväll till dig.❤

    SvaraRadera
  9. Fy vad ont du måste ha haft och kanske ännu har, nu hoppas o önskar jag att det går framåt med stormsteg! ,-)
    Du verkar vara vid got mod, det är värt mycket, kul med härlig rum kompis men jag är bergis på att hon tycker precis samma om dig ,-)))
    Önskar dig allt gott, TACK för KRAMARNA, skickar flera KRAMAR tillbaks till dig!
    STOR KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. jag blir på topphumör så fort jag en stund är utan värk, jag skulle dessa stunder kunna gå ner på knä och pussa allas fötter... ja, då förstår du, hi hi....

      stor kram

      Radera
  10. Vad skönt att läsa att smärtan är mindre idag. :)

    Önskar dig en skön kväll med mycket vila.

    You Rock!!!

    SvaraRadera
    Svar

    1. tack fina rockerska, ler....

      kramen

      Radera
  11. Önskar dig godnatt och hoppas att du kan sova trots smärtan ♥ ♥ ♥ Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. tack, natten var rätt okej, var vaken några gånger och intog medicin bara....

      kram på dig.

      Radera
  12. Godmorgon/förmiddag, pärlan!
    Hoppas du är vid gott mod, trots smärta ♥
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. just nu är jag vid gott mod, fick ju förnyad diskbråck i nacken så jag kämpar lite med det också, kan inte riktigt träna nacken fullt ut.... kramen o hjärta

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥