Translate

.

.

tisdag 13 januari 2015

Jag är kvar på sjukhuset...


Troligtvis får jag vänta på operation, har varit och är fortfarande morfindrogad. Skall försöka få i mig lunch nu, fiskfilé med pärsiljesås...

Natten var jag mest vaken, eller låg i dvala... Tror inte min kropp gillar morfin. Nu får vi se om jag blir kvar här denna dag också...

Hur jag skall klara mig hemma är det stora frågan. Har aldrig varit av med en arm tidigare.... 




Tog en bild från fönstret....

Kan eller klarar inte att kommentera hos er nu...

Kram,K ❤️


24 kommentarer:

  1. Det var illa det du drabbades av, hoppas dem fixar det så du får komma hem snart.
    Styrke/tröste kramar ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är jag hemma, med värk och bruten arm, detta kommer att ta tid. De lovade operation inom en vecka, med då har det ju börjat läkt..

      Tack för tröstekramar och kram till dig.

      Radera
  2. Men, att du ska behöva vänta på operation? Ja, inte alla tål morfin. Kan ge illamående och obehag, men tur det finns ändå, när det behövs.
    Du får ta en dag i sänder, förstår du funderar över hur det ska bli hemma, det skulle jag grunnat över också.
    Jag har kära hälsningar till dig från min yngsta ♥
    Styrkekramar ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack, hälsa tillbaka tillbaka. ❤️
      Tack för allt stöd...

      Kram ❤️

      Radera
  3. Hoppas du blir opererad snart!
    Sjukhuset ser fint.
    Klara sig med en arm, ja det blir nog svårt!
    Du kan få hemtjänst, hoppas jag.
    Fy ja!
    STYRKEKRAM från mig, Primrose

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är oroligt svårt med en arm, jag får göra allt annorlunda och det tar sådan tid...

      Kram på dig!

      Radera
  4. Både min mamma och min svärmor bröt armen och det krävdes operation. De fick hjälp av hemtjänsten för annars skulle det inte ha gått. Hoppas det blir operation snart.

    Ha det så bra som det bara går.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag vill inte gärna operera, det hade varit en annan sak om det gjordes direkt men nu går det ju nästan två veckor..

      Vi får se hur det går, märkte idag att jag har svårt att hyvla ost...

      Kram

      Radera
  5. Hoppas att du får bli opererad snart... Med lite knep och knåp kommer du säkert på hur du ska fungera med bara en arm/hand när du får komma hem. Och om du ej får någon från kommunen som kommer hem och hjälper dig. kanske du har någon som du känner som kan hjälpa dig lite då och då? Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja allt måste jag lära mig göra annorlunda.
      En granne erbjöd sig hjälpa till om jag behöver handla, men jag försöker nog klara mig själv så långt det går. Fast det är fel för vi skall bli bättre på att be om hjälp.

      Kram

      Radera
  6. Svar
    1. Nej, jag får nog ha det jobbigt ett halvår framåt... Kram

      Radera
  7. Hoppas du har fått den vård du behöver nu!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. De kommer nu att ge mig en operationstid inom en vecka...

      Kram

      Radera
  8. Men kära söta Kaisa, det låter verkligen inte bra. Oj, vad jag har missat när jag inte kunnat blogga på några dagar. Hoppas du får den allra bästa vård som finns! Tänk vad den eländiga halkan kan ställa till med. Jag inser ännu mer nu vilken tur jag hade när jag halkade före jul, att jag inte bröt någonting. Om du inte mår bra av morfinet så be om något annat smärtstillande. Det finns andra preparat. Tycker mest de ger morfin på slentrian. Hoppas att de snart ska ha fixat till din arm så att du kan börja läka ihop igen! Skickar helande tankar och kramar! <3 <3 <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack för helande tankar, detta är faktiskt inget kul...

      Kramar

      Radera
  9. Det var tråkigt :( får hoppas att du får op snart och att du blir väl omhändertagen.
    Krya på dej
    Kram ♥

    SvaraRadera
  10. Hoppas allt löser sig till det bästa för dig. Och att du snart ska få en operation!
    Kram och krya på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag hoppas att allt skall bli till det bästa, men det är så mycket jag inte kan göra längre....

      Kram

      Radera
  11. Ajajaj, vad ont. Jag hoppas det läker fint. Jag läste någonstans att det är kaos på vissa akutmottagningar pga att det är många patienter som kommer in med brutna armar och ben. Halka ogillas.

    You Rock!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller jag armen helt stilla så gör det inte ont, men minsta rörelse så får jag veta att jag lever..

      Kram

      Radera
  12. Välkommen hem igen, kära du ♥
    KL ♥

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥