Translate

.

.

torsdag 15 januari 2015

Försökte utan värktabletter








Nu verkar det som smärtan är konstant hela tiden. Vet inte om jag har gjort något olämpligt som haft armen i fel läge under natten, inatt gick jag upp och tog värktabletter som jag försökte vara utan hela dagen igår. Jag trodde jag skulle klara mig utan då det gick så bra, men det var nog allt de pumpade i mig på sjukhuset som satt kvar.

På måndag opereras jag, instruktioner med tid och annat kommer nog idag.

Armen kliar och går i olika lila färger.

Jag blev så glad, långa hjälpsamma kommentarer satt ni och skrev till mig.
Ni är klart världens bästa bloggvänner, ni betyder mycket mer än ordet bloggvänner säger, ni lämnar god energi och ni hjälper mig att stå ut.
Först ville jag inte ens in till sjukhus men då sa fina Gerd på skarpen, "du åker in nu bums" och jag gjorde såklart som hon sa, det sker inte ofta att jag gör som någon säger till mig, jag är en sån som vet bäst, vill bestämma allt. Jag vill aldrig göra något som känns onödigt och som inte är till nytta för varken mig själv eller någon annan.

Jag ifrågasätter allt.... :-)

Kram med all min kärlek till just dig. ❤️







23 kommentarer:

  1. Ja men ibland får man ge sig ;) och bra att du åkte in bums och nu blir det långt för dig att vänta på op till måndag stackare men vi finns här så du är INTE ensam vännen stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så gullig du är Eva. STOR KRAM ♥

      Radera
  2. I bland behöver man en puff i rätt riktning och den fick du av Gerd. Skönt att du har fått besked om operationstiden. Att bara gå och vänta är ganska så påfrestande på många vis. Har man dessutom ont så blir saken inte bättre...

    Kram

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att Gerd sa till dig på "skarpen" :) Och vad skönt att du nu vet när operationen blir av.
    Jag gillar inte heller att stoppa i mig en massa tabletter, men det är bra att de finns när man känner att smärtan blir för svår.
    Ha nu en så bra dag du bara kan!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försökte in i det längsta att vara utan tabletter, men på natten var smärtan outhärdlig så då tog jag full dos. Trodde inte att det skulle bli så ont men där ser man.

      Kram ❤️

      Radera
  5. Ja, kära Kaisa, jag hörde du var i chock och jag har varit med om så många incidenter med båda mina yngsta barn, man måste bli skarp ibland. Det gör ont att låta vass mot en sån kärleksfull person som du.
    Man vet aldrig, kanske är det jag som behöver hjälpen nästa gång?
    Tusen kramar ♥ och sköt om dig (jag var uppe i natt också, men jag grunnade på en skrivelse, som jag nu fått iväg)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Goddag skarpa damen :-)
      Just nu är det fördjävligt, måste sitta eller stå, vill ligga och få lite sömn...

      KL ❤️

      Radera
  6. Stackars dej! Vilka starka smärtstillande tabletter du har fått. Måste ha hemskt ont!!
    Stor Varm Kryapådej-KRAM och Lycka till med op!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förlåt men nu svär jag, fan blir ju bara ondare och ondare, just nu är jag nära en tia av smärtnivå...

      Kramar ❤️

      Radera
  7. Aha, armen var bruten. Då får vi hoppas att operationen går bra.
    Måste säga att du är en tapper bloggare, ger dig inte i första taet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, blogga hjälper mig nu jättemycket. Jag vet att ni förstår.. Just nu har jag jätteont...

      Kram ❤️

      Radera
  8. Usch vilken lång och plågsam väntan... Men bra att du har fått en tid i alla fall!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet att jag lever, herregud är det så här att bryta sig, det hade jag ingen aning om.

      Kram ❤️

      Radera
  9. Måste ju in o kommentera hos dig, undantag, måste du vänta på operation ända till Måndag.
    otur att du måste operera överhuvudtaget!
    Det måste göra SÅ ont!
    Hoppas nu värken släpper och att tiden rullar på för dig så Måndagen kommer fort!
    Ha det nu så bra du bara kan ha! Tänker på dig!
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack finaste du ❤️❤️❤️ kram ❤️❤️❤️

      Radera
  10. Jag är nog också en sådan person som inte uppsöker sjukhus i första taget för hjälp om jag gjort illa mig. Det är bra att du fått en tid för operationen. Ju fortare desto bättre ♥ ♥ ♥ Kram ♥

    SvaraRadera
  11. Precis så är jag med, tur det finns någon klok runt en som kan ta itu men en, hi hi.....

    KRAM

    SvaraRadera
  12. Bra att du följde Gerds råd, en klok vän ska man lyssna på.
    Tycker så synd om dig för jag förstår att du har gräsligt ont, du måste ta dina tabletter så att du får lindring. Jag har aldrig brutit någon arm eller något ben, jo mina revben, det gjorde också ont, det är bara tabletter som hjälper en att uthärda.
    Hoppas att du hittar någon bra ställning i natt så att du kan sova, det är inte lätt med en sådan värk. Att det kliar?
    Kram goa Comsi Comsa. Tänker på dig.

    SvaraRadera
  13. Tack fina Wiolettan för dina ord, nej detta är nog det värsta jag varit med om. Ute är det is på trottoarerna och jag är livrädd att ramla, så inga promenader för mig. Måste upp mitt i natten till måndagen skall vara på sjukhuset kl 07:00
    Hårtvätt och kropptvätt med Descutan innan dess, får också dricka en kopp kaffe innan sex. Måste beställa taxi till 06:15. Jisses skall klara allt detta? :-|

    Kram på dig ❤️

    SvaraRadera
  14. Bra att du gjorde som Gerd sade och åkte in till sjukhuset. Men jag vet hur det är, kan själv. :) Jag hoppas att du slipper värken och att tiden går jättefort för dig så att det snart är måndag. Må sen läkningen gå riktigt fort och smärtfritt.

    Önskar dig en smärtfri kväll!

    You Rock!!!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack snälla för dina fina ord. :-)

      KRAM ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥