Translate

.

.

tisdag 6 januari 2015

Förluster...





Hm.....

Hej, ja jag sitter här bakom skärmen och vet inte riktigt om jag skall berätta om nattens dröm eller inte, jo nu gör jag det. ☺


Jag var ute och cyklade på en stor is, plötsligt föll jag av och cykeln åkte vidare utan mig. Jag var orolig att den skulle köra in i någon men det var som cykeln visst vad den gjorde.
Här märker jag att jag har tappat bort mina nycklar, pengar och kort, men jag tröstade mig med att i en annan liten väska fanns  åtminstone passet kvar.
Glädjen över att passet fanns kvar blev kort, för nu var även det borta, där stod jag i ett främmande land, utan legitimation, pass, pengar och biljetter.
Ser människor jag känner som kommer fram och säger att de fått konstiga julkort från mig, där jag skrivit väldigt konstiga saker som de blivit ledsna över, jag förklarar att dessa kort inte är från mig och försöker be om hjälp.
Men alla bara vänder sig om och går!


Har du drömt något du vill dela?


Kram, K



30 kommentarer:

  1. Men usch vilken hemsk dröm! Visst är det konstigt att man kan röra ihop det på det viset.....Och sen är man så glad när man vaknar och inser att det inte var på riktigt!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, i drömmen kan man få vara med om det mesta, hi hi....

      Kram

      Radera
  2. Jodå, jag drömmer allt konstigt ibland. Oftast är det på morgonsidan.
    Oh, nu blir jag sådär trött igen, har nyss sovit en stund, haha!
    KL ♥

    SvaraRadera
  3. Jobbigt med mardrömmar. Som tur är händer det nästan aldrig mig. Jag drömmer säkert men minns dem aldrig eller nästan aldrig. :-)

    Ha en skön tisdag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. :-) Nej då, denna drömmen var inte jobbig utan väldigt intressant :-) Det är bara på morgonen som jag kan minnas lite av mina drömmar..

      En fin tisdag och kram på dig

      Radera
  4. I natt drömde jag att jag var utomlands och vi kunde inte få tag i någon taxi. Vaknade lätt svettig kan jag säga...

    Kram och ha en fin tisdag!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Men varför hoppade du bara in te upp på min cykel då? Såg du inte att den kom där rullande utan mig? :-)

      Kram och fin tisdag.

      Radera
  5. Man kan då drömma mycket konstigt.
    Jag drömmer varje natt, och flera olika drömmar. Jag drömmer otroligt knepigt och många gånger kan jag inte förklara dem, för de är så röriga och osammanhängande.
    Ja..Ja.....Nåväl, får önska dig en fortsatt fin kväll.

    Kramkram❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, drömmarna kan bli hur galna som helst, precis som tankarna, hi hi...

      Kram kram

      Radera
  6. Hej på dej! :))

    Jag drömmer så knasigt ibland, olustigt ibland & skrämmande ibland, tack & lov glömmer jag dom olustiga efter ett tag, pust ;) undra varför man drömmer egentligen? ...

    Hoppas du får en skön dröm i natt :))

    Kramarom dej <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det var ingen dålig dröm som jag drömde, faktiskt rätt spännande, (gapflabb) :-)

      Kramarom

      Radera
  7. För Freud var drömmarna mest sexuella frustrationer, men jag vet inte. Själv sitter jag ofta på skolbänken igen med en prövande tentamen över mig. Inget kul alls. Men sexuellt, nej det tror jag inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha ha, ha ha...
      Vem vet, kanske Freud har rätt.... :-)

      Kram

      Radera
  8. Känns det ibland som livet försvinner i från dig (rinner mellan fingrarna), att du tappar kontrollen över din tillvaro och ibland känner dig väldigt ensam i det här (ingen förstår dig)?

    Hoppas du har fått en fin start på 2015
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, inte som jag tänkt på i alla fall. Fast det är klart att åren rinner i väg och man får en ny roll i livet, men jag anpassar mig bra.
      Kontroll över tillvaron har jag och jag trivs väldigt bra med mitt liv. :-)

      En fin start på 2015 till dig också.

      Kram

      Radera
  9. Vilken dröm! FY läskig.
    Jag drömmer ofta, men jag drömmer så mycket jag far omkring överallt och ofta går det tokigt.
    Jag är alldeles slut när jag vaknar ,-)))
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är nästan bara på morgonen som jag kommer ihåg lite av drömmarna, oftast inte... Annars gillar jag att drömma, det händer mycket inne i skallen, hi hi...

      Godnatt kram

      Radera
  10. Konstig dröm. Inte lätt att veta vad den betyder. Jag själv drömmer också mycket. Och rörigt är det.
    Kramelikramen ♥

    SvaraRadera

  11. Berättade bara drömmen för den var så färsk när jag skrev inlägget, men nu är den borta... :-)

    Godnatt kram

    SvaraRadera
  12. Du tappar bort många saker i drömmen och skriver konstiga saker till folk. Det kan betyda att du kommer att söka efter ro och harmoni men bara mötas av oro och problem. Antingen har du varit i en sådan situation redan eller så är det någonting som kommer längre fram,. Många lösningar brukar ske via drömmar också...

    Jag själv har inget minne av något som jag drömt om den sista tiden. Kraaaam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men jag har ju harmoni och allt jag kan önska mig i livet.
      Jag kanske tvärtom söker mig till drama istället, he he.

      Kram

      Radera
  13. Denna dröm liknar det som jag drömmer om ofta. Är ute på resa, har tappat resväskan, eller den är tom, hittar inte där jag skall byta tåg, hittar inte hem, springer bara och är rädd och letar.
    Vi diskuterade detta på nyårsaftonens middag med min bror och han sa att jag hade något som inte var "uppklarat" tidigare i livet, att jag hade varit med om något som har tagit mig hårt och som jag inte har bearbetat ännu.
    Drömmar, strömmar igenom oss och nästan alltid är man glad då man vaknar att det var, just en dröm.
    Sköt om dig.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om vi skall tyda drömmen, så tror jag att det finns något under livets gång som behöver lämnas, stänga dörren om.
      Jag lägger ingen vikt i denna dröm utan skrev om den bara för att den var färsk när jag skrev.

      Varm kram

      Radera
  14. Nej men dock otrevliga drömmar sista tiden har varit drömlös sista 2 nätterna tack o lov ...natten blir otrevlig när otäcka drömmar träder in :( hoppas då att din dag blir bättre stor kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Drömmen var igår natt och nu är det ny dag men jag har fortfarande inte lyckats lägga in nytt inlägg, slöa mig! :-)

      Kram

      Radera
  15. Det var ingen mysig dröm det där inte... Undrar hur dom uppstår i skallen, drömmarna...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det vill vi inte veta, ha ha.... Kram

      Radera
  16. Har du testat att skriva.....Om din dröm....kanske får ett budskap... :) // Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det har jag inte gjort. Tänkte inte på eventuella budskap som skulle kunna finnas i drömmen.

      Kramen

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.