Translate

.

.

torsdag 4 december 2014

Herregud så rädd jag blev...





Idag väntade jag ett samtal så jag hadde telefonen i bröstfickan. Jag åkte ner till tvättstugan och fyllde maskinerna, sköljmedlet tog slut och jag roar mig alltid att kasta i flaskan i soppåsen ca en 3-4 meter. Nu lyckades jag inte och och den föll bakom soptunnan, jag gick och plockade upp den igen och gjorde mig beredd på ett nytt kast, det lyckades.

Jag går upp och inne märker jag att telefon är borta ur bröstfickan, rusar ner till tvättstugan men ingen telefon där. Åker upp igen och ringer min telefon och hör ingenting. Nu tänker jag med panik att den har åkt med in i tvättmaskinen, åhhh NEJ! Rusar ner igen men hör inget hårt som snurrar, men så minns jag. Kan den ha åkt ner i soptunnan? Jag börjar plocka bort tvättmedelspaket och annat, där får jag syn på den och den ligger där på botten och ser sur ut. Själv ser jag glad ut!




Kram, K

14 kommentarer:

  1. Den känslan förstår jag. Usch så obehagligt om den hade åkt med in i tvättmaskinen. Bra att det slutade bra. Men varför skulle den behöva vara sur, du hittade den ju? Kände sig ratad en stund kanske.
    Tror du att vi får någon mer sol här i Sthlms trakten i år?
    Ha en fin kväll och varm kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hoppas du har rätt om solen, den behövs verkligen.

      Varm kram ❤️

      Radera
  2. Känner igen känslan. Usch, vad panikslagen man kan bli när man tror att man tappat bort någonting. Men så där i efterhand brukar det kunna leda till ett gott skratt. Kram! <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det var ju tur att jag kom på att jag lekt "kasta flaska leken" :-)

      Kram ❤️

      Radera
  3. Vilken tur att telefonen bara hamnade där i tunnan. Jag tappade min vigselring i en sådan och det tog flera timmar att hitta den. Tack och lov hade jag tre kollegor som hjälpte mig.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vilken tur... Ett tag tvivlade jag på att den ramlat ner dit, eller om jag skulle få plocka upp alla sopor..

      Kram ❤️

      Radera
  4. Jodå, det kan hända den bäste. Det hände mig, hihihi.
    Nej, inte på det viset, men jag har åkt ifrån mobilen och jag har ju ingen annan mobil att ringa upp min mobil med!
    Där hade du tur! Sluta lek i tvättstugan ;)
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag leker alltid i tvättstugan, men ingen mer mobil i bröstfickan, he he...
      KL ❤️

      Radera
  5. Oj....min kommentar bara försvann Hmmm...
    Vi tar det från början då.
    Vilken tur du hittade telefonen. Det blir ju en massa klater annars. Man kan ju inte vara utan den, och dessutom är dom dyr åxo.

    Kramkram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Just den här mobilen har jag allt i så den får inte försvinna...

      Kram, kram ❤️

      Radera
  6. Så kul ,-)))))
    Så där gör jag också, försöker pricka rätt ,-))))
    Ha ha det är ju så kul att kasta o se om det kommer in, jag gör om tills jag lyckas ,-)))
    Vilken tur du hittade din mobil, förstår att den surade ,-)))
    Ha det fint KRAM från mig, Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så gör jag med, prickar tills det sitter. Jag gör det inte bara i tvättstugan utan även ute på stan, ha ha ha.. :-)))

      Kramar ❤️

      Radera
    2. Samma här, varsomhelst försöker jag "pricka" rätt ,-)))

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥