Translate

.

.

måndag 15 december 2014

Extra Prima Hjortronsylt





Någon som smakat denna hjortronsylt?
Jag älskade hjortron och åt dem ofta som barn, vi hade nära till de små gula rackarna och på min tid var det gott om dem. Idag är det annat, man får väl knappt plocka dem längre utan tillstånd tror jag, eller hur är det med det?






Vädret är bedrövligt, gick inte att gå normalt för allt vatten vid trottoarerna, fick göra små känguruhopp och på vissa ställen fick jag ta långa omvägar med risk för att krossas av en bil eller buss,  alla skall fram till varje pris..... Många olyckor sker...

Kram, K






18 kommentarer:

  1. Jag har alltid både hjortron- och lingonsylt i kylskåpet av finaste kvalitet. Kräsen, är jag, det kostar, men vaddå, så lite som jag äter, så får jag unna mig, resonerar jag.
    Här är skapligt väder, cyklade till stan idag.
    Nu blir det ett känguruhopp i bädden, natti natti ;)
    KL <3

    SvaraRadera
  2. Så tänker jag med, det skall va gott att äta... :-)

    Nattinattikram ❤️

    SvaraRadera
  3. Älskar hjortronsylt men tror inte jag smakat detta märke. :-)

    Hoppar också i säng nu och hoppas det blir utan någon olycka på vägen... ;-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du fixade hoppet utan någon olycka, he he..

      Kram ❤️

      Radera
  4. När jag var barn hade vi alltid hjortronsylt hemma. Mamma och pappa brukade alltid fara iväg i början av augusti varje år och plocka hjortron. Det är inte lätt att hitta en burk hjortronsylt i nån mataffär här i Skellefteå. Hjortronsylt är gott - så det saknar jag då jag inte plockar dem själv... Jag själv har nyss hoppat upp från sängen denna tisdag ♥ Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade stora spann fulla med hjortron minns jag...

      Kram ❤️

      Radera
  5. Inget regn ännu i sikte i Skåneland men det kommer säkert i eftermiddag precis lagom tills att jag ska ge mig iväg ;-) Hjortron är jag inte så förtjust i egentligen men smaken är som baken :) Bloggtrorka har jag däremot drabbats av;-( hoppas att det inte varar alltför länge. Ha en fin sag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ställ inga krav på dig, det räcker med att säga ett litet "hej" bara..,

      Kram ❤️

      Radera
  6. Det blir inga höga hopp med den lilla klumpedunsen, som var otroligt söt ,-) bilden!
    Ja du vilket väder, här har det varit SÅ halt!
    Hjortonsylt tycker jag inte om ,-)
    Ha det fint, tack för tipset om Ginas värld, såg det inne hos dig!
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Visst är hon bra? Gillar alla hennes program för hon är så naturlig...

      Kram ❤️

      Radera
  7. Åh, jag älskar hjortronsylt! Men just den du visar har jag nog inte provat.
    Njut av den och ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag njuter hoppas du gör detsamma.. :-)

      Kram ❤️

      Radera
  8. Hjortron är inte dumt det :-) Fast att plocka dom... Tvi vale! Massor med mygg och knappt några hjortron där på myren i min barndom...
    :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag är ju från Tromsö så lite mygg tålde jag då, i dag gillar jag inte mygg alls men nu har jag blivit försvenskad..

      Kram ❤️

      Radera
  9. Håller med dig om vädret. Det är märkligt för denna årstid, men jag är glad så länge det inte är halt, men längtar efter lite snö.
    Hjortonsylt är den godaste sylten, helt klart.
    Min bror uppe i Ångermanland plockar hjortron varje år och det har gått bra så han har fått ihop till flera liter sylt, jättegott.
    Trevlig kväll och kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, då har din bror bra hjortronställen, härligt! :-)

      Kvällskram ❤️

      Radera
  10. Åh hjortronsylt som är så gott!!
    Tror nog man får plocka dem, men då måste man upp till norrlands ödsliga vidder. Har släktingar långt norröver, funderar lite löst på att segla dit upp i vår.
    Kram i regnet

    SvaraRadera
  11. Det vore nog en fantastiskt tur...

    Regnkram ❤️

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.