Translate

.

.

söndag 7 december 2014

En två......



Andra advent idag, snart är både julen och nyåret över och våren närmar sig med stormsteg. Julklappar lämnas tillbaka eller åker ner i källaren. Våra plånböcker gapar tomma och vi är några kilon tyngre. Nu börjar vi banta och äta nyttigt.      
Vi lovar varandra att nästa jul åker vi bort!



Någon som instämmer eller känner igen sig? ☺

I går möblerade jag om, det blev fint men det var väldigt tungt, undrar varför allt jag har skall vara så förbenat tungt? Att hitta en ny plats för teven och ändå se till att det blir snyggt med sladdar är ett mästerverk. Men jag lyckades! ☺
På kvällen kunde jag knappt röra mig, idag är det lite bättre men nu måste jag ta en lång och genomgående stretch av hela kroppen.


Nu är jag nyfiken, vad har du gjort?

En riktigt trevlig fortsättning på andra advent önskar jag dig fina varelse. : )




Kram, K

 

18 kommentarer:

  1. Haha....nog känner man igen sig allt.
    Det värsta är hålen i plånboken.
    Näpp...i år blire lugnt på julklappsfronten. Inget jagande här inte.

    Så roligt att möblerna om lite. Det blir som nytt då hemma. Men jobbigt åxo med lyft och så. Bra du stretchar lite.

    Ha nu en riktigt fin 2:a advent. Själv ska jag pyssla idag. Och du....Jag ska göra något som är förbjudet . Du kan säkert klura ut vad jag menar��.

    Kram och en fin 2:a advent ska du ha.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nejjjjjjjjjjjjjj stopp TantGlad så får du inte göra än! :-D

      Andra adventkramar kommer här ♥

      Radera
  2. Haha! Jo visst känner man igen sig av din beskrivning om julen.....Fast vi har de senaste åren gjort det lätt för oss och ger inte varandra julklappar. Jo, barnen får och sen spelar vi julklappsspelet i stället :)

    Hoppas du får en fin dag, trots ont i kroppen efter ommöbleringen :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ni är kloka ni :-) Några lär sig medan andra går i samma fotspår år efter år.....
      En glad andra advent till dig och kram ♥

      Radera
  3. Hej!
    Jobbigt att möblera om,men samtidigt lite kul.
    Jag lovar aldrig några löften till nyår.För de går inte att hålla liksom.Och snart börjar banthetsningen i tidningarna inför nästa badsesong.Efter att först blivit matade med julmatrecept.Säger som våran Ernst,fira jul med måtta och vad man har råd till.Kram,Ingernings

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, precis så är det! :-D

      Glad andra advent och kram ♥

      Radera
  4. Jag har kammat Herr Hund och hjälpt Husse som håller på att montera ett bord. Tvättmaskinen snurrar för fullt så någon vilodag kan jag inte tycka att det är...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det låter som mysiga uppgifter. :-)
      Jag har pysslat och myst här också...

      Kram ❤️

      Radera
  5. Tungt med möbler, hoppas det känns bättre idag ,-)
    Jag känner igen mig i allt utom att vilja åka bort nästa år till jul, för det vill jag inte.
    Har bara handlat, bla en badrumsmatta till mamma som vi lämnade hos henne igår, hon hade bara kastat den andra, var rädd att hon skulle halka!
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Mycket bättre, natten gjorde underverk. :-)

      Kvällskram ❤️

      Radera
  6. Jag var och letade efter bajsande gubben i krubban. Med mindre lyckat resultat... Men det har varit en fantastiskt skön andra advent ändå :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men han har ju sprunget till toaletten, ha ha :-)

      Kramar ❤️

      Radera
  7. Ser framemot våren och sommaren :) Jag har haft mitt barnbarn lördag till söndagskväll så gårdagen var det mycket stoj och lek i den mån jag klarade av. det.
    Jul, jul, strålande jul, glans över vita skogar.......... Kram!


    SvaraRadera
    Svar

    1. Tiden går så fort och snart är sommaren här.
      Men först julen... :-)

      Kram ❤️

      Radera
  8. Jag har haft en kyrklig helg, och lite fortsätter det i kväll.
    Jaa, jag tar det rätt lugnt med julen, faktiskt. Men det är klart, jag har många barn och barnbarn, så visst blir det hål i plånboken!
    Möblera om, det är tungt, det. Jag flyttade ju min säng för ett tag sen, herregud vad jag släpade och lyfte, men, fixade det! Och sladdar, där saknar jag min salig man, som var en fena på att gömma och fästa.
    Ha en fin start på veckan nu, och KL <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tittar fortfarande åt fel håll när jag skall titta på teven, :-) hi hi...

      KL ❤️

      Radera
  9. Maken och jag har sagt i flera år nu att nästa år sticker vi från hela julen. Tänk att få vara någon annanstans och slippa stressen och all julhandeln. Jag hatar inte julen men önskar att människor kunde ta det lite lugnare. I år har vi i alla fall bestämt att vi ska skippa julklapparna, i alla fall för oss vuxna. Kramiz så här på måndagskvällen

    SvaraRadera

  10. Har varit utomlands många jular, rätt skönt. Att äta julbord (svenskt) i Asien var coolt.. :-)

    Kram ❤️

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥