Translate

.

.

torsdag 25 december 2014

Det blir en fin dag / Posten måste väl ha något ansvar?





Fin Juldag är det idag, här har vi sol och det ligger lite pudrig snö på marken, Luften känns frisk och det är 5 minus.

Måndagen den 15 december skickades ett paket till mig med norska delikatesser, det har fortfarande inte kommit och posten kommer nästa gång först den 29 och då är delikatesserna ruttna, så vad gör jag när avin kommer? Säger jag till att paketet får gå tillbaka? Kan man göra så när det kommer till privata inlämningsställen?  Jag kan inte se mig själv hämta ut rutten mat, vad tusan gör man. T som skickade paketet betalade dyrt för att försändelsen skulle komma fram till jul.

Hoppas du hade en fin julafton...

Kram, K

13 kommentarer:

  1. För vissa paket ansvarar posten men för vissa får man ingen ersättning alls :-( Hoppas verkligen att du får ordentlig ersättning för visst är det snopet när en sådan klapp kommer på avvägar.

    Kram och god fortsättning!

    SvaraRadera
  2. Den som skickade paketet skall ha ersättning tycker jag. Han betalade flera hundra bara i porto, varudeklarerade och betalade extra för att garanteras att det kom fram till jul...

    Ja, vi får se vad som sker...

    Kram ❤️

    SvaraRadera
  3. ja det var en toppen dag
    nu ska jag ut på promenad efter att ha kollat lite Disney filmer med sonen
    kraaam och hoppas du haft en mysig jul

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har också varit ute, det var ett härlig friskt väder idag..,

      Kramar ❤️

      Radera
  4. tråkigt att posten kommer så sällan :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det helgdagar så här mitt i veckan så blir det då.,, :-(

      Radera
  5. Fyyyy, så irriterande. :-(

    Vet inte hur det fungerar med ersättning? Gissar att man måste rekommendera det då, men det kanske redan är gjort?

    Hoppas det löser sig ändå på något sätt.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar


    1. Jag har ju inte ens fått någon avi, vet inte vad jag skall göra, vågar Inte packa upp det när det kommer så det får bara gå tillbaka..,

      Kram ❤️

      Radera
  6. Nej, vad ledsamt med ditt paket :( Hoppas verkligen att det ordnar upp sig!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen, dessa delikatesser går inte att få tag på här i Sverige..

      Kram ❤️

      Radera
  7. Synd, men posten är väl inte som den en gång var, tyvärr. Säkert som ett brev på posten, hetter det ju.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nej idag är posten annorlunda, ett brev på posten kan komma fram 100 år för sent... :-)

      Kram ❤️

      Radera
  8. Tror man kan reklammera så avsändaren iaf får tillbaka sina pengar.

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.