Translate

.

.

fredag 5 december 2014

B-människa





Idag är jag uppe tidig, älskar egentligen tidiga morgnar med tända ljus och strax innan människor börjar röra på sig. Men nu är jag på väg att bli en B-människa. Skönt att kunna förändra och inte alltid behöva tycka likadant.

Viken människa är du, dag eller natt?










Idag säger jag grattis till Gerd








Hoppas du får en fin födelsedag. ♥










Den bästa fredagen till dig kära läsare.
Skål ta mig fan, vem var det som myntade det uttrycket? ☺



Kram, K





16 kommentarer:

  1. God morgon!
    Jag har i alla år alltid varit en kvälls/nattmänniska. Men efter min olycka har jag blivit väldigt kvällstrött och vaknar tidigt. Antar att jag håller på att bli en morgonmänniska ha ha, eller så går det över snart.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar


    1. Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag är, periodvis vill jag vara uppe sent och andra gånger vill jag vakna tidigt...

      Kram ♥

      Radera
  2. Jacob Dahlin! Skål, ta mig fan! Jag lärde tyska Margot att säga detta för länge sen, hihi....
    Tack, tusen tack, fina du, för grattiset!
    Jag är en dagmänniska. Jag vaknar alltid görtidigt. Lägger mig i tid för det mesta, undantag finns, men kan likaväl inte sova länge på morgnarna.
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jacob Dahlin ja, :) gud så länge sedan det var....

      KL ♥

      Radera
  3. Jag är nog båda delarna! Även jag har grattat Gerd fast på FB då :-)

    Ha en fin dag och kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tror jag är båda delarna jag med. Fast sover jag mindre än åtta timmar är jag ur form.... Kram ♥

      Radera
  4. Hmmm... Det jag vet är att jag i alla fall INTE är en morgonmänniska. :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi.... Du lurar om natten, ger parkeringsböter och roar dig friskt... :-)))))

      Kram ♥

      Radera
  5. Jag är en kvällsmänniska ,-)))
    Tycker som du fast tvärtom där, tända ljus när andra människor ute har stängt in sig ,-)
    Jag "prickar" också ute, o inne, en väldigt enkel liten lek man kan göra själv ,-)))
    Kom inte ihåg men kände så väl igen "Skål.................."
    Ser att någon visste, ja visst var det Jacob Dahlin ,-))
    Ha en härlig Helg KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Just Jacob Dahlin japp! :-)

      Kram ♥

      Radera
  6. Jag är nog båda delarna. Har aldrig haft svårt för att komma upp på morgonen :)
    Ha en fin fredag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har heller inget svårt att komma upp på mornarna, men nu varierar det ju med vad som kalla mornar, he he...

      Kram ♥

      Radera
  7. Jacobs stege har jag inte glömt. Jag kan vara både ock. Tända ljus och göra det mysigt i mörkret har jag alltid uppskattat. Både ensam och i sällskap. Lova att inte byta ut den headern på jättejättejättelänge. Helgkram Bosse

    SvaraRadera

  8. Både ock här med. Headern får KANSKE vara kvar året ut, ler.....

    Helgkram ♥

    SvaraRadera
  9. B-människa, vad innebär det? Det var något nytt.
    Jakobs stege kommer jag ihåg men jag tyckte aldrig om det uttrycket han myntade. Men, alla kan inte tycka lika.
    Jag är en typisk morgonmänniska, uppe tidigt, och tidigt i säng.
    Trevlig helg och varm kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det innebär att man är uppe till ett på natten och sover till tio på dagen, :-)

      Trevlig helg till dig fina Wiolettan ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥