Translate

.

.

måndag 3 november 2014

Yoga



Hur lätt är det inte att lägga sig ner när nacken värker? Eftersom jag har diskbråck i nacken så kom den i ett helt fel läge när jag målade. Men efter flera år så har jag lärt mig att det som hjälper bäst är att stretcha och mjuka upp kroppen, balansträning och yoga och detta är bättre än alla värktabletter i världen. Nu säger en läkare att medicinsk yoga är kan vara bättre än att operera. Jag tror stenhårt på detta?
Vad tror du?

Önskar dig den bästa fortsättning av nya veckan.


Kram, K ♥




8 kommentarer:

  1. Jag tror nog inte att yoga kan hjälpa mot allt. Jag skulle nog gå sönder om jag gjorde som på den sista bilden... ;-)

    Men om det hjälper dig så ska du klart fortsätta!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Har gjort så här i flera år och för mig hjälper det, slarvar jag så får jag ont.
      Ama får inte gå sönder. :)

      Radera
  2. Allt som kan ersätta värktabletter är ju jättebra. Värktabletter ger ju både biverkningar och är beroendeframkallande om man är oförsiktig och tar dem med jämna mellanrum. Jag har värktabletter som jag tar då jag har värstingvärk typ däremellan då värken finns där som den alltid gör försöker jag att stå ut och jag står ut, men självklart sliter det på kroppen. Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. För mig fungerar detta så bra, men även jag får ta en liten värktablett ibland, det är som om min kropp vant sig vid mina övningar och vill inte vara utan dem. Kram ♥

      Radera
  3. Nu vet jag inte riktigt vad medicinsk yoga innebär, men jag gick en intensivkurs i yoga för ett antal år sedan, och det var verkligen ingenting för mig. Där skulle man bara knyta ihop kroppen i den omöjligaste ställningar, och det klarar jag inte. Och så skulle man sitta på golvet i lotusställning och meditera, och jag kan inte sitta så heller. Har aldrig kunnat. Inte ens när jag var ung. Så jag bara kände mig fel och obekväm och svor på att aldrig testa yoga igen. Inget för mig. Medicinsk qi gong har jag däremot testat, och det gillar jag. Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nej, detta passar inte alla och jag får vara tacksam att jag är en av dem som stretchen och yogan funkar på... Kram ♥

      Radera
  4. Hej, ja, då är vi i samma båt. Jag tränar nackträning varje dag flera ggr om. Funkar ibland men ibland inte...Kramiz

    SvaraRadera
  5. Du ror och jag bromsar, hi hi... :))
    Kramiz

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.