Translate

.

.

tisdag 25 november 2014

Tänkte fuska...



Så här ser min normalfrukost ut, bärmix, yoghurt och valnötter.

 



Har rört om veckodagarna rejält igår fick jag för mig att det var
 onsdag, hur jag lyckades med det är en gåta.

Jag har alltid ställt mig och tvättat fönster till jul, jag tvättar dem förresten 
ofta då jag bor mitt i stan.
Denna gången tänkte jag fuska och hoppa över fönstertvätten, ser ingen längre
som tvättar fönster bara för att det är jul.
Nu är mina fönster rätt rena men till jul är de inte längre det och då orkar
jag inte plocka bort allt från fönstren.

Äh jag får se hur jag gör, nu skall jag iväg ett tag, ses sen.


Kram, K


6 kommentarer:

  1. Oj vilken frukost! Ser ju nästan ut som en god efterrätt :)
    Och visst kan man snurra till dagarna, det gör jag också emellanåt.
    Putsa fönster är det värsta jag vet. Jag får dem aldrig rena och fina, så jag har också helt struntat i det nu till jul!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite efterrättsliknande är det ju :) men nyttigt och jag klarar mig lätt enda till lunch.

      Jag tycker det är kul att tvätta fönster och får dem alltid blanka och fina med ljummet vattnet, några droppar diskmedel. Skrapa och en bra trasa och en stark arm. :)

      Kram ❤️

      Radera
  2. Mina fönster är nyputsade, det kan jag säga med gott samvete, eftersom det gick ett helt år innan dess ;)
    Smarrig frukost! Ska se om jag vågar göra en proteindrink med den nya mjölken, haha, fick nästan avsmak igår. Har ett proteinpulver som jag blandar i mjölk och skakar om, och så pumpafrö och skivad banan till.
    Nu blev jag hungrig. Ska snart till tvättstugan. KL <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Usch och fy för sura mjölken, hur är det möjligt?
      Skulle jag vänta ett år här i stan med att tvätta fönstren så skulle jag inte se ut. Här blir dom skitiga efter någon vecka bara..

      KL ❤️

      Radera
  3. Jag tänkte tvätta fönstren närmare jul då vi får besök över jul och nyår. Men för min del är det inget problem att vänta, eftersom vi inte har fönsterbrädor så har jag inte mycket i fönstren. Det är oftast inga fönsterbrädor här i Spanien. Kändes konstigt i början, men jag har vant mig och tycker faktiskt att det är riktigt bekvämt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. I Spanien är det helt annat, jag tror inte de har fönsterbrädor i USA heller..
      Jag är extremt noga med mina fönster, vill att de skall blänka jämt och det går inte när man bor som jag, det går förresten ingenstans. :)

      Kram ❤️

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥