Translate

.

.

torsdag 6 november 2014

Snöblandatregn



Vaknade till "regnblandadsnö" det gav mig en rätt skön känsla, att se det vita/vattniga falla ner från himmelen. Vi är lyckliga här som har de fyra årstiderna så fina.
Vet att många inte gillar alla årstiderna men det gör jag.

Fick ett samtal igår som berörde mitt hjärta så djupt att jag fylldes av sorg, empati och nära nog s.k medberoende, men jag var klok och gick igenom känslorna, kände på dem och bad senare få lämna dem i guds händer. Så nu är de där och inte längre hos mig - i alla fall inte så starkt att de blir tunga att bära.

Hoppas du är vid gott mod och att du har en hanterbar dag framför dig. ♥


Kram, K ♥    




22 kommentarer:

  1. Jag gillar också årstiderna. Men jag åker exempelvis och hälsar på vintern på mina egna villkor - för att åka skidor, till exempel :-)

    Jag tror nog att du hanterade dina känslor rätt där.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu snöar det och nu är snön inte bara fylld med vatten utan jag ser de vita snöflingorna, fast det är nog inget som lägger sig.
      Sista gången jag åkte skidor var i Frankrike och då bröt jag armen och blev hänvisad till skidskolan ha ha ha....
      Det är gott att lämna ifrån sig stärka känslor som ändå inte är till någon hjälp för någon. Är tacksam till att jag kan det.

      Kram ♥

      Radera
  2. Här blåser det..men det gör det för det mesta här :/ kallt var det också men ingen snö än. Nej man får inte ta på sig andras problem, men det är lättare sagt än gjort, det finns med ändå när andra mår dåligt. Gud finns med och hjälper till att bära.
    T kommer hem till julen och jag vill nog åka till våren eller sommaren isåfall, så det är inte så synd om mej ;)
    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja men vad bra då! Trondheim finns kvar och du kommer att få en fantastisk upplevelse när än du väljer att göra ditt besök.
      Detta med att förstå i hjärta att en annans svårigheter inte skall bäras av en själv tar en livstid att lära sig om man ens gör det då. Med bara empati och sund medmänsklighet hjälper man bäst.

      Kramen ♥

      Radera
  3. Vacker bild från Tromsö ,-)))
    Jag har precis kommit in från snöblandningen ,-) Skönt var det tog en tur långtur med hundarna ,-) Gillar allt väder och tycker som du att det är fint att ha fyra årstider ,-)))
    Känner igen mig i att andra människors öde kan sätta sig hårt på mig också ,-)
    Har svårt att släppa sånt!
    Så hoppas det går bra för den du oroar dig för!
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Primrose, jag lämnade oron vidare där den gör lite mer nytta. :-)
      Nu snöar det för fullt och nu sätter jag på mig jackan och går ut, bums!!!

      Kramar ♥

      Radera
  4. Jag tycker det är bra att vi har fyra årstider, sedan tycker jag mer eller mindre om var och en. Omväxling blir det i alla fall.
    Människors öde, ja. Det är en konst att kunna flytta på känslor. Det beror på hur nära personen är också. Man måste få påfyllning själv, annars torkar man ut. Bra att be högre makter om hjälp.
    KL♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Att överlämna är det enda raka då alla känslor har blivit så förstärkta att de går inte att hantera av mig själv längre.
      Sitter och mumsar på Knorr currysoppa... :-) KL♥

      Radera
  5. Det var det bästa du kunde göra.
    Kram från orkeslösa mig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Såååå skönt att se dig, nu måste jag titta över och se hur det är med dig. Stor kraftig kram ♥

      Radera
  6. Skönt att du kan lämna över till Gud. Det lyckas jag nästan aldrig med tyvärr. Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tror stenhårt på att när vi inte kan bära mer så får vi avlastning. Fast många gånger tror man inte det men då är det gott om man kan sätta på "blåsbort" knappen. :)

      Kram ♥

      Radera
  7. Hit till Helsingborg har det inte kommit någon snö än, men det är grått och regnigt.
    Skönt att det finns någon att vända sig till när man behöver lätta sin börda!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vänta bara ni kommer att få er beskärda del av snö, hi hi... :) Kram ♥

      Radera
  8. Visst har du rätt. Även om jag inte gillar vinter så är det ju skönt att ha en vår att se fram mot och ju jobbigare vinter ju härligare blir ju våren. Du verkar vara en väldigt klok och fin tjej. Nu hoppas jag tt du får en skön och fin helg. Kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ler, så kan man ju också se det... :)
      En fin helg till dig också goa badtant! ☺

      Kram ♥

      Radera
  9. Det är viktigt att ha ett gott mod och känna tacksamhet över varje dag i livet.

    Vet du.....Jag ÄR så glad det är fyra årstider. Tänk om det hade varit det dubbla, då har jag ju fått längta ihjäl mig till sommaren.
    Vintern är nog ok ändå, fast sommaren är "så mycket bättre"
    Ha en skön helg och kramen .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi hi, det dubbla? :))) nä, det får vara som det är, så får vi längta lite lagom till sommaren. Förresten TantGlad, ÄR det sommar snart? :)))

      Kram och trevlig helg till dig! ❤️

      Radera
    2. Härligt med när Hälge kommer ��❤ kram.

      Radera
  10. Variation brukar vara tillfredställande. Sedan kan man alltid har sina favoriter.
    En fint blogginlägg som berörde mig. Kram Bosse

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.