Translate

.

.

onsdag 26 november 2014

Se upp för vilka värmeljus du köper



Dimmigt värre är det här,  lånade en bild från nätet för denna dimman är betydligt trevligare att titta på än på den som ligger över gatan här.











Sedan får vi se upp med värmeljusen, några skvätter lätt paraffin och brand kan uppstå.
Själv undviker jag att köpa de billiga, denna gången köpte Jag Skimra från Mio och dom är bra.


Jag känner mig inte riktigt okej, har lite ont i halsen och rethosta.

Kram, K



16 kommentarer:

  1. Du skulle koka min huskur, som jag skrev om, den river bra och är nyttig för allt.
    Krya på dig!
    Jag köper alltid värmeljus med kvalitet. Det är så retligt med de billiga, för de håller inget, så det är bortkastade pengar också.
    KL <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag dricker din huskur nu, lustigt för det onda i halsen bara kom utan mista varning och från ingenstans.... Köper billigt köper dyrt, det stämmer bra de orden.

      Krarmsi ♥

      Radera
  2. Ja, en del värmeljus är verkligen dåliga :( Och jag älskar ljus den här mörka årstiden....
    Krya på dig med halsen!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det gör jag med både värmeljus och långa vackra ljus. :)

      Kramsi ♥

      Radera
  3. Jag hamstrar värmeljus när vi åker till Ikea. Dom andra som finns här är både dyrare och sämre. Nu har jag ju inte testat alla sorter såklart... ;-)

    sv: Jag har inte hört om några el/vatten-olyckor här, men det förekommer säkert. En grej som jag läste om var att en femåring fick en rejäl stöt då råttorna hade gnagt sönder ledningarna vid "nya" kyrkan.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ama vet väl att det är förbrukningsdatum på dem? En vecka sedan säger dom Poff, he he....

      Det kanske är det som är farligt, jag menar om det kommer någon och fingrar på ledningarna om dom är trasiga....Undrar hur det gick för femåringen? Stackars liten!

      Kramsi ♥

      Radera
    2. Enligt tidningen som jag läste det i så gick det bra för den lille. Men visst är det läskigt när sånt händer!

      Radera
    3. ..... det var då gott att det gick väl för pojken. Håller med dig, det är väldigt läskigt och el har jag stor respekt inför...

      Radera
  4. Man får vad man betalar för och det gäller även värmeljus. Jag köper på IKEA och har aldrig blivit missnöjd någon gång.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har köpt IKEAS tidigare, men nu måste jag åka så långt och då var Mio närmare. :)

      Kramsi ♥

      Radera
  5. Ja, du har verkligen rätt i det här med värmeljusen och med ljus överhuvudtaget.
    Vi kan aldrig påminna varandra för många gånger om hur försiktiga vi ska vara med det härliga elementet.
    Kram!

    SvaraRadera

  6. Det sker alldeles många bränder speciellt i juletider pga ljus, så det gäller att ha respekt för dem. Huuuua...

    Kram ❤️

    SvaraRadera
  7. Läste just om en brand orsakade av värmeljus. Läskigt. Krya på dig nu vännen.
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, det har inte brutit ut än och jag har alvedon och Ipren, hoppas jag inte insjuknar på riktigt.

      Kram ❤️

      Radera
  8. Läste också att doftljus kan vara farliga. Brukar själv använda sådana men borde kanske sluta nu? Vi får se...

    Fantastiskt vacker bild med dimman... WoW !

    Hoppas du får en härlig dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Bilden lånade jag från nätet.... Fin dag till dig och allt gott. Kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥