Translate

.

.

måndag 24 november 2014

Oj vilken lång väg att färdas...




Jag äter just tunnbröd med ägg och fårsalami, medan jag äter detta läser jag:

- På vägen genom min kropp kommer denna macka att färdas hela sju meter, lika långt som en stor brandbil. :) Oj!



Denna vecka skall jag göra det jag tycker är roligast inför julen, nämligen pynta. Även om jag inte skall vara hemma så pyntar jag, har alltid gjort så, men är jag hemma så så är det ännu mysigare med pyntet, ljusen och doften och myset.

Tiden före julen är affärernas julafton, tiden efter julen kommer min julafton, he he he...

Önskar dig en fin fortsättning på veckan, glöm inte att fira dig själv och att känna med hjärtat fullt ut.


Kram, K ♥

26 kommentarer:

  1. Det var många meter för den där mackan :) Det är ju sånt man inte tänker på, man bara tuggar och sväljer!
    Visst är det mysigt när man får tända ljus nu i den mörka tiden :)
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi, inget vi tänker på precis, skrattar.... Det är just detta med ljus som är mysigt den mörka tiden, men nu har det redan vänt och vi får det ljusare ute igen.
      Ha en fin dag och kram! ♥

      Radera
  2. Tack för det. Ja, jag har mycket att fira framöver. Flera bemärkelsedagar. Just nu är jag snäll mot mig själv, precis som du skrev, jag blev snäll direkt!
    Så du reser bort, det gör jag med. KL <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag skrev inte att jag reser bort, tror jag blir hemma med allt pynt och bara har det mysigt...

      KL ♥

      Radera
    2. Nä, det skrev du inte. Du ser, så lätt det är att missuppfatta några enkla ord, hihi. Men jag, reser bort, det är sant, hihi. Lång resa, men men. KL <3

      Radera
  3. En gång i tiden gillade jag julen.
    just nu avskyr jag den.Vill bara att den ska vara över så att jag kan få gå vidare, se framåt mot ljusare tider och ett nytt år.
    KRAM

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har aldrig gillat hysterin med julen, mest avskyr jag att allt skall framstå vara så puttinuttigt fast det inte är det. Jularna är för alldeles för många full med misshandel och fyllerier... Jag gillar bara pyntandet och maten, ljusen och doften. :)

      Kram ♥

      Radera
  4. Sju meter !! ingen liten bit.
    Tycker om att pynta också, även om jag inte har jättemycket pynt. Men det är mysigt att få upp stjärnan och tända lite ljus :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tänka sig hela sju meter, oj oj oj... *o*

      Att ha det mysigt omkring mig har alltid varit viktigt för mig, men som jag skrev ovan finns det mycket som jag inte gillar med julen.

      Kram ♥

      Radera
  5. Visst är det mysigt att pynta inför julen! En härlig tid nu :-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Kan ibland tycka att det var synd jag inte blev dekoratör, för jag gillar att pynta och inte bara inför julen. :)

      Kram ❤️

      Radera
  6. Fy fan... inte konstigt att det luktar lite illa då ägget och salamin väl kommer ut. Gillar julen och advent, så även här har börjat pyntas.
    Tjoflöjt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen badtanten, här är det inget annat än charnel nr 5 som doftar när alla metrar har passerat, ha ha...
      Jag väntar till helgen innan jag börjar, fredag kväll är allt klart...

      Kramen ❤️

      Radera
  7. Har inte börjat pynta ännu, men jag ska väl när tiden infinner sig... I veckan ska jag baka minst 40 st lussebullar, 40 st kakor i långpanna och matbröd i långpanna så att det blir 40 st smörgåsar. Allt detta ska dottern och hennes klass sälja i kyrkan första advent. (Alla i klassen bakar ju förstås 40 st av vardera bröd)
    Men det blir jobbigt att ställa sig och baka så mycket när jag inte är eller känner mig så kry... Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår inte att du orkar baka så mycket. Vad händer om föräldrarna inte kan baka?
      Får de böta genom att betala en summa till skolan?

      Kram på dig bakande pärlan ❤️

      Radera
  8. Jag pyntar inte här till jul, bara adventsstakarna i fönstren. Blir inte hemma under jul och nyår, pyntar i våran stuga på landet i ställe. Vit jul kommer vi att få där och då är det jul.
    Kramelikram ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så himla fint att fira på landet om det är snö, vitt och fint. :)
      Minns jularna när jag hade landställe, då det var gott om snö var det väldigt speciellt.

      Kramelikram ❤️

      Radera
  9. Pynta inför jul ÄR bland det roligaste jag vet under året. Har ju tjuvstartat ....Men är långt ifrån färdig.
    Är ju roligt med lite fint hemma fastän man inte blir hemma.

    Kramelikram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar pyntandet året om, hi hi, det är gott att ha det mysigt runt sig.

      Kramelikram ❤️

      Radera
  10. Det är mysigt med allt julpynt. :-)

    ..men jag har inte pyntat på flera år eftersom jag varit ensam. Nu blir det nog skillnad och jag måste börja handla saker inför julen. Ska bli roligt!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hoppas du hittar riktigt fint julpynt. :)

      Kram ♥

      Radera
  11. Lång färd för en macka! Jag ska också börja pynt. Kom hem till Wales idag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att komma hem tänker jag....
      :-)

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥