Translate

.

.

fredag 7 november 2014

Le sens de la vie





Översatt betyder det: meningen med livet. Det är nog något vi alla vid något tillfälle undrat över? 
Jag tror att innan vi föds eller görs :) så väljer vi ett tema för vår tid på jorden. 
De som far väldigt illa kanske skriker:
- "Detta skulle jag aldrig valt".
Jag tror att om vi utan kroppar fortfarande lever, struntprat säger många. 
Men vad är det som lever? 
Något mycket större än mig men en bit av mig är där. Men vad? 
När jag tänker närmare på det hela så bestämmer jag mig för att det inte finns någon död, livet för oss alla vidare, genom ny dimensioner, nya äventyr. Livet fortsätter i det oändliga.

Le sens de la vie.

Så här svarar Dalai Lama: 

Människan
Hon offrar hälsan för att försöka tjäna pengar, sedan
offrar hon pengar för att få tillbaka hälsan.
Och nu är hon så angelägen om sin framtid att
hon inte njuter av nuet.
Följden blir att hon inte lever i nuet och inte
heller i framtiden.
Hon lever som om hon aldrig skulle dö och så
dör hon utan att någonsin ha levt.

Jag bara undrar, vad är det som människan inte har förstått?  hi hi hi...


Nu önskar jag dig en fin fortsättning på fredagen, må väl.

Kram. K ♥

20 kommentarer:

  1. Jo, det kan jag tala om; människan har inte förstått ett enda dyft.
    Jag håller med dig, jag tror inte att det finns någon riktig död. Det ser man ju om man iakttar naturen. Och varför skulle vi människa vara annorlunda eller stå utanför den natur som vi är en del av?
    Kramar! ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi hi, vi har ingenting förstått utan bara kör på. Jag tror vi är ett med allt levande, naturen har sin uppgift som att fylla oss med sin skönhet. Vår uppgift är att förstöra den med vår dumhet.

      Kramar ♥

      Radera
  2. Själv är jag så tråkig så jag anser att när man dör så är det tvärslut. Så jag passar på att leva medan jag lever :-)

    sv: Haha! Nej, dom flyttar inte upp till gatan, solbadarna. Men dom klär på sig lite mer när det blir kallare. Fast en del verkar väldigt köldtåliga - speciellt engelsmän :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Oh vad jag önskar att Ama har fel, men som människa är vi kroppsligt döda när vi dör. Fast jag vet att något annan finns kvar, så det så!!!! :-)
      Så skönt att solarna slipper bilarna på gatan eller att bilarna slipper solarna på stolarna, hi hi hi...
      ♥♥♥

      Radera
  3. Ja man kan ju undra vad det är som människan inte tagit till sig...vi lever ett liv där vi försöker att hinna med så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt. Stressar runt runt och glömmer att leva, glömmer att tänka till, glömmer att vara. Jag har tänkt till (tror och känner jag i alla fall) försöker att ta till mig små och vardagsnära ting som betyder så mycket....Det här blir till ett blogg inlägg för mig :) om jag får länka till dig, är det ok?
    Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis Marilyn.
      Jag tycker det är så skönt när man bara går ut för att vara, inte har något speciellt ställe att gå, utan bara följer fötterna. Då händer det saker och jag ser saker, jag är här och nu med stunden.
      Länka på du bara säger jag och ler. :)

      Kramiz ♥

      Radera
  4. Dalai Lama har väldigt kloka ord!
    Jag tror vi lever vidare i annan dimension!
    Tror på något sätt vi också själv väljer, inte riktigt som du men snarlikt ,-)
    Ha en jättefin Helg! KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Dalai Lama säger många värdefulla saker som kan berika ens liv..
      Frågan är vad det är som lever vidare? Min kropp kommer för alltid försvinna om inte någon annan hinner kopiera den, he he.....

      Ha en jättefin helg du också Primrose och kram ♥

      Radera
  5. Jag känner mig helt säker på att vi lever vidare i en ny dimension. Varför skulle jag annars få "besök"? Och det känns bara behagligt.
    Jag har sett så mycket, så det är en sanning. Har läst Dalai Lamas ord flera gånger, så sanna, så sanna.
    KL♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag skriver detsamma här, vad är det som lever vidare? Våra gener, vår själ, energier? Eftersom ingen kan säga vad själen är så tror jag att det kanske är den lever vidare, men inte som människa utan då har vi ett nytt uppdrag. Spännande värre är det som komma skall.... :) KL♥

      Radera
  6. Jag tror absolut på ett liv efter döden.....Vill ju inte bli nergrävd och sen är det bara slut :)
    Men vi känner och tror alla så olika!
    Ha nu en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Något litet mer finns det allt, vad det är kan vi bara spekulera i för ingen vet. (Ännu) :) Snart kanske vi får en fingervisning för slöjan blir allt tunnare.

      Mysig fredag på dig, kram ❤️

      Radera
  7. "Ljuvligt, ljuvligt bliver det till sist
    då vi rena från all synd och brist
    alla tillsammans mötas till sist
    hemma hos Herren Gud.

    Jojomensan, jag i söndagsskola på Frälsningsarmén
    och den sången sjöng vi varje söndag.
    Men när dom ville att jag skulle stå på knä vid botbänken,
    blev det kvick slut mellan mej och Frälsis.

    Kanske du borde vara Mormor. Dom tror benhårt på ett efterliv.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ler lite, att gå ner på knä är inte riktigt min melodi heller. :)
      Nej jag skall varken bli det ens eller andra, ler stort.
      Detta med liv, jag tror inte på döden. Det finns liv efter fast inte som människa, jag tror stenhårt på att i anden så är vi en och samma.

      Kanske är vi ren kärlek men den egenskapen har vi förlorat på vägen ner till jorden. :-) hi hi..,

      Nattis Ruth ❤️

      Radera
  8. Nej, nej - inte MORMOR. Det ska ju vara MORMON!!!
    Men, föralldel, kanske mormorar också tror på ett efterliv. :)

    Ruth i V.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha haha, jag blir hellre mormor än mormon.....
      Jag är annars nöjd med min lilla naiva tro, den skänker mig mycket glädje, :)

      Kram ❤️

      Radera
  9. Jag vet inte riktigt själv vad jag tror på, men något finns det ju och vi ska nog heller inte veta allt för då vore det ju inget särskilt, om man visste!!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har alltid varit nyfiken på livet och livet efter, döden har jag aldrig trott på och jag hoppas verkligen inte att jag har fel, säger jag och skrattar.

      Kram ♥

      Radera
  10. Lördagskram till dig! ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Lördagkramen kommer som en bumerang tillbaka till dig! ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.