Translate

.

.

måndag 17 november 2014

Kapat e-mailkonto





Läste idag om att Carl Bildt fått sin privata e-post kapad.
Detta hände mig också för några år sedan, började få konstiga mej från vänner och förstod först ingenting, men så gick jag igenom trafiken på e-mejlen och upptäckte att privata brevväxlingar mellan mig och min väninna gått ut till många av mina kontakter, som till min läkare, hyresvärd och andra, även mina grannar, detta var mycket pinsamt. Jag påpekade detta för några men de sa att de sett att mitt mejl såg konstigt ut och att de hade raderat det. Hur vet jag att de inte ljuger? :)
Senare började alla få reklam från "mig" spel reklam, porreklam och ja jag vet inte allt....

Jag försökte kontakta de inblandade men lyckades inte få fram att min mej blivit kapat till alla, utan fick bara hoppas att de förstod. Läskigt det där, tänk så man kan bli lurad eller kanske krossa någons liv. Huuuuva.......

Hoppas din start på nya veckan började fint.

Kram, K ♥

12 kommentarer:

  1. Jo, jag vet, tror det var en del hotmail-konton som blev kapade. Jag fick också in en del skit som även spred sig till min jobb-mail. Det var inga farliga saker, utan mest irriterande reklam. Numera fungerar skräppostfiltren bättre, men man får vara vaksam.
    Tänk att det är så roligt att sabba folks liv!
    Jag har fått en riktigt bra start idag, känner mig fin och glansig. Onsdag kanske jag inte är lika glad, vad vet jag.
    Ha det gott, kärleksfulla du. KL <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste säga att det kändes som ett övergrepp, fy så hemskt...

      Skönt att du känner dig lite förnyad och glansig, eller var det glassig du menade? Ler..

      KL ❤️

      Radera
  2. Å fy hemska tanke! fy att få ut sina privata samtal på brev till andra hu hu :((

    Ser att du gillar selleri! *skratt' det är det värsta jag vet urk burk ;) blir farsinerad ibland av att vi mäniskor kan ha så olika smak, fler smaker jag inte kan ta i min mun är Kardemumma, anis & fänkål hu hu... & nu verkar det vara så poppis att både baka & laga mat med fänkål tex. *skratt* -nåja, smaken är som baken säjer jag ha ha ha

    Har fortfarande inte skrivit upp din nya bloggadress, vad gör jag egentligen på dagarna? ;) gick jag in här via Geddan ;)

    Jag förstår heller inte varför du får så många sorger hela tiden... Kramarom dej finaste <3

    Kramarom dej igen & fin dag! :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fänkål är gott ju, men den får inte koka utan skall vara hård.
      Smaken är olika, för mig förändras den hela tiden, det jag tyckte om igår gillar jag inte idag.....,
      Sköt om dig och dom fyrbenta.
      Kram på dig Lena ❤️

      Radera
  3. Men vad läskigt! Huvvaligen... Mig veterlligen har jag aldrig drabbats.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du slipper, verkligen. Men det är gott att påminna att det kan inträffa när man mina anar det... :(
      Kramens ❤️

      Radera
  4. Usch vad hemskt det låter . Tänk vad obehagligt för alla som drabbas av sånt här. Peppar peppar så har det inte hänt mig ÄN tack och lov.

    Nu ska du fina bloggvän fortsätta att ha en skön måndagskväll.

    Varm kram från mig till dig❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej någon kapning vill vi inte ha, nej!
      Tror det var då mina gråa hår dök upp, he he.
      Godnatt på dig och kram ❤️

      Radera
  5. Men FY så jobbigt, fruktansvärt!
    Ja hoppas alla förstod att det inte var från dig!
    KRAM Primrose som nu hoppar vidare till ditt nästa inlägg ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Några förstod inte det och det började komma kryptiska antydningar.... :))
      Kram ♥

      Radera
  6. Hej!
    Hittade dig genom Ama.
    Vart nyfiken på ditt roliga namn.Fin o vacker blogg.Stackars Calle.Tänk att bli kapad så där.
    Hälsningar,Inger i Örebro

    SvaraRadera
  7. Hej Inger, du är så välkommen in hit, tycker alltid det är roligt att få besök, nu skall jag titta in till dill dig.... :)
    Ps Calle överlever nog, men pinsamt om han inte varit extremt försiktig Ds.

    Kram på dig

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥