Translate

.

.

måndag 10 november 2014

Grönkål, bakterier och världskrig




Grönkål, citron, yoghurt det var vad jag hade hemma så det körde jag i mixern, det smakade inte alls så illa som jag fruktade, helt neutral smak. Har inte bloggFixatTillDen heller...Men nu dricker jag kaffe tittar ut på regnet, teven är på och Marlou och gäster pratar om tsunamin för 10 år sedan. De pratar också om bakterier som inte antibiotika längre rår på.... Läskigt, skall bakterier äta upp oss till slut eller?




Funderar också på något som ingen gärna vill läsa om och det är ett tredje världskrig. Jag har själv inte trott att det skulle ske i mina levnadsår men nu är jag inte länge lika säker. Vad tror du? 

Nä, nu tror jag att jag fått nog av nyheter, hakan sjunker långsamt mer till bröstet på mig, jag vill inte höra mera.... :)



Må väl, Kram, K ♥

12 kommentarer:

  1. Ett tredjevärldskrig tror jag inte på. Fast visst verkar det riktigt illa!
    Det är hemsk hur det blivit.
    Din drink ser jättegod ut, och sånna nyttigheter måste vi nog få i oss massor av , för att dom farliga bakterierna inte ska ta över, dom är jag rädd för!
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tycker du den ser god ut? Jag tänkte mera att jag skulle få medlidande för att jag drack upp den, hi hi hi..... Kram på dig Primrose ♥

      Radera
  2. Ett tredje världskrig får vi verkligen inte tro att det blir.....Men ibland orkar man inte höra allt elände på nyheterna, utan slår över till något trevligare :)
    Drinken såg nästan giftig ut, men förstår att den var nyttig :D
    Trevlig måndag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Giftig? Ja just det, den var en giftig rackare med en stark energikick.... :-)

      God fortsättning på måndagen och kram på dig. ♥

      Radera
  3. Sådana drinkar har jag mixat, men nu tröttnat. Jag mosar nḿina nyttigheter på tallriken.
    Bakterier, det har de varnat för i så många år, och det blir bara värre och värre.
    Ett tredje världskrig kanske jag inte tror på, men det kommer att smälla här och var, det är något i luften.
    Men, nu tar vi denna dagen och njuter av den.
    Jag är inte riktigt kontant med min nya webbläsare, men den är garanterat virusfri, haha! KL <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Grönkålen är lättare att mixa än att äta tycker jag, den är full av nyttigheter så jag känner mig lite farlig just nu... :-) KL ♥
      Ps, vad har du för webbläsare och vad är det du inte är kontant med? Ds

      Radera
  4. Drinken ser både God och nyttig ut.
    Hmm......Vi får väl hoppas att inte ett tredje världskrig bryter ut iallefall.

    Kram och en fin måndag till dig vännen��

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vet du vad? Nu är det flera timmar sedan jag drack den och är inte hungrig trots att jag brukar äta vid den här tiden, tror väntar med maten går och köper mera grönkål. :-)

      Kram på dig gladatant vännen ♥

      Radera
  5. Tänker likadant som du ibland när tvnyheterna blir för många och för tunga att se och höra på. Jag har märkt att det tynger mig att se vår värld trasas sönder pö om pö. Är det inte nog med elände snart? Man blir bara deprimerad och undrar om det inte snart blir ett tredje krig. Som jag ser det så är det en massa korrupta människor i vår värld som ska se till att allting blir så bra som möjligt för gemene man/kvinna. Men blir det det? Undran är en stor del av vår tankegång idag tror jag. Men man måste ju försöka att göra det bästa av livet men ändå ligger bilderna kvar på närhinnan när man stänger ner sig inför natten.
    Kramiz till dig!

    SvaraRadera

  6. Dina rader Mailyn kunde lika gärna varit mina egna. Världen styrs av makt och korruption.

    Kramiz till dig och ha en fin fortsättning på dagen. ♥

    SvaraRadera
  7. Den där drinken såg lite läskig ut. Men om jag tänker på den som guacamole så är det ju faktiskt gott ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då får du tänka på den som guacamole :) he he... Kram ❤️

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥