Translate

.

.

tisdag 11 november 2014

Död i två år...





Tänk aldrig att det gör jag sen, för "sen" kan vara försent. Detta har jag många av gånger fått bevisat men trots detta så fortsätter jag tänka: "Det gör jag sen".
Igår fick jag veta att min kusin som är fem år yngre än jag gått bort inte nyligen utan för två år sedan. Vilken chock jag fick, blev ledsen och reagerade starkare än jag kanske borde. Att ingen meddelat mig var inte så konstigt då vi inte umgicks. Han lämnade ett antal barn efter sig som idag är vuxna och har egna barn.
Min kusin och jag försökte för några år sedan knyta an lite och vi hade en tät telefonkontakt och fann likheter och förståelse hos varandra som vi ville fortsätta undersöka. Men livet kommer i vägen och det blev tyst i telefonen och jag min get gjorde ingenting annat än att försöka ringa lite då och då.
Han hade nämnt att han ville flytta utomlands så jag trodde han så gjort.

Vi var mycket tillsammans som barn och delade en stark historia. Idag är han borta, jag vet inte om det var av sjukdom, olycka som han dog, har mejlat mamman till hans barn så vi får se vad som kommer fram.

Sov i fred fina Boppa ♥



12 kommentarer:

  1. Oj, så trist. Förstår att du reagerar. Det hade jag också gjort. Konstigt ändå att ingen berättat...

    Hoppas ändå att du får en alldeles underbar dag! :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Underbara dagar är det få av och skall nog så också vara, hi hi...
      Bra dag har jag trots allt. :-) Har inhandlat selleri så jag känner mig glad. :)))

      Radera
    2. Selleri? Vad ska du göra med den? :-)

      Radera
    3. Ha ha, äta den såklart. :)) Som den är eller så mixar jag till den.. :)

      Radera
  2. Oj vilken chock det måste ha varit...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, faktiskt! Jag trodde att de flyttat till Spanien som han sagt så detta blev lite av en chock.... Börjar ju bli van med att folk försvinner över till andra sidan nu.... :(

      Kram ♥

      Radera
  3. Så sorgligt och jag beklagar din sorg.
    Så lite man vet, och just kusiner, som man hade kontakt med som liten livet går skilda vägar det blir oftast så.
    Ingens fel, hela livet har blivit så mycket stressigare.
    Sorgligt att det inte meddelades vidare.
    Då kommer det som en chock för dig nu.
    Varm Kram Primrose

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, det var ett väldigt brutalt sätt jag fick veta detta....

      Varm kram på dig Primrose ♥

      Radera
  4. Men vilken chock! Och att ingen har berättat det för dig??
    Beklagar verkligen sorgen :(
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack! Det är konstigt att vissa människor behöver man inte träffa eller ha någon större kontakt med men de finns ändå väldigt nära ens hjärta...

      Kram ♥

      Radera
  5. Men, oj! Jag beklagar förlusten! Vilken chock!
    Jag kommer ihåg när jag saknade min bästa väninna från Trollhättans julkort. Jag vet att hon hade MS, men inte att hon var såå sjuk det sista. Jag fick efterforska, och då nöp det i hjärtat, när jag tänkte på den sista gången jag pratade med henne.
    Varm kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Usch ja det förstår jag att det gjorde för dig.
      Jag fick fram så otroligt många minnen inom några minuter bara, sådana som legat gömt långt inne i mitt minne.... Detta är verkligen konstigt, har ännu inte fått någon svar på mejlen, väntar och ser....

      Varm kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.