Translate

.

.

lördag 18 oktober 2014

... då erbjöd sig kvinnan betala



Tänk så rara och generösa människor det finns...

Idag skulle jag "bara" gå ut för att "Gå" så jag plockade bara med mig en "liten slant" och Ica-kortet.

På hemvägen gick jag in till Ica för att handla mina bär, kom på att jag skulle köpa toapapper och ett par minimjölk och hade inte en tanke på mitt tidigare beslut att inte ha med mig visa-kortet, i kassan gick gick det upp för mig att "lilla slanten" inte skulle räcka, chockad började min hjärna arbeta, skulle jag springa hem och låta varorna ligga? Eller skulle jag lämna tillbaka något? Då står det en kvinna leende framför mig som frågar vänligt:
-Hur mycket fattas det?

32 kr svarar jag, "men jag låter varorna ligga kvar och springer hem efter kortet".

-Nej då, det behöver du inte svarar kvinnan - Jag tar det på mitt kort!
Herregud, jag bara gapade, kom mig i alla fall att högröd i ansiktet att tacka så hjärtligt, men tyckte inte att hon skulle dra sitt kort för mina varor, men då var det för sent och hon hade räddat mig.
Denna ros är till kvinnan.



STORT TACK!

Tycker också att Prins Carl Philip gjorde väldigt bra ifrån sig i Hellenius hörna i går, avslappad och full av självförtroende. Kul!




 Kram, K


8 kommentarer:

  1. Såg prinsen idag på SVTPlay, han var suverän!!! ♥

    Men, käraste nån, då! Så skulle jag ha gjort också, och det är jag säker på att du också hade gjort. Det är bara en förbetald tjänst, den går vidare, rosen går till nästa och till nästa. Tack för mänskligheten!

    KrameLuttar♥♥

    SvaraRadera
  2. Ja Gerd, rosen går vidare. ♥♥♥ Jag skulle också gjort likadant men påminnelsen om godheten som råder var gott att få vara med om. ♥♥ KrameLuttar ♥♥

    SvaraRadera
  3. Ja Marlene och hon var en glad ängel som roades av att hjälp. Det hela gick så fort så jag hann inte hindra henne. Hoppas jag ser henne igen så jag får lämna tillbaka pengarna. Under tiden skickas den vänliga gesten vidare... ❤️

    SvaraRadera
  4. Att kunna ta emot graciöst är också en gåva.

    Ruth i Virignia

    SvaraRadera
  5. Tack Ruth, absolut, man skall inte ta ifrån givaren glädjen att få vara till hjälp. Fast det är lite lättare att ge än att få. :) Söndagskram ♥

    SvaraRadera
  6. Ser man på! Nu kan jag kommentera i det här inlägget också :-)

    Kollade på prinsen igår, och han imponerade på mig med sin humor :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en sann styrka att våga och stå på sig och ställa upp som han gjorde. Nu lovordas han! :)

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.