Translate

.

.

torsdag 30 oktober 2014

Norska fjäll och fjordar





 När jag var ute idag så gick jag och lyssnade jag på P1 där de pratade om de norska fjällen. Fjäll-delen Mannen har börjat röra sig och geologerna vet  inte riktig vad som sker i fjället.
Jag ser framför mig hur något fjäll rasar ner i någon fjord, nej fy så hemskt! Men det är ju faktiskt möjligt att så sker, hemska tanke! Tack och lov så kan man idag se och nästan räkna ut när ett sånt ras skulle ske...
Vackra Norge med sina fjäll och fjordar, måtte ingenting allvarligt hända.

Ingenting varar för evigt så också med vår vackra natur. Det gäller att njuta så länge vi får. ♥



Bilderna lånat från nätet.

















Kram, K ♥

10 kommentarer:

  1. Till mig kommer sången "Du gamla du fria du fjällhöga nord" fast du skriver om Norge.
    Det är mycket som sker i naturen och kosmos nu.
    Må väl. KL♥

    SvaraRadera

  2. Det var riktigt otäckt det jag fick höra, jag har ju vetat det sen tidigare men att allvaret ligger så nära blev lite av en chock.

    Må Väl. KL♥

    SvaraRadera
  3. Jag har aldrig varit i Norge, utom i Hamar en vecka en gång på jobb. En klar miss. Vi har pratat om att åka dit nån gång - det ligger väl tillräckligt långt bort nu, kan tro... Haha! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha ha, din humor är obetalbar, ha ha... :))

      Radera
  4. De Norska fjällen är vacker i alla fall ser det så ut av det jag har fått se på bilder och tv . program... Skulle inte ha nåt emot att besöka Norge och egentligen är det ju inte så långt heller att åka dit... Kvällskram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett besök till Norge skulle nog blev en upplevelse, bra eller dålig beroende om fjällen håller sig på plats, hi hi. Nej, fy på mig man skall inte skoja om sånt! Kram ❤️

      Radera
  5. Wow, vilka häftiga bilder... :-)

    Norge är verkligen vackert!

    (har ett dilemma som jag skulle bli glad om jag fick "hjälp" med.) :-)

    SvaraRadera
  6. Bor du i Tromsö? Jag känner mig lite sugen på att bo där uppe i norr en period i framtiden. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, men jag är född där, flyttade till Sverige 73 :-)

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥