Translate

.

.

lördag 18 oktober 2014

Mollie Lindén/ Trygghet

Hur kommer det sig att så många Mollie(Y):isar får så bra sångröst?
Den här tjejen är ju redan en stjärna, wow  vilken röst.....






Sitter och läser nyheter, ubåtar, ebola, krig, hoten finns på varje sida och det går inte att bläddra förbi,
Känner just ingenting, vilket jag tycker är lite konstigt, för bryr mig det gör jag.

Tänkte också på att idag är den inre tryggheten den viktigaste och den enda tryggheten som betyder något.
Pengar, utseende, makt och karriär kan slänga sig i väggen. Den inre tryggheten kan bara uppstå med total tillit och insikten om att livet bestämmer vad som skall ske, ge mig hän till blodflödet inom mig. Låta glädjen och kärleken till allt levande få pulsera fritt.
Vad betyder trygghet för dig?

Kram, K





8 kommentarer:

  1. Jag önskar att min mor hade döpt mig annorlunda... ;-)

    Trygghet för mig? Ja... Man är ju så bortskämd eftersom man är uppvuxen där man är, så det där med trygghet är som en självklarhet. En självklarhet som verkligen är få förunnat...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag tror din mor gjorde ett fantastiskt jobb. :)
      Bortskämd eller inte så tror jag den inre tryggheten finns tillgänglig för oss alla men många har inte verktygen... Tror det kan vara svårt att hitta den om man inte har tillgång till stillhet och kanske stundvis kan koppla bort allt som sker runtom oss... Men vad vet jag? :)

      Radera
  2. Skulle också velat heta Molly och haft den sångrösten! Min äldsta dotters hund heter Molly, men hon skäller mest ;)
    Trygghet för mig? Jag hade en trygg barndom, förstår att jag är lyckligt lottad. Trygghet är tillit och att känna trivsel i mitt hem, må bra både kroppsligt och andligt, känna att jag har vänner som bryr sig och jag om dem.
    KrameLutt♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anar att hunden också har rösten, hi hi...
      Allt du nämner är viktigt men om allt skulle försvinna vad finns då kvar?

      Krame♥Lutt♥

      Radera
  3. Trygghet för mig är min tro på en högre makt, en Gud som är med mig i de ljusa såväl som de mörka stunderna. Att vad som än händer här på jorden så har Han berett ett hem för oss då vårt liv här är över, ett evigt hem där allt är trygghet.
    Nu är det, det ena efter det andra av krig, elände och kaos för att vi ska orka ta in allt. Vi kan inte orka att ta till oss allt vedervärdigt som sker. Men vi får ta en dag i sänder och vara tacksamma att få bo i detta land.
    Sköt om dig och varm kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du förklarar det så vackert, jag tror också att vi har något fantastiskt som väntar oss den dag som komma skall...
      Oroligheterna runt om oss kan ingen undgå, tryggheten inom oss kan inte de oroligheterna rå på.

      Varm kram ♥

      Radera
  4. På ditt senaste inlägg försvinner den här kommentarsrutan... Men det är mitt internet som är dumt, tror jag...

    Vilken urgullig människa! Snällt att hjälpa dig i din lilla "kris". :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror det är internet över lag som strular, här har jag också problem.
      Kvinnan var urgullig, dessutom betalade hon med ett roat leende. :))))

      Kram ❤️

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥