Translate

.

.

torsdag 16 oktober 2014

Lennart & Bror





Det ligger så fint uppdukat bakom disken och något hängmörat hänger i kylen.
Denna fina affär ligger i mina kvarter, två unga killar driver butiken sedan några månader. Köttet är av bästa kvalitet och behöver inte nödvändigtvis vara svenskt.
Jag har handlat lammkotletter där och de var utsökta rätt och slätt! :)
Kött är jag inte mycket för numera men detta beror mest på att jag läser om hur illa många djur behandlats. Skall jag ändå äta kött då måste det vara från ett djur som behandlades med kärlek och inget annat.
Bilden lånat från Vasastan Magasin


Kram, K 




10 kommentarer:

  1. Jag håller med dig om valet av kött, om man nu ska äta det. Absolut, det ska kännas rätt.
    Idag åt jag en gryta av många ekologiska grönsaker med lite falukorv i. Blev supergott.
    Kraaaam♥♥♥eLutt♥

    SvaraRadera

  2. Låter gott det där med grönsakssoppa Gerd, du får gärna skriva ner ditt recept om du vill... Krame♥♥lutt♥♥♥

    SvaraRadera
  3. Hmm... Är Bror hans namn, eller är det Lennarts brorsa? Kanske både och? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä det är mellannamn tror jag det var men är inte så säker, he he... ♥

      Radera
  4. God förmiddag!
    Är ju vegan, så tycker inget kött ser särskilt tilltalande ut.. Men är glad då alltfler köttätare väljer att köpa kött som man vet kommer från gårdar där djur lever under bättre eller mindre dåliga förhållande.
    Jag lever ju med en man som äter kött, men han betalar gärna extra för att det ska vara bra kött.
    Solig Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kött från illa skötta djur smakar illa hur väl tillagade de än är. Ett tag var jag inne på att sluta äta kött helt, men min kropp säger ifrån och vill ha lite ibland. Oftast blir det kyckling och fisk, sallad.... Ingen sol här men en kram får du allt. :) ♥

      Radera
  5. Håller med dig. Det är inte trevligt att läsa om hur vissa behandlar sina djur.
    Roligt namn på affären. Ovanligt. Kanske är de bröder, men troligtvis inte.
    Trevlig dag och kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror bara de är gamla vänner som upptäckte att de gillade laga mat, men att det var svårt att få tag i bra kött, då kom idén om att starta affären. Fredags kram till dig ♥

      Radera
  6. Kvalite´ på kött ska det vara annars går det ej att äta... Kram♥

    SvaraRadera
  7. Därför väljer jag sällan kött på restaurang då det oftast inte är ett lyckat val.
    Kram ❤️

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.