Translate

.

.

söndag 19 oktober 2014

Kranvattnet














Har under en längre tid tyckt att kranvattnet smakat illa men trott att jag inbillade mig. Men nu har jag tagit mig själv på allvar och nu dricker jag inte kranvatten längre, använder det dock till kaffe, koka potatis och så......  (fåglarna behövs inte vattnas) :)))


Ute regnar det och det är tur det för då slipper jag göra mig mig till och gå ut. :)



Mina rosor är nu 10 dagar gamla och ser ut så här:







Hoppas vi alla har en fin söndag framför oss och att vi är rädda om varandra och har nära till ett leende. Kram, K


6 kommentarer:

  1. En sen höst, är det en tröst? Jag blir glad av färggranna löv (nu ska jag inte rimma på det man tänkte på, haha).
    Underbara rosor, de lyser upp mina tankar, där jag flyter med i floden, det är så jag känner mig.
    Jag dricker kranvattnet, det är bra här, kommer från Råda ås här i närheten.
    Hjortronsylt köper du i vanlig mataffär. Det är dyrt men gott.
    KrameLuttarKärlekTilliT♥

    SvaraRadera

  2. Rimma på du bara, flyta eller ryta det gör detsamma bara du e med. he he he...
    Stockholmsvattnet har dem skrivit om och det är inte så som den en gång var. Vi vet faktiskt inte vad vi dricker eller duschar oss med, oj usch!
    Hjortronsylt står inte i hyllorna, men jag skall fråga - Dom har kanske låst in det i kassaskåpet, ha ha ha...
    KrameLuttarMedAlltVadDuÖnskar♥

    SvaraRadera
  3. Då använder du ditt rinnande vatten på samma sätt som vi gör. Vårt vatten är inte hälsovådligt, men smakar inte bra. Så köpevatten får det bli.I Sollentuna, däremot, där hade vi världens godaste kranvatten!
    :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. För bara ett par år sedan var mitt vatten också gott, men som sagt idag är det inte längre det. Att bära med sig hem alla tunga flaskor är jobbigt men jag får begränsa mitt drickande. :))))

      Radera
  4. Så hållbara blommor som har hållit i tio dagar och ser så fräscha och fina ut fortfarande ... Det blir allt fler och fler som dricker källvatten och dylikt... Jag dricker källvatten ibland, i alla fall de gånger då inte kranvattnet är så gott/smakar blahä Söndagskram ♥

    SvaraRadera

  5. Inte tusan får vattnet smaka illa heller. Nej, då köper jag hellre vattnet så länge jag orkar släpa hem det....
    Kvällskram ♥

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥