Translate

.

.

tisdag 28 oktober 2014

Galan igår




Tårar sprutade ut ur ögonen, halsen täpptes till och det kändes som jag skulle kvävas.
Bilderna av allavännersom dött i cancer passerade förbi.

Artisterna som uppträdde var fantastiska för att inte tala om Kristin Kaspersen & Tilde de Paula

Hjärtan till alla cancersjuka som kämpar och alla som tillfrisknat.
Hjärtan till alla familjer, anhöriga och vänner till cancersjuka.♥

Forskarna är något på spåret, det ser ut som cancerceller kan sprängas, detta låter mer än lovande, men de behöver pengar.

Fuck cancer!



Kram, K


8 kommentarer:

  1. Jag tyckte galan var jobbig att titta på, då den berörde för mycket, min älskade gick ju bort i denna djävulska sjukdom. För att inte tala om min mamma och alla andra fina människor.
    Jag grät en skvätt, sedan somnade jag framför TV:n, luften gick ur, liksom.
    KrameLuttar♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Galan berörde djupt, minnen av smärta återkom samtidigt som hjärtat smälte inför alla människor som deltog både som publik, sjuka, tillfrisknande och anhöriga, som delade med sig och visade en sådan styrka och kärlek till livet.
      KrameLuttar ♥

      Radera
  2. Ja, fy vilken HEMSK sjukdom! :-(

    sv: Dammet är (förhoppningsvis) inte från Sverige. Bilen har inte varit där sen vi lämnade Sverige och flyttade hit på hösten 2006. Jag har nog dammat den åtminstone en gång sen dess... ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bilen? Jag tänkte på radion. :) Men jag är säker på att dammet är förtullat vart det än kommer ifrån, hi hi hi.... :) ♥

      Radera
  3. Minns förra årets cancer gala och den var oerhört jobbig att titta på likaså gårdagens cancergala. Det tog ont att se och beröras av människor som både har och har haft cancer .Samtidigt kom ju minnen av de mina som drabbades av cancer och dog av sjukdomen. Jag hatar denna sjukdom minst sagt. Kram ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja dessa galor gör oss påminda men också medvetna om att cancern finns men vi BESEGRAR den allt mer, och det tackar vi för. Kram ♥♥♥

      Radera
  4. Vad bra att du tog upp detta ämne, så nära många och så viktigt! Alla kan bidraga på olika sätt. Jag har tillsammans med några väninnor hemma i Wales varje år ett Afternoon Tea Party och har oxå medverkat i en kalender till förmån för bröstcancer. Alla bäckar små..... Tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja detta är ett ämne som faktiskt berör oss alla. När jag var barn trodde jag cancer bara fanns hos andra, men redan som tonåring dog en vän och senare har jag sett den ena efter den andra falla ifrån. Men många överlever och fler skall det bli ju mera man med medverkar med det man kan. Tack själv! :)

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.