Translate

.

.

fredag 24 oktober 2014

Brister & karaktärsfel



Det som jag egentligen brinner för att skriva om är våra olika tankesätt och beteenden.
Detta har jag inte gjort på väldigt länge och jag märker att jag tänder till när jag berör de ämnen som styr oss människors tänkesätt och handlingar.
Vi är inga helgon så därför är ingen perfekta, (gud så trist det i så fall varit) ☺
Men de flesta är nog eniga om att vi kan ändra på våra brister och karaktärsfel? Saken är bara det att vi måste erkänna dem för och vara villiga att låta oss befrias från dem, speciellt om de skadar oss själva eller andra.

Rädsla är nog det som styr oss mest, eller vad tror du? Då tänker jag:

  • Rädsla att inte duga
  • Rädsla för att bli avvisat
  • Rädsla för att mista något/någon
Så fortsätter det och listan tar aldrig slut.

Vad är du rädd för?

Själv är jag nog mest rädd för att inte duga och kanske bli avvisat, fast egentligen är jag nog rädd för precis allt, he he...


Kram, K




8 kommentarer:

  1. Intressanta tankar. Måste säja att det inte är många saker jag är rädd för.
    Inte rädd för misstag. Det är bara att be om ursäkt och trampa på. Inte rädd
    för att mista någon. Det MÅSTE ju hända även om det gör ont.
    Rädd för att tappa makten? Förstår inte den rädslan. Vet inte vad för sorts
    makt du har utom makten över dej själv.
    Jo, det är EN sak jag är rädd för. Att få dementia eller Alzheimers nu på äldre
    dagar, för jag vill inte att mina nära och kära ska behöva se mej förstöras.

    Ruth i Virginia (86)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Då har Ruth fått nåden att befrias från dessa rädslor, vilket är få förunnat.
      Rädslor är faktiskt bara rädslor och kan aldrig rädda oss från något, utan de är bara ett hinder från att leva fullt ut.
      Sjukdomar får vi trots rädslor för dem så inte heller här har rädslan något annat syfte än att få regera över oss. Så nu skall jag gå i Ruths fotspår! :)

      Kram (((♥)))

      Radera
  2. Jag är rädd för tandläkaren. Skiträdd, faktiskt!

    Sen är jag likt Ruth rädd för den där DUMMA sjukdomen Alzheimer. Har tyvärr sett den på nära håll alltför många gånger...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tandläkarrädslan sitter nog i sedan barndomen för många, gå till tandläkaren är typ det värsta som finns. Låter man rädslan styra så blir man tandlös, he he...
      Alzheimers drabbar många, men det är stor skillnad från individ till individ hur svår den blir. Medicinerna och ökad kunskap hjälper till så den drabbade kan leva aktivt många år. Rädsla inför att drabbas är nog mycket värre än att drabbas. Rädslan inför att den drabbades anhöriga är fruktansvärd. Men rädslan hindrar inte sjukdomen, vill den ta plats i någon del av hjärnan så gör den det. :((

      (((❤️)))

      Radera
  3. Är nog mest rädd för att bli sittande gammal och orkeslös och få blöjan bytt någon gång per dag. Fy så hemskt. Fy.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det kan hända att inte blöjan blir bytt, hi hi.. Nej förlåt kunde inte låta bli att skriva så!
      Att inte klara sig själv är något vi alla fruktar, får bara hoppas att vi blir väl omhändertagna om så sker.
      Tack för besöket, det är roligt att få nytt besök! :))

      Radera
  4. Jag är mest rädd för att bli totaldement, förlamad, helt enkelt att batteriet tar slut och nån får skruva upp mig i var stund. Inget blöjkolli här, bestämt nej tack! Då blir jag hellre en ängel, som kan sväva fritt.
    KrameLuttar♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vi får sällan bestämma vad som sker... Men om vi fortfarande kan tala och påverka så skulle jag söka medlemskap i änglaföreningen.

      KrameLuttar ❤️❤️❤️

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥